یک شرکت چینی تولید آزمایشی فست شارژر 240 واتی را آغاز کرد

برندهای چینی تولیدکننده اسمارت‌فون به‌طور مداوم برای توسعه فناوری‌های شارژ بی‌نظیر خود تلاش می‌کنند. اخیرا شایعاتی مبنی بر به‌کارگیری فناوری شارژ 200 واتی در اسمارت‌فون آینده iQOO 10 Pro منتشر شده است. با این‌حال چنان‌چه تصور می‌کنید که فناوری شارژ 200 واتی بسیار سریع است؛ در این‌صورت بایستی بدانید که کمپانی چینی قصد دارد تا توان شارژ را به 240 وات برساند.

بر اساس گزارشات، برند iQOO روی توسعه نسل بعدی اسمارت‌فون iQOO 10 Pro کار می‌کند. این هندست از شارژ سریع حداکثر 200 واتی پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که میزان شارژ باتری گوشی ظرف مدت حدودا 12 دقیقه از 0 به 100 درصد خواهد رسید. اما iQOO 10 Pro احتمالا از سریع‌ترین فناوری فست شارژ پشتیبانی نمی‌کند؛ چرا که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station، یک کمپانی چینی در حال تولید آزمایشی شارژر 240 واتی با ولتاژ 24 ولت و شدت جریان 10 آمپر است.

با این‌حال شخص خبرچین به نام کمپانی تولیدکننده اشاره نکرده است. این کمپانی می‌تواند اوپو باشد؛ چرا که این برند چینی پیش‌تر از فناوری شارژ سریع 240 واتی رونمایی کرد.

پیش‌تر و در فوریه سال 2022 برند اوپو از توسعه فناوری شارژ سریع 240 واتی SuperVOOC خبر داد. این فناوری می‌تواند یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی را ظرف مدت تنها 9 دقیقه به‌طور کامل شارژ نماید. با این‌حال فناوری مذکور صرفا روی نمونه اولیه اسمارت‌فون تست شده و کمپانی دقیقا اعلام نکرده که این تکنولوژی چه زمانی روی یک محصول تجاری واقعی ارائه خواهد شد.

تصویر iQOO 9 Pro

برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون، سیستم‌های شارژ گوشی‌های هوشمند خود را تا اندازه چشمگیری ارتقاء داده‌اند. با این‌حال نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که شارژ با چنین سرعت بالایی پس از چند دوره چه تاثیری بر شارژدهی باتری خواهد داشت. اکنون می‌دانیم که فناوری شارژ سریع با خطر داغ شدن بیش از اندازه باتری و مسائل مرتبط با آن مواجه است. علیرغم تمامی مکانیسم‌های امنیتی اضافی که توسط کمپانی‌های مختلف اجرا شده است؛ شارژ با سرعت بسیار بالا کماکان مخاطراتی را به‌دنبال دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH