سامسونگ به‌دنبال تامین باتری برای خودروهای برقی تسلا و BMW است

بی‌تردید باتری مهم‌ترین سخت‌افزار برای خودروهای الکتریکی به‌شمار می‌رود. در حال حاضر تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی با مشکلات زنجیره تامین از جمله محدودیت‌های مربوط به باتری مواجه هستند. همچنین عوامل مختلفی نظیر جنگ روسیه با اوکراین، کووید 19 و تحولاتی از این دست بر تولید باتری خودروهای برقی تاثیر زیادی دارند.

بعلاوه عوامل فوق، روند توسعه باتری‌های نسل جدید را کند می‌کنند. با این‌حال کماکان شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند از هر موقعیتی به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری نمایند. سامسونگ نیز نمونه‌ای از این شرکت‌ها محسوب می‌شود. وبسایت The Elec اخیرا گزارش داد که Samsung SDI در زمینه تولید باتری‌های نسل بعدی برای خودروهای تسلا گام روبه جلوی مهمی را برداشته است.

در حال حاضر کمپانی سازنده در تدارک راه‌اندازی یک خط تولید آزمایشی در شهر چئونان کره‌جنوبی است. سامسونگ فرآیند اعتبارسنجی این واحد را تا پایان سال به پایان خواهد رساند. چنان‌چه همه چیز مطابق برنامه به پیش برود؛ در این‌صورت سامسونگ سرمایه‌گذاری روی خط تولید انبوه خود در کشور مالزی را از سال آینده آغاز خواهد کرد.

سامسونگ در تدارک عرضه باتری استاندارد 4680 برای خودروهای برقی است

باتری‌های نسل آینده که اکنون پیرامون آنها صحبت می‌کنیم؛ یک باتری استوانه‌ای استاندارد 4680 (با قطر 46 میلی‌متر و ارتفاع 80 میلی‌متر) است. هم‌اکنون 2 ورژن از این باتری در دست توسعه است. کمپانی‌های تولیدکننده خودروهای برقی مختلف، باتری با ارتفاع‌های متفاوتی را درخواست نموده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها یکی از این شرکت‌ها BMW خواهد بود. به هرحال لی جائه یونگ؛ معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس اخیرا اعلام کرد که در جریان یک سفر کاری به اروپا از کمپانی BMW بازدید کرده است.

خط تولید آزمایشی در شهر چئونان راه‌اندازی می‌شود. بر اساس استاندارد تولید اولیه باتری 4680، ظرفیت این باتری اندکی کمتر از 1 گیگاوات ساعت است. نرخ تولید در هر دقیقه (PPM) معادل 20 واحد است. کمپانی پس از اجرای تست با سرعت کم، تولید انبوه برای فرآیندهای پیشرفته‌تر را آغاز خواهد کرد.

در این راستا هدف‌گذاری تولید انبوه بین 200 تا 300 واحد در دقیقه متغیر است. این رقم پس از تبدیل به واحد گیگاوات ساعت معادل 8 الی 12 گیگاوات ساعت خواهد بود. مقیاس تولید برای مدلی با ظرفیت کاهش یافته (مدل با ارتفاع قابل تنظیم) در عوض مدل اصلی باتری 4680 احتمالا در حدود 5 گیگاوات ساعت خواهد بود.

برای درک هرچه بهتر موضوع جالب است بدانید که 5 گیگاوات ساعت برای ساخت 100 هزار خودروی برقی با عملکرد بالا و برد رانندگی 400 کیلومتری کفایت خواهد کرد. در رابطه با ظرفیت 12 گیگاوات ساعتی این رقم معادل تولید حدودا 230 هزار دستگاه خودروی برقی خواهد بود.

1 در مورد “سامسونگ به‌دنبال تامین باتری برای خودروهای برقی تسلا و BMW است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH