سامسونگ مذاکره با تسلا برای تامین ماژول‌های دوربین مورد نیاز این شرکت را تائید کرد

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، شرکت سامسونگ الکترومکانیکس تائید کرده که در حال حاضر مشغول مذاکره با کمپانی خودروسازی تسلا است. کمپانی کره‌ای سرگرم مذاکره با تسلا در رابطه با عرضه احتمالی ماژول‌های دوربین است. با این‌حال سامسونگ در رابطه با مقیاس یا مبلغ معامله هیچ‌گونه توضیحی ارائه نداده است. سامسونگ الکترونیکس طی سندی اعلام کرده که این شرکت به تلاش‌های خود برای توسعه و ساخت ماژول‌های دوربین متنوع ادامه خواهد داد.

سال گذشته سامسونگ از نخستین سنسور دوربین خودرویی خود با نام ISOCELL Auto 4AC رونمایی کرد. گزارش دست‌اندرکاران حوزه صنعت نشان می‌دهد که سامسونگ به منظور تامین ماژول‌های دوربین مورد نیاز خودروی پیکاپ برقی سایبرتراک، قراردادی با ارزش 436 میلیون دلار را با تسلا منعقد نموده است. گزارش دیگری که در اوایل سال جاری منتشر شد؛ نشان داد که سامسونگ الکترونیکس برنده قرارداد تامین دوربین برای خودروی سایبرتراک تسلا شده و در این رقابت، شرکت LG Innotek را شکست داده است. با این‌حال LG Innotek بعدها تائید کرد که در این مناقصه شرکت نکرده است.

علاوه بر این سامسونگ الکترونیکس ماژول‌های دوربین مورد نیاز گوشی‌های هوشمند را نیز تامین می‌کند. با این‌حال تولید ماژول‌های دوربین برای خودروهای الکتریکی از ارزش بیش‌تری برخوردار است؛ بنابراین تولید آنها درآمد بیش‌تری را به جیب سامسونگ سرازیر خواهد کرد. بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای The Elec، خودروهای الکتریکی تسلا مجهز به 8 ماژول دوربین هستند و ماژول‌های دوربین خودرویی در مقایسه با نمونه‌های مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها قیمت‌گذاری بالاتری دارند. بنابراین با انعقاد این معامله، سامسونگ ماژول‌های دوربین بسیار بیش‌تری را در ازای هر دستگاه تولید خواهد کرد.

سامسونگ برای تولید خودروهای برقی هیچ‌گونه برنامه‌‌ای ندارد

سامسونگ برای تجارت با تسلا دچار هیچ‌گونه مشکل یا محدودیتی نخواهد بود؛ چرا که کمپانی کره‌ای برای تولید خودروهای برقی هیچ‌گونه تصمیمی ندارد. وبسایت The Korea Times به نقل از 2 تن از مدیران سامسونگ ادعا می‌کند که کمپانی، خودروی برقی اختصاصی خود را تولید نخواهد کرد. اصلی‌ترین دلیل برای طرح چنین ادعایی این است که به باور سامسونگ، تولید خودروهای برقی به سودآوری پایدار منجر نخواهد شد. سامسونگ به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان پیشرو در صنعت تولید خودروهای الکتریکی قصد دارد تا از بروز تنش‌های احتمالی با مشتریان خود جلوگیری نماید.

بر اساس اعلام یکی از منابع خبری، سامسونگ هنوز با مشکلات متعددی در زمینه طراحی مواجه بوده و این مشکل هنگام همکاری با کسب‌وکار خودروهای الکتریکی تکمیل شده نیز به قوت خود باقی مانده است. به باور سامسونگ، این یک سرمایه‌گذاری بزرگ بوده و برای ارزشمند بودن آن هیچ تضمینی وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH