معرفی مناسب‌ترین بسته‌های نامحدود اینترنت برای دانلود

با افزایش هزینه‌های اینترنت و کم‌تر شدن حجم بسته‌ها و طرح‌ها، نگرانی ما از دانلود کردن فایل‌های سنگین رو به افزایش است. گیمرها می‌ترسند که اگر بخواهند بازی موردنظر خود را دانلود کنند، حجم مصرفی یک ماه خانه را از بین ببرند! طرفداران دنیای فیلم و سریال هم مجبور هستند محتوای خود را با کیفیت‌های پایین دانلود کنند که قطعاً از لذت تماشا و تجربه شاهکارهای دنیای سینما می‌کاهد. با افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت حتی نمی‌دانیم برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های خود را کِی و با چه اینترنتی دانلود کنیم!

اما آیا واقعاً راهی وجود دارد که با هزینه کم‌تر بتوانیم دانلودهای خودمان را انجام دهیم؟ آیا بسته‌های اینترنت شبانه و نامحدود هنوز وجود دارند؟ بهترین بسته‌ها و اینترنت‌های نامحدود متعلق به کدام اپراتورها هستند؟ چه اپراتورهایی بسته‌های روزانه یا ساعتی با حجم بالا ارائه می‌دهند؟

در همین راستا ما به بررسی اکثر اپراتورها و ISPها برای یافتن بهترین روش‌ها برای دانلودهای شما می‌پردازیم. پیش‌تر در یک مقاله به صورت کامل بهترین اینترنت خانگی را معرفی کرده بودیم اما حالا قصدمان معرفی بهترین اینترنت برای دانلود است.

  • بهترین اینترنت برای دانلود در اپراتورهای همراه

متاسفانه مدت زیادی از دورانی که اپراتورهای همراه بسته‌های جذاب نامحدود اینترنت شبانه داشتند، می‌گذرد. از یادگار خوش دورانی که با بسته‌های سه ساعته ایرانسل می‌توانستیم به میزان نامحدودی دانلود تنها با ۲۰۰۰ تومان هزینه داشته باشیم! حالا برای دانلود از کدام سرویس‌های این اپراتورها می‌توانیم استفاده کنیم؟ ما بسته‌های مناسب دانلود ۳ اپراتور محبوب را مورد بررسی قرار دادیم.

  • همراه اول

بسته اینترنت شبانه نامحدود همراه اول طی سال‌های اخیر از نظر سیاست مصرف منصفانه افت زیادی داشته است. اخیراً هم از آستانه مصرف ۴۵۰ گیگابایت به ۱۰۰ گیگابایت رسیده است. اما همچنان می‌توان از آن به عنوان بهترین بسته اینترنت شبانه مناسب دانلود یاد کرد.

این بسته در اکثر مناطق سرعت خوب و قابل توجهی دارد و حتی تجربه شخصی ما به سرعت دانلود ۱۵ مگابایت بر ثانیه هم رسیده است! اما اگر مصرف شما به نزدیکی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک بین‌الملل برسد، افت سرعت وحشتناکی را تجربه خواهید کرد و سرعت دانلود شما به چیزی نزدیک ۲۰۰ کیلوبایت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

هزینه ۲۰۰۰۰ تومانی این بسته نسبت به آستانه مصرف آن کاملاً قابل قبول است. بزرگ‌ترین مشکل، این است که نمی‌توان پس از اتمام آستانه مصرف آن را لغو و بازخرید کرد و باید یک ماه برای استفاده دوباره از سرعت حداکثری آن صبر کنید!

ساعات استفاده از این بسته هم بهتر از بسته‌ها یا حجم شبانه‌های سایر اپراتورهاست و شما می‌توانید از ساعت ۱ بامداد تا ۱۱ صبح به دانلود بپردازید. پس از اتمام حد مصرف آن، این بسته همچنان برای گشت و گذار در یوتوب نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بهترین اینترنت برای دانلود

برای خرید این بسته از کد دستوری #33232*100* یا اپلیکیشن همراه من استفاده کنید. دقت داشته باشید که این بسته را فقط با اعتبار می‌توان خرید، نه با پرداخت آنلاین.

  • ایرانسل

بسته دانلود اینترنت شبانه ایرانسل نسبت به همراه اول خیلی اقتصادی نیست. هرچند ۹۰۰۰ تومان برای ۳۰ گیگابایت ترافیک بین‌الملل نسبت به بسته‌های روزانه به‌صرفه‌تر است ولی همچنان با ایده‌آل دانلودبازها مقداری فاصله دارد.

سرعت ایرانسل هم طبیعتاً مطابق با آنتن شما می‌تواند قابل قبول باشد. این بسته ۳۰ روز و بین ساعت ۲ تا ۷ صبح فرصت استفاده دارد و پس از اتمام حجم، قابل بازخرید است. یعنی می‌توانید در طول یک ماه چندین بار این بسته را خریداری کنید.

بهترین اینترنت برای دانلود

برای خرید این بسته می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من یا کد دستوری #9*3*5*555* استفاده کنید.

  • رایتل

بسته‌های رایتل تنوع بیش‌تری دارند اما این باعث نشده تا نظر ما را بیش‌تر جلب کنند. این بسته‌ها به دلیل آستانه مصرف کم، برای دانلود خیلی مناسب نیستند. رایتل زمانی با سرعت خوب، قیمت رقابتی و بسته نامحدود ۶ تا ۱۲ خود از محبوبیت خوبی بین کاربران برخوردار بود. اما آیا حالا هم وضعیت همین مانده است؟

بهترین اینترنت برای دانلود

از بسته اول شروع کنیم: قرار گرفتن نام «بسته نامحدود» در کنار عبارت «۲.۵ گیگابایت» به خودی خود پارادوکس عجیبی است! با توجه به محدودیت نیم‌ساعته این بسته، شاید بتوان گفت برای دانلود فیلم با کیفیت معمولی، آپدیت چند برنامه یا دانلود بازی‌های گوشی مناسب باشد؛ اما قیمت ۳۵۰۰ تومانی آن باعث شده از بسته‌های معمولی اینترنت‌های خانگی به‌صرفه‌تر به شمار نیاید.

بسته دوم ۳ ساعته و با سقف مصرف ۱۵ گیگابایتی و قیمت ۱۲۰۰۰ تومانی همچنان در استاندارد بسته‌های نامحدود دانلود عجیب به نظر می‌آید! یعنی نصف حجم مصرفی بسته ایرانسل ولی با قیمتی بیش‌تر. اگر ناچار به استفاده از رایتل هستید، با اینکه بهترین اینترنت برای دانلود نیست اما این بسته می‌تواند برای آپدیت بازی‌های حجیم شما نسبتاً مناسب باشد.

بسته آخر هم ۷ روزه، ۷۰ گیگابایت آستانه مصرف با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان! هدف ما از استفاده از بسته‌های نامحدود و اینترنت شبانه کم کردن مقدار هزینه نسبت به میزان دانلود در زمان کوتاه چند ساعته است. این بسته دقیقاً نقطه مقابل خواسته ماست. اگر افت سرعت آن کم‌تر بود، شاید بسته مناسب‌تری لحاظ می‌شد. ولی با افت سرعت فاحشی که کاربران بعد از آستانه مصرف تجربه می‌کنند، این بسته هم فقط در صورتی که ناچار به استفاده از رایتل هستید، کاربرد خواهد داشت.

درکل بسته‌های نامحدود (خیلی محدود) رایتل اصلاً گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود. علاوه بر موارد ذکر شده، سرعت این بسته‌ها طبق گزارش کاربران قابل مقایسه با بسته‌های اپراتورهای دیگر نیست.

 

  • مقایسه کلی

بعد از بررسی یک‌به‌یک این اپراتورها، بهتر است نگاهی کلی به مقایسه آن‌ها در جدول زیر داشته باشید تا بتوانید بهترین اینترنت برای دانلود را پیدا کنید:

اپراتور ساعات استفاده مدت بسته حجم (آستانه مصرف) قیمت بسته (تومان) قیمت هر گیگابایت (تومان)
همراه اول ۱ تا ۱۱ صبح ۳۰ روز نامحدود (۱۰۰ گیگابایت) ۱۹.۹۰۰ ۱۹۹
ایرانسل ۲ تا ۷ صبح ۳۰ روز (یا اتمام حجم) ۳۰ گیگابایت ۹.۰۰۰ ۳۰۰
رایتل آزاد نیم ساعت نامحدود (۲.۵ گیگابایت)  ۳.۵۰۰ ۱.۴۰۰
۳ ساعت نامحدود (۱۵ گیگابایت) ۱۲.۰۰۰ ۸۰۰
۷ روز نامحدود (۷۰ گیگابایت) ۵۰.۰۰۰ ۷۱۴

 

در ستون آخر جدول، به‌صرفه بودن بسته‌ها نسبت به هزینه‌ای که شما می‌پردازید را مورد بررسی قرار داده‌ایم (برای اینترنت‌های نامحدود، میزان حجم مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است). با توجه به این اعداد، اینترنت شبانه همراه اول برای شما بسیار به‌صرفه خواهد بود. بعد از آن هم اینترنت ایرانسل پیشنهاد ماست که نقطه قوت آن این است که می‌توانید آن را به دفعات در ماه بخرید و هر مقدار گیگابایتی که می‌خواهید را به نرخ خیلی خوب ۳۰۰ تومان تهیه کنید.

 

  • بهترین اینترنت خانگی برای دانلود

متاسفانه اینترنت‌های شبانه تمامی خدمات‌دهنده‌های خانگی حدود ۳ سال پیش به طوری هماهنگ و با دستور برخی مراجع، حذف شد و دغدغه بزرگی را برای کاربران به وجود آورد. ما ISPهای زیادی را بررسی کردیم ولی اثری از حجم اینترنت شبانه در هیچ‌کدام پیدا نکردیم. اما مشترکین اینترنت‌های خانگی چه راهی را برای دانلودهای حجیم خود در پیش دارند؟

بهترین پیشنهاد با توجه به قیمت‌ها، حجم بسته‌ها و نرخ هر گیگابایت به تومان، استفاده از بسته‌های شبانه اپراتورهای همراه است. اگر نمی‌دانید چطور اینترنت همراه را از گوشی خود به لپ‌تاپ یا کامپیوتر وصل کنید، مقاله نحوه اشتراک گذاری اینترنت گوشی با کامپیوتر را بخوانید.

اگر به اینترنت‌های همراه دسترسی ندارید، ناچار به استفاده از اینترنت‌های خانگی برای دانلود هستید. اینترنت TD-LTE معمولاً به عنوان گزینه مناسبی برای این کار شناخته نمی‌شود. چرا که اینترنت‌های TD-LTE سوای سرعت بالایی که دارند، حجم کم‌تر و بسته‌های گران‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند. پس شما باید از اینترنت خانگی ADSL استفاده کنید که حجم یا آستانه مصرف بالاتر و قیمت نسبتاً کم‌تری دارند. برای مقایسه سرعت، حجم و قیمت‌های اینترنت‌های خانگی به مقاله بررسی کامل و جامع سرویس‌های اینترنتی ایران سری بزنید تا به راحتی پس از مقایسه ISPها، اینترنت مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

در مقاله بالا به طور کامل پرحجم‌ترین بسته‌های پرسرعت بهترین شرکت‌های اینترنت خانگی در کنار هم در جدول مشخص شده‌اند که می‌توانید با مقایسه آن‌ها، اینترنت مناسب خود را انتخاب کنید:

شاتل
صبانت
آسیاتک
پیشگامان
پارس آنلاین
های‌وب
مخابرات
سرعت 16 مگابیت
200 گیگابایت
160.000
800 گیگابایت
200.000 
800 گیگابایت
240.000
840 گیگابایت
240.000
400 گیگابایت
150.000 
400 گیگابایت
150.000 
240 گیگابایت
75.000 
سرویس نقره‌ای

قیمت‌ها بر اساس تومان و حجم‌ها بر اساس حجم داخلی هستند. حجم بین‌المللی شما نصف این حجم‌ها خواهد بود.

  • آسیاتک

طبق اعلام همراهان آی‌تی‌رسان، آسیاتک پس از حذف بسته‌های شبانه نامحدود، همچنان بسته‌ای برای دانلود مشترکین در نظر گرفته است:

طبق تماسی که با آسیاتک داشتیم، این گیگ‌باکس همچنان با همان قیمت در دسترس کاربران برای خرید است. البته دقت داشته باشید ۱۰۰ گیگابایت ذکر شده، معادل ۵۰ گیگ اینترنت بین‌الملل است. علاوه بر این می‌توانید هنگام خرید یا تمدید طرح جدید، روی فاکتور خود با هزینه مناسی افزونه ترافیک شبانه اضافه کنید.

برای دانستن تفاوت میان این دو، توضیحات آسیاتک را بدون تغییر برای شما قرار دادیم:

• افزونه ترافیک شبانه ۱۰۰گیگ ۱ ماهه (۲تا۸ صبح) الزاما هنگام ثبت فاکتور ثبت نام اولیه یا تمدید سرویس قابل خریداری می باشد.
• بسته گیگ باکس شبانه ۱۰۰ گیگ ۱ ماهه (۲ تا ۸ صبح) در حین استفاده از سرویس قابل خریداری می باشد.

 

  • استفاده از ترافیک رایگان با دانلود سنتر آسیاتک

روش دیگری که یکی از کاربران آی‌تی‌رسان در قسمت نظرات همین مطلب به آن اشاره کرد، استفاده از مراکز دانلود خدمات‌دهنده اینترنت شماست. استفاده از این دانلود سنترها برای مشترکین آن شرکت، ترافیک رایگان به همراه خواهد داشت. متاسفانه دانلود سنترهای سایر ISPها مانند شاتل اکنون در دسترس نیستند و فقط آسیاتک همچنان دانلود سنتر به‌روز و با محتویات مناسب برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اخیراً دانلود سنتر آسیاتک نیازمند خرید اشتراک ماهانه است که هزینه آن نسبت به خدمات دریافتی به‌صرفه است.
با ورود به سایت آسیادی‌ال (دانلود سنتر آسیاتک) می‌توانید جهت مشاهده و خرید اشتراک آسیادی‌ال اقدام نمایید.

 

  • استفاده از اینترنت‌ نامحدود P2P

ابتدا برای آشنایی بیش‌تر با اینترنت P2P، این مطلب را مطالعه کنید: اینترنت نقطه به نقطه یا P2P چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه برخی شرکت‌ها اینترنت نامحدود واقعی، بدون آستانه مصرف و افت سرعت به صورت P2P ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با گرفتن اشتراک ماهانه این شرکت‌ها، هر زمانی که می‌خواهید هر چه‌قدر که می‌خواهید دانلود داشته باشید. طبیعتاً با توجه به کیفیت و نامحدودی این سرویس‌ها، از نظر مالی خیلی به‌صرفه نیست. این اینترنت‌ها بیش‌تر برای استفاده‌های سازمانی مناسب هستند. شرکت‌های داخلی همچون شاتل، افرانت، رسپینا، آسیاتک و… اینترنت به صورت P2P نیز عرضه می‌کنند که خب البته بستگی به لوکیشن شما و جیب پرپول‌تان دارد.

شما برای دانلودهای حجیم خود از چه سرویسی استفاده می‌کنید؟ با چه روشی هزینه‌های دانلودهای خود را کاهش می‌دهید؟ به نظر شما بهترین اینترنت برای دانلود را کدام اپراتور ارائه می‌دهد؟ نظر و تجربه شخصی خود را با ما زیر این پست به اشتراک بذارید تا ما و کاربران دیگر، از نظرات شما هم استفاده کنیم.

37 در مورد “معرفی مناسب‌ترین بسته‌های نامحدود اینترنت برای دانلود”

  1. بعد از این همه سرچ کردن هنوز نتونستم یه اینترنت خوب برای دانلود بازی پیدا کنم مگه ما گمرها چه گناهی کردیم

    1
    1
  2. کجاست اون روزا که با بسته نامحدود همراه اول 8ترابایت هارد پر میکردم 😶‍🌫️ همشم بازیای پی اس فور.

  3. سلام من الان بخوام بسته ۳۰ گیگابایتی ۹۰۰۰ تومان رو میتونم فعال کنم؟
    و طرز استفادش از ساعت ۲ ظهر تا ۷ صبحه یا ۲ شب تا ۷ صبح؟ کدوم؟

  4. سلام بسته ۳۰ گیگابایتی ایرانسل ۹۰۰۰ تومان هنوزم هست؟ و از ساعت ۲ ظهر تا ۷ شب هست یا از ۲ شب تا ۷ صبح؟

  5. سلام. در مورد همراه اول یک سوالی داشتم
    من الان یک بسته ی همراهی 30 روزه فعال دارم
    میتونم همزمان یک نامحدود همراه اول فعال کنم، و طی دو سه روز 100 گیگ رو استفاده کنم و بعد سوئیچ بشه رو همین بسته 30 روزه عادی که دارم؟ یعنی 1 تا 11 صبح رو نامحدود باشه و بقیه ساعات رو همین بسته همراهی. بعد که نامحدود حجمش تموم شد، خودکار برا همه ساعات شبانه بره کنار و بسته الانم فعال بشه
    به عبارتی فعال سازی نامحدود، روی بسته فعلی چه تاثیری داره ؟ کسی امتحان کرده؟

  6. من بسته اینترنت نامحدود همراه دارم اولاش سرعتش خوبه بعد سه چهار روز انقدری سرعتش افتضاح میشه که دیوونه میشم برای دانلود یه فیلم یک ساعت درگیرم باید چیکارش کنم تا اینجوری نشه؟
    و اینکه من شنیدم اینترنت نامحدودای رایتل سرعتشون بهتره به نظرتون بگیرم خوبه؟

    1
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، سرعت بسته به آنتن‌دهی منطقه شما بستگی داره، اگر سرعت شما غیرمعقول کاهش پیدا میکنه باید به پشتیبانی همراه اول اطلاع بدید، کار خاصی از دست خودتون بر نمیاد
      در خصوص همراه اول هم مجددا میگم به آنتن‌دهی در منطقه شما بستگی داره، رایتل در اکثر مناطق تهران آنتن‌دهی خوبی داره و سرعتش خیلی بالاست ولی در شهرستان‌ها خیلی اینجوری نیست

    2. رفع شدنی نیست منم دقیقا همین مشکلو دارم
      جالبش اینه یه بار من یه بسته اینترنت معمولی هم فعال داشتم بعد ساعت هنوز قبل از 11 بود و بسته شبانه هه داشت کار میکرد با سرعت دور و بر 500 کیلوبایت همینکه ساعت از 11 رد شد و بسته از شبانه رفت رو عادی سرعتش خیلی سریع 2 مگو رد کرد
      فک کنم دیگه مشخص باشه ماجرا

    1. عرفان محمدزاده

      سلام، اشاره‌ای به بسته شبانه‌ای که می‌گید در سایت مخابرات نشده و ما تنونستیم اطلاعی ازش پیدا کنیم. روز کاری آینده با مخابرات تماس خواهیم گرفت پیرو اطلاع از همین موضوع ‌‌
      اما اینترنت نامحدود شبانه از سال ۱۳۹۹ به دستور مراجع فرهنگی حذف شد. و توی اپراتورهای همراه هم به شکل زیادی کاهش حجم یا افزایش قیمت داشته

  7. در رابطه با اینترنت خانگی، لطفا حجم اینترنت بنویسین.
    داشتید در مورد اینترنت صحبت میکردید. حجم اینترانت معنی خاصی نمیده.

    1. عرفان محمدزاده

      سلام علی عزیز. حق با شماست. ما هم توی تمام مقاله سعی کردیم از حجم اینترنت بین‌المللی بنویسیم. فقط قسمتی از مطلب که اشاره به مقاله بررسی جامع بسته‌های اینترنت داشت، جدول رو از اون مطلب وارد کردیم. زیرش هم نوشتیم که حجم بین‌الملل نصف اونه.

    1. عرفان محمدزاده

      وحید عزیز متأسفانه بسته‌های نامحدود واقعی خیلی کم و گران شده‌اند. خدمات‌دهنده‌های اینترنت بسته‌های نامحدود با حجم مصرف منصفانه یا آستانه مصرف منصفانه می‌ذارن. به این شکل که بسته شما نامحدوده و ۱ ماه می‌تونی ازش استفاده کنی، ولی وقتی از ۱۰۰ گیگ استفاده عبور کنی سرعتت به شکل وحشتناکی افت می‌کنه.

  8. اینترنت حجمی خیلی مسخرست، خدا ریشه اونی که این محدودیت رو گذاشت بکنه.
    (قیمت درست بزارین، مخابرات 120گیگش الان 90تومنه!!!)

    1
    4
    1. عرفان محمدزاده

      قیمت بسته مخابرات رو مجدداً با سایت خود مخابرات چک کردیم. قیمت‌ها درست هستند. هم‌چنان قیمت بسته ۱۲۰ گیگابایتی ۷۵.۰۰۰ تومنه.

  9. محمد عزیزپور

    درود.خسته نباشید.ممنون بخاطر مطالب مفیدی که میزارین
    بزار حذف کنن.ی روزم خوده صورت مسئله پاک میشه

    2
    2
  10. فقط سوال من از اپراتور ها خانگی و همراه اینه که چرا بسته هارو حذف میکنن واقعا جای حذف کردن قیمت بزار روش اقا گرون شده باشه حذفش نکن قیمت بزار روش شاید یه نفر همون بسته ای که حذف کردی بهترین بسته ایه که بدرد طرف میخوره

    1. عرفان محمدزاده

      دقیقاً. متاسفانه برعکس چیزی که باید باشه، هر بسته‌ای محبوب باشه به کلی حذف می‌شه.

    1. آرمین میرزایی

      ممنون از مطلب خوبتون ، فقط یه حالتی هم هست واسه دانلود که هیچ اشاره ای نکردین ممکنه بعضی مواقع بدرد بخوره در این شرایط افتضاح ، استفاده از دانلود سنتر های اپراتورهای داخلی که در صورتی که از همون اپراتور سرویس داشته باشید رایگان میشه دانلود کرد ، مثل دانلود سنتر آسیاتک ، قبلا مخابرات هم یکی داشت نمیدونم هنوزم فعال هست یا نه ، شاتل هم داشت که جدیدا تعطیل شد ، یه تحقیق کامل در این موضوع انجام بدید ، به کارمون میاد ، ممنون

      1. عرفان محمدزاده

        سلام آرمین عزیز،
        ممنون از نظر و پیشنهاد کاربردیتون. دانلودسنترها رو مرور کردیم و متاسفانه دانلودسنتر شاتل به نماوا ریدایرکت شده و همون‌طور که گفتید، تعطیل شده. اثری از دانلود سنتر سایر ISPها هم پیدا نکردیم و فقط دانلود سنتر آسیاتک که اشتراکی شده موجوده متاسفانه.
        ولی این روش رو هم بعد از پیشنهاد شما به مطلب اضافه کردیم تا کاربران در جریان قرار بگیرند.

  11. اسیاتک یه سرویس شبانه داره 50 گیگ بین الملل 18 تومن قبلا ده هزار تومن نامحدود بود بعد عیدی تغییر پیدا کرد .ایرانسلم یه بسته نامحدود شبانه داره ساعت دو تا هفت 1000تومن ولی فقط لینک های داخلی رو میتونید دانلود کنید اونم 25 گیگه از داخل برنامه مای ایرانسل میتونی بخری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH