مزایای خرید ارز دیجیتال چیست؟

شاید تا چندسال پیش، اگر اسمی از بازار رمز ارزها، ارزهای دیجیتال، بیت کوین یا هرچیزی شبیه به این را در جمعی می‌شنیدیم؛ پیش خود می‌گفتیم این بار دیگر داستان چیست؛ خدا به خیر کند! اما طی یکی دوسال گذشته، بازارهای مالی خصوصا رمز ارزها به نوعی نشان داد که آن دوران به پایان رسیده و حال یک دهه برای فعالیت‌های قانونی و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال پیش روی ماست.

اما باید ببینیم که سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارد و آیا اصلا به صرفه و منطقی است که بر روی این دارایی های رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

سرمایه گذاری کمپانی‌های بزرگ

شاید شنیده باشید که برخی شرکت‌های بزرگ بین المللی در دنیا به طور سنگین بر روی رمزارزها سرمایه گذاری کرده‌اند. خرید میلیاردی کمپانی خودروسازی تسلا و خریدهای میلیون دلاری شرکت پرداخت‌های دیجیتالی Square و … دو مورد از ساده‌ترین مثال‌های سرمایه گذاری شرکت‌های بین المللی بر روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند. آن‌ها قطعا آینده روشنی برای بیت کوین و رمزارزها می‌بینند که این چنین سرمایه گذاری‌های سنگینی را انجام داده‌اند.

کاهش وابستگی به دولت و نهادهای مالی دولت

برای کسی که در حال سرمایه گذاری سنگین است، عدم دخالت دولت‌ها و نهادهای مالی دولتی در آن سرمایه گذاری بسیار مهم است. سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای بزرگ و با ارزش، روشی طبیعی و بسیار ساده برای کاهش وابستگی به دولت و نهادهای مالی آن است. با این روش شما دیگر درگیر دار قانون و مالیات و دردسرهای بروکراتیک اداری نیستید و به راحتی برای خود و سرمایه‌تان وقت گذاشته و درصد زیادی از سود خود را به نهادهای واسط نمی‌پردازید.

ارزش

دارایی هم چون بیت کوین؛ به مرور زمان چیزی شبیه به طلا شده است. حتما می‌دانید که بیت کوین تنها 21 میلیون واحد داشته و پس از آن دیگر استخراج و عرضه نخواهد شد. خب همین موضوع به راحتی نشان می‌دهد که تا چند سال دیگر، بیت کوین همانند طلا کمیاب و ارزشمند شده و آن گاه هر کسی مجبور است برای خریدش هر قیمتی پرداخت کند.

درواقع هرچیزی که در جهان ما انسان‌ها کمیاب شود، گران شده و مورد پذیرش همگان قرار خواهد گرفت. پس چه بهتر که حداقل میزان اندکی از پولی که مورد نیازمان نیست را برای خرید آن هزینه کنیم. چیزی مثل خرید طلا، نقره و …

آینده

روزی که بیت کوین رایگان بود، هیچ کس فکر نمی کرد که این رمز ارز ناشناخته تا 63 هزار دلار به ازای هر واحد قیمت پیدا کند. بله، همیشه این‌طور اتفاقاتی برای هرچیزی نمی‌افتد؛ ولی وقتی به فناوری بلاکچین و آینده آن می‌نگریم، متوجه می‌شویم که آینده از آن فناوری‌های نوین است. بلاکچین تکنولوژی است که به مرور زمان همه بخش‌ها را به دست خواهد آورد و باعث رشد تمام چیزهایی خواهد شد که بر روی بستر خود دارد.

قیمت پایین

بله شاید به این نگاه کنید که بیت کوین، اتریوم و … قیمت بالایی دارند. اول اینکه نیازی نیست شما 50 هزار دلار سرمایه گذارید کنید. شما با 100 هزارتومان می‌توانید وارد این بازار شوید. حتی اگر فکر می‌کنید که بیت کوین گران است، رمزارزهای ارزان قیمت بی شماری در بازار وجود دارند که با  نگاهی به آن‌ها و بنیادشان، متوجه خواهید شد که کدامیک ارزش خرید دارند. رمز ارزهایی چون کاردانو؛ ریپل، دیجی بایت، دوج کوین و… نمونه‌هایی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه گذاری شما هستند.

نتیجه گیری

خرید و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، قرار نیست با اعداد بالا برای شما آغاز شود. شما می‌توانید برای شروع با بهره‌گیری از صرافی‌های ایرانی مثل ارزیف که به راحتی شرایط خرید را با ریال برای شما فراهم می‌کنند، کار خود را آغاز کنید. رمز ارزها آینده روشنی دارند و به نظر می‌رسد که تا چند سال آینده، حتی آن‌ها جا پای پول‌های کاغذی یا ارزهای فیات بگذارند. این روزها برخی کشورها در حال تصویب دستورالعمل‌هایی برای قانونی کردن خرید و فروش رمزارزها هستند و کشورهای کوچکی مثل السالوادور نیز، بیت کوین را به عنوان یک ارزقانونی در کشور خود پذیرفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH