سامسونگ پتنت جدید نرخ نوسازی نمایشگر با بهره‌وری انرژی بالا را ثبت کرد

سامسونگ در حال توسعه فناوری جدید نرخ نوسازی نمایشگر برای دستگاه‌های تلفن همراه است. پتنت جدیدا ثبت شده توسط غول کره‌ای توصیف‌کننده یک فناوری نمایشگر است که می‌تواند نرخ‌های نوسازی مختلف را به‌صورت همزمان در نواحی مختلف نمایشگر اعمال نماید. این قابلیت می‌تواند گام تکاملی بعدی در زمینه فناوری نوسازی نمایشگر برای دستگاه‌های موبایلی قلمداد شود.

گلکسی S20 نخستین هندستی بود که با قابلیت نرخ نوسازی ثابت 120 هرتزی روانه بازار شد. در ادامه گلکسی S21 اولترا و سپس سری گلکسی S22 از نمایشگرهای آمولد ارتقایافته با نرخ نوسازی متغیر استفاده کردند. این موضوع بدان معناست که پنل‌های آمولد مورد استفاده در هندست‌های فوق بسته به محتوای در حال پخش روی نمایشگر قادر به تنظیم خودکار نرخ نوسازی بوده و از این طریق به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کنند.

اکنون ظاهرا سامسونگ روی توسعه ورژن تکامل‌یافته فناوری نرخ نوسازی متغیر خود کار می‌کند. بر اساس اعلام وبسایت Galaxy Club، پتنت اخیرا ثبت شده توسط این شرکت، توصیف‌کننده روشی جهت استفاده از نرخ نوسازی چندگانه برای نمایشگر دستگاه الکترونیکی است که در این‌حالت مناطق مختلف روی نمایشگر از فرکانس‌های نوسازی متفاوتی بهره خواهند برد.

گامی فراتر از نرخ نوسازی متغیر

به عبارت دیگر فناوری آینده سامسونگ در زمینه نرخ نوسازی نمایشگر احتمالا امکان فعالیت بخشی از پنل دستگاه‌های الکترونیکی با نرخ نوسازی 30 یا 60 هرتز و بخش دیگری از آن با فرکانس نوسازی 120 هرتزی را فراهم می‌کند. به لحاظ تئوری این سیستم امکان استفاده از نرخ نوسازی بالای 120 هرتزی را تنها به‌صورت نسبی و در مناطق خاصی از نمایشگر فراهم خواهد کرد؛ در حالی‌که سایر بخش‌های نمایشگر، محتوای همان صحنه را با نرخ نوسازی پایین‌تر نمایش می‌دهند. این فناوری نرخ نوسازی می‌تواند به صرفه‌جویی هرچه بهتر در زمینه مصرف شارژ باتری منجر شود.

شایان به ذکر است که این پتنت مدتی قبل و در اوایل سال 2021 ارائه شد؛ اما روز گذشته توسط موسسه کره‌ای KIPRIS منتشر شد. با در نظر گرفتن این موضوع نمی‌توان اعلام کرد که این فناوری احتمالا چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. سری گلکسی S23 نامزد بزرگی برای بهره‌برداری از این فناوری محسوب می‌شود؛ اما فناوری جدید احتمالا تا آن زمان برای استفاده آماده نخواهد بود. بعلاوه درخواست ثبت اختراع همواره به‌معنای تبدیل شدن آن به یک محصول حقیقی نخواهد بود. بنابراین اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سامسونگ قادر به پیاده‌سازی عملی فناوری جدید نرخ نوسازی خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH