رمز ارز ملی

پروژه رمزریال در شهریورماه اجرایی می‌شود

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص زمان اجرای پروژه رمزریال گفت: با تکمیل زیرساخت‌های لازم، در شهریورماه شاهد عملیاتی شدن پروژه رمزریال هستیم.

پیشتر در یک مقاله به طور کامل در خصوص رمز پول رمزریال صحبت کردیم، پروژه تولید رمز پول ملی با نام “رمز ریال” با تغییر ساختار و شکل کلی رمزارزها به عنوان یک رمز پول با سایه‌ای از یک رمز ارز نهایی شده و به زودی نسخه آزمایشی آن عرضه خواهد شد.

رمزریال، شباهت زیادی با رمزارزها ندارد و به طور کلی با ماهیت رمزپول، جایگزین پول کاغذی خواهد شد، طبق گفته رئیس بانک مرکزی این پروژه مد‌هاست که در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده و با تلاش کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی پیش رفته و به سرانجام رسیده است.

رمزریال تا حدودی شبیه به یک رمز ارز بدون قابلیت تمرکززدایی است، در واقع رمز ارزی که قابل پیگیری باشد و بتوان آن را مدیریت کرد. رمز ریال به نوعی ریال هوشمند محسوب می‌شود، برای همین به طور کامل به ریال وابسته است و ارزش آن بر اساس ارزش ریال تعیین می‌شود. رمز ریال قابل تولید یا استخراج نیست، شما می‌توانید ریال خود را به رمز ریال تبدیل کنید و امکان تولید رمزریال بیش از ارزش سرمایه ریالی نیست.

علی صالح‌آبادی در سخنان اخیر و با اشاره به ماهیت رمزریال گفت: رمزریال به جای همین اسکناس‌هایی است که مردم در دست دارند، به همین دلیل ماهیت آن با مرزارزها متفاوت بوده و قرار است ریال‌های اسکناس جای خود را به رمز ریال بدهند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره زمان و نحوه‌ اجرای رمزریال نیز گفت: با تکمیل زیرساخت‌های لازم، پروژه رمزریال از شهریورماه عملیاتی خواهد شد. البته قبل از اجرای این پروژه اطلاع‌رسانی‌های کامل و آموزش‌های لازم داده خواهد شد تا مردم با سازوکار این رمزپول آشنا شوند.

صالح‌آبادی تاکید کرد که رمز ریال ابتدا در مناطق کوچک اجرایی شده و به مرور زمان، فراگیر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در خصوص اقدامات دولت و بانک مرکزی در خصوص نظارت بر رمزارزها خطرنشان کرد: این موضوع در اختیار آقای دکتر رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور است، این موضوع در حال بررسی است تا در سطح دولت تصمیم گیری شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH