سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2022 شد

موسسه تحقیقاتی کانالیز اخیرا داده‌های مربوط به فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی 3 ماهه دوم سال 2022 را منتشر کرده است. این داده‌ها نشان می‌دهند که فروش گوشی‌های هوشمند طی این دوره زمانی 3 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است. موسسه کانالیز ضمن توضیحاتی خاطرنشان می‌کند که این وضعیت از مسائل مربوط به اقتصاد جهانی و برخی عوامل منطقه‌ای ناشی می‌شود. در این دوره سامسونگ با کسب سهم 21 درصدی از بازار کماکان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان شناخته شد. این دستاورد تا حدی مدیون فروش بالای دستگاه‌های اقتصادی سری گلکسی A سامسونگ است.

گوشی‌های سری گلکسی A با قیمت‌گذاری ارزان‌تر، دوربین‌های قابل قبول، باتری‌های بزرگ و به‌طور کلی عملکرد مطلوب نسبت به رده قیمتی خود برخوردار هستند. از سوی دیگر میزان بالای تقاضا برای گوشی‌های سری آی‌فون 13 موجب شد تا اپل با کسب سهم 17 درصدی از بازار به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. برندهای چینی شیائومی، اوپو و ویوو نیز به‌ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. تمامی این شرکت‌ها در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد افت فروش هندست‌های خود بودند و به‌ترتیب سهم 14، 10 و 9 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون را تصاحب کردند.

بر اساس اعلام یکی از تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی کانالیز “فروشندگان ناچار به بازبینی تاکتیک‌های خود طی دوره 3 ماهه دوم سال 2022 شدند؛ چرا که چشم‌انداز بازار اسمارت‌فون، ماهیتی محتاطانه‌تر پیدا کرد. روند معکوس رشد اقتصادی، کاهش میزان تقاضا و افزایش کالاهای موجود در انبارها موجب شد تا فروشندگان سریعا استراتژی سبد محصولات خود برای ماه‌های باقی‌مانده تا پایان سال 2022 را مورد بازبینی قرار دهند. در این میان عرضه محصولات میان‌رده توسط شرکت‌های تولیدکننده، رشدی انفجارگونه را تجربه کرد و این موضوع موجب شد تا کمپانی‌ها بر تعدیل رویکرد خود برای عرضه گجت‌های جدید تمرکز نمایند؛ چرا که مشتریان دچار محدودیت‌های بودجه‌ای، گزینه‌های خرید خود را به سمت مدل‌های رده پایین‌تر سوق می‌دهند.”

تابی ژو؛ یکی دیگر از تحلیل‌گران موسسه کانالیز اعلام کرد که کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند موجب نگرانی زنجیره تامین شده و این پدیده کاملا منطقی است؛ زیرا کاهش تقاضا برای اسمارت‌فون موجب کاهش تعداد دستگاه‌های تولیدی شده و این موضوع به نوبه خود میزان تقاضا برای لوازم مورد نیاز جهت تولید گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد. به گفته وی اگرچه معضل تامین قطعات و فشارهای هزینه‌ای به آرامی در حال کاهش هستند؛ اما نگرانی‌ها در زمینه‌های لجستیک و تولید کماکان به قوت خود باقی هستند. به‌عنوان مثال تشدید قوانین واردات و تعرفه‌های گمرکی در برخی بازارهای نوظهور موجب بروز تاخیر در تحویل سفارشات شده است.

به گفته این تحلیل‌گر، فروشندگان در افق زمانی کوتاه‌مدت با استفاده از تبلیغات و پیشنهادات جذاب پیش از عرضه محصولات جدید به‌دنبال شتاب بخشیدن به فرآیند فروش و کاهش فشار ناشی از نقدینگی در فصل تعطیلات خواهند بود. اما برخلاف روند فزآینده تقاضا طی سال گذشته (که البته هم‌اکنون متوقف شده است)، امسال درآمد مشتریان تحت تاثیر تورم فزآینده در سطح جهانی قرار گرفته است. در چنین شرایطی همکاری عمیق با مجاری مختلف جهت نظارت بر وضعیت موجودی و عرضه برای فروشندگان، شناسایی فرصت‌های تجاری کوتاه‌مدت و در عین‌حال حفظ کانال‌های سالم همکاری در بلندمدت، همگی مواردی حیاتی محسوب می‌شوند.

شرکت اپل با افزایش 21.4 درصدی سهم خود از بازار جهانی اسمارت‌فون نسبت به دوره مشابه سال گذشته موفق به ثبت رکوردی تاریخی شد. سهم سامسونگ از بازار جهانی اسمارت‌فون طی 3 ماهه دوم سال 2022 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 16.7 درصد افزایش یافت و این شرکت پس از اپل در جایگاه دوم ایستاد. سهم شیائومی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه پارسال 17.6 درصد کاهش پیدا کرد. نهایتا سهم شرکت‌های ویوو و اوپو از بازار اسمارت‌فون طی 3 ماهه دوم 2022 در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2021 به‌ترتیب 10 و 9.1 درصد کاهش یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH