سامسونگ گلکسی A23 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 695 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

سامسونگ گلکسی A23 پیش‌تر طی ماه مارس 2022 روانه بازار شد. این گجت یک اسمارت‌فون 4G با تراشه اسنپ‌دراگون 680 محسوب می‌شود. اکنون پس از گذشت چند ماه نخستین شواهد از عرضه نسخه 5G این اسمارت‌فون به‌دست آمده و مدل مذکور در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. به‌نظر می‌رسد که گوشی با شماره مدل SM-A236U در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. همچنین سامسونگ احتمالا از ورژن اروپایی این هندست نیز رونمایی خواهد کرد؛ موضوعی که حداقل در گزارشات اولیه طی ماه مه نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

توان پردازشی گلکسی A23 5G از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 695 کوالکام تامین خواهد شد. این تراشه نسخه ارتقایافته اسنپ‌دراگون 690 با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری به‌شمار رفته و از CPU با 15 درصد کارآیی بالاتر و GPU با 30 درصد عملکرد سریع‌تر بهره می‌گیرد. این دستاورد مدیون به‌کارگیری هسته‌های پردازشی ارتقایافته کریو 660 و پردازنده گرافیکی آدرنو 619 است. اتصال 5G موج میلی‌متری در صورت عرضه در محصول نهایی احتمالا تنها در ایالات‌متحده قابل دسترس خواهد بود.

فهرست امتیازات گیک‌بنچ نشان می‌دهد که این هندست مجهز به رابط کاربری اختصاصی One UI 4 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 و 4 گیگابایت رم خواهد بود. با توجه به اینکه ورژن 4G گلکسی A23 در پیکره‌بندی‌هایی با 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شود؛ لذا نسخه 5G نیز بایستی با پیکره‌بندی‌های متنوع‌تری در دسترس مشتریان قرار گیرد.

رندرهای سه‌بعدی گلکسی A23 5G پیش‌تر در فضای وب رویت شده است؛ اما میان این هندست و ورژن 4G آن هیچ‌گونه تفاوت آشکاری به چشم نمی‌خورد. سنجش‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که این هندست مجهز به یک نمایشگر 6.55 اینچی خواهد بود؛ اگرچه نوع پنل به‌کارگیری شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

فهرست امتیازات سامسونگ گلکسی A23 5G با شماره مدل SM-236U در وبسایت گیک‌بنچ

نسخه 4G گلکسی A23 مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی، پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی، ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. بعلاوه دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی بوده و انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی تامین می‌شود.

گلکسی A23 5G احتمالا از مشخصاتی کم و بیش مشابه با مدل 4G برخوردار خواهد بود. با این‌حال اعمال برخی پیشرفت‌ها نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود (به‌عنوان مثال شایعات نشان می‌دهند که رزولوشن دوربین فوق‌عریض از 5 به 8 مگاپیکسل ارتقاء خواهد یافت).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH