فرحی، مدیر عامل بیمه‌بازار: نوآوری، کلید گمشده صنعت بیمه

در چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، نشستی با عنوان «پنل نوآوری در صنعت بیمه ( الزامات و چالش ها)»  برگزار شد و در آن، موارد و موانع موجود در مسیر پیشرفت صنعت بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نشست در غرفه بیمه‌مرکزی با حضور محمدجواد آقاجری، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای، سیدقاسم نعمتی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، علی مقیمی اصل، مدیرعامل کارگزاری رسمی بیمه سپهر میلاد شهر و اسد اسدی، عضو کارگروه شبکه فروش و بازاریابی سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

محمدرضا فرحی، مدیرعامل بیمه‌بازار هم به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان این نشست حضور داشت و توانست در این پنل تخصصی، چالش‌های حقیقی بر سر راه صنعت بیمه و نوآوری را بیان و در ادامه، راه‌حل کنار زدن آنها را هم ارائه کند.

به اعتقاد فرحی، چالش اصلی در حال حاضر، بحث نوآوری و به کار بردن آن در شرکت‌های بیمه است. چرا که استارتاپ‌ها برای ارائه خدمات و سرعت بخشیدن به جریان فروش بیمه آماده هستند؛ اما نیاز است تا شرکت‌های بیمه، برای پیشرفت در نوآوری و تقویت زیرساخت‌های فنی، بودجه‌ای جداگانه اختصاص بدهند. با این روش موانع برداشته و مسیر همکاری میان شرکت‌های بیمه و استارتاپ‌ها هموارتر می‌شود.

مدیرعامل بیمه‌بازار در ادامه صحبت‌هایش در «پنل نوآوری در صنعت بیمه ( الزامات و چالش ها)» به «پرتفو محور» بودن روند کار در صنعت بیمه اشاره کرد و  آن را یکی از ایرادهای بزرگ این صنعت برشمرد.

یعنی هر نماینده‌ای که پرتفوی بیشتری (سهم فروش بیشتر) داشته‌باشد؛ سهم توجهی که از شرکت بیمه دریافت می‌کند هم بیشتر است. همین موضوع باعث می‌شود تا شرایط یکسان برای سایر نماینده‌ها از میان برود و این دقیقا خلاف عدالت در برخورد برابر با تمامی نمایندگان است.

محمدرضا فرحی، مدیرعامل نخستین استارتاپ فروش بیمه در ایران معتقد است که کلید حل و فصل این چالش هم در به کار بردن راهکارهای نوآورانه و فناورانه در شرکت‌های بیمه است.

به عبارتی دیگر، در پیش گرفتن راه‌‌ حل‌های نوآورانه و بهبود زیرساخت‌های فناورانه، تیری است که هم‌زمان به دو هدف برخورد خواهد کرد. اولین هدف، برداشته شدن موانع همکاری با استارتاپ‌های فروش بیمه آنلاین است. دومین هدف نیز از بین رفتن شرایط کاری نابرابر برای نمایندگی‌های فروش در شرکت‌های بیمه است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH