دولت چین: بیت‌کوین به صفر دلار می‌رسد!

در میان عدم قطعیتی که در بازار ارز دیجیتال به دلیل روند نزولی چند ماه اخیر ایجاد شده و همچنین سقوط بیت‌کوین تا زیر محدوده 19 هزار دلار، اخبار بدی از سمت چین به گوش می‌رسد.

روزنامه Economic Daily که توسط کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست چین اداره می‌شود، در روز 22 ژوئن مقاله‌ای منتشر کرد و به سرمایه‌گذاران هشدار داد که قیمت بیت‌کوین ممکن است که صفر برسد.

در این مقاله نوشته شده:

بیت‌کوین فقط یکسری قطعه کد دیجیتالی است که پشتوانه آن از عرضه و تقاضا می‌آید. در آینده اگر سرمایه‌گذاران اطمینانشان را از این ارز از دست بدهند و کشورها، بیت‌کوین را غیرقانونی اعلام کنند، قیمت آن به ارزش واقعی می‌رسد؛ یعنی صفر!

زمانی که این مقاله منتشر شد، بیت‌کوین بالای محدوده 20 هزار دلار بود که 4.47 درصد در 24 ساعت اخیرش و 3.58 درصد نسبت به 7 روز گذشته کاهش داشت. در همان زمان، تحلیل‌گران هم می‌گفتند که اصلاح بیت‌کوین ممکن است تا 10 هزار دلار هم ادامه داشته باشد.

اقدامات شدید و ممنوعیت ارز دیجیتال در چین

واضح است که صحبت‌های این رسانه دولتی، صحبت‌های دولت چین به حساب می‌آید که نشان دهنده موضع شدید چین نسبت به بازار ارز دیجیتال است. از تاریخ مه 2021، این موضع شدید نسبت به بازار کریپتو منجر به ممنوعیت ارز دیجیتال در چین شد.

در تاریخ ژوئن 2021، دولت چین استخراج ارز دیجیتال داخل کشورش را به طور کامل ممنوع کرد. به دنبال آن، در ماه سپتامبر ارز دیجیتال به طور کامل به دلیل تاثیرات بد آن روی محیط زیست و خطرات بالقوه مربوط به پول‌شویی، غیرقانونی اعلام شد.

جدا از اقدامات شدید علیه بیت‌کوین و ممنوعیت آن، در همان زمان همچنان گره‌های مختلفی از شبکه بیت‌کوین در داخل خاک چین در حال اجرا بودند.

طبق گزارش سایت finbold، در اواسط ماه مه، ترافیکی که از چین خارج می‌شد نشان دهنده آن بود که 20 درصد هش‌ریت (Hash Rate) کل بیت‌کوین از سپتامبر 2021 تا ژانویه 2022 از چین بود. به دنبال آن به دلیل ممنوعیت ارز دیجیتال در چین، این مقدار به صفر رسید.

3 در مورد “دولت چین: بیت‌کوین به صفر دلار می‌رسد!”

  1. یکبار میگن از طلا هم بهتره حالا میگن ارزشش صفر دلاره؟پلمون کنین بابا مردمو مسخرع خودتون کردین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH