آپدیت اندروید 12 برای سامسونگ گلکسی A21s و گلکسی A02s منتشر شد

سامسونگ به‌روزرسانی One UI 4.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را برای 3 اسمارت‌فون سری گلکسی As خودبا اسامی گلکسی A02s، گلکسی A03s و گلکسی A21s منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل پچ امنیتی ماه ژوئن اندروید بوده و 65 حفره آسیب‌پذیری مختلف را برطرف می‌کند. از میان این 3 هندست، گلکسی A21s و گلکسی A02s پیش‌تر در سال 2020 با سیستم‌عامل اندروید 10 روانه بازار شدند؛ در حالی‌که گلکسی A03s سال گذشته با سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار گرفت.

آپدیت جدید، عملکرد تعدادی از اپلیکیشن‌های سامسونگ را بهبود می‌دهد. به‌عنوان مثال مرتب‌سازی آلبوم‌ها در گالری به نحوی مطلوب‌تر انجام شده و عملکرد مشخصه Stories نیز ارتقاء یافته است. بعلاوه به منظور ریمستر عکس‌های قدیمی یک روش اتوماتیک ارائه شده است. بعلاوه کاربران به آسانی می‌توانند کلیه ویرایش‌های انجام شده توسط خود را لغو نمایند. یکی از ویژگی‌های خوب در زمینه حریم خصوصی به کاربران امکان می‌دهد تا قبل از اشتراک‌گذاری تصاویر، داده‌های مربوط به زمان و مکان را از آن حذف کنند (چنین قابلیتی برای سرویس‌هایی که این‌کار را به‌طور خودکار انجام نمی‌دهند؛ مفید واقع می‌شود).

یکی دیگر از مشخصه‌ها در زمینه حفظ حریم خصوصی، ویژگی ذاتی اندروید 12 محسوب می‌شود. اکنون سیستم‌عامل از طریق نشانگرهایی، استفاده از دوربین و میکروفون گوشی را به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند. همچنین کلیدهای تعبیه شده به کاربران امکان می‌دهند تا دسترسی به میکروفون و دوربین در سراسر سیستم (به‌جای هر برنامه به‌صورت مورد به مورد) را غیرفعال نماید.

ویجت جدید جستجو امکان اجرای مرورگر در حالت مخفی (Secret Mode) را فراهم می‌کند. فعال‌سازی این گزینه مانع از ردیابی سوابق وبگردی کاربر خواهد شد. صفحه‌کلید سامسونگ نیز بر اساس قواعد گرامری قادر به ارائه پیشنهادات زبانی است. بعلاوه در این به‌روزرسانی شاهد بازبینی قابلیت‌هایی نظیر حالت تصویر در تصویر، ویجت‌های سامسونگ، اپلیکیشن تقویم (Calendar) و حالت تاریک هستیم. شایان به ذکر است که اسمارت‌فون‌های گلکسی A21s و گلکسی A02s نسخه کامل رابط کاربری One UI 4.1 را دریافت می‌کنند؛ در حالی‌که گلکسی A03s از One UI 4.1 Core بهره‌مند خواهد شد.

تصاویر سامسونگ گلکسی A21s، گلکسی A02s و گلکسی A03s

آپدیت‌های جدید برای اسمارت‌فون‌های گلکسی A21s، گلکسی A02s و گلکسی A03s به‌ترتیب از فیرم‌ور با شماره ورژن A025FXXU4CVF4، A217FXXU8DVF6 و A037FXXU1BVFB استفاده می‌کنند. انتشار آزمایشی به‌روزرسانی برای هر 3 هندست هم‌اکنون آغاز شده است؛ اما انتظار می‌رود که این آپدیت‌ها به‌زودی در کشورهای بیش‌تری قابل دسترس باشند.

شایان به ذکر است که هر 3 هندست فوق واجد شرایط دریافت پچ‌های امنیتی برای مدت 4 سال هستند؛ اما نام آنها در فهرست دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت 3 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل به چشم نمی‌خورد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که مدل‌های گلکسی A21s و گلکسی A02s هم‌اکنون 2 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل را دریافت نموده‌اند.

1 در مورد “آپدیت اندروید 12 برای سامسونگ گلکسی A21s و گلکسی A02s منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH