آمار ترابرد سیمکارت

رگولاتوری: تعداد شکایات مردمی از کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه افزایش داشته است

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات رادیویی از افزایش شکایات مردمی از اپراتورهای تلفن همراه در سه ماه ابتدایی سال خبر دارد.

به گفته پیمان قره‌داغی، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، شکایات مردمی در سامانه ثبت و پاسخگویی 195 نسبت به سه ماهه ابتدایی سال 1400 با 6 درصد رشد همراه بود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری به ارائه آمار نسبت به شکایات ثبت شده در سه ماهه ابتدایی سال، توضیح داد: در نخستین فصل سال جاری تعداد هفت هزار و 443 شکایت از اپراتور همراه اول، دو هزار و 971 شکایت از اپراتور ایرانسل و 852 شکایت از اپراتور رایتل ثبت شده است. این در حالی است که در سه ماه نخست سال گذشته تعداد کل شکایات چهل و سه هزار و 594 مورد بود.

این در حالی است که در مدت مشابه زمان گذشته شش هزار و 881 شکایت از همراه اول، چهار هزار و 22 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل ثبت شده بود.

قره‌داغی قطعی سیمکارت، مشکل آنتن‌دهی و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیم‌کارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارسال پیامک تبلیغاتی، عدم پاسخگویی، ثبت‌نام و واگذاری سیمکارت بدون حضور مالک به شخص دیگر و عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین‌الملل را از عمده موضوعات شکایت‌های مردمی عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در خصوص میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه 195 تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در اپراتورهای سیار متفاوت است اما به دلیل وجود شکایات باز در سه ماهه اول سال جاری و عدم محاسبه زمان اینگونه شکایت‌ها در هنگام ارائه این گزارش، ممکن است میانگین زمان پاسخگویی پس از بسته شدن شکایت‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این موضوع، زمان پاسخگویی در بهار امسال برای هر سه اپراتور به حدود 5 روز رسیده، این شاخص در سال گذشته در همراه اول حدود 15 روز، در ایرانسل حدود 14 روز و در رایتل حدود 10 روز بوده است.

 

 

1 در مورد “رگولاتوری: تعداد شکایات مردمی از کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه افزایش داشته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH