وزیر ارتباطات: عدم رعایت اصول حرفه‌ای اپراتورها موجب اختلال اینترنت شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص علت اصلی اختلال در شبکه اینترنت طی دو هفته گذشته صحبت کرد.

زارع‌پور پس از جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص قطعی و اختلال اینترنت در هفته اخیر گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آن‌ها در مشهد و یکی دیگر در تهران رخ داد. حادثه روز شنبه در مشهد بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات بود و بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شد.

وی افزود: بر اثر این اتفاق، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود 4 ساعت دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی آن برخورد خواهد شد.

اما وزیر ارتباطات در خصوص قطع ارتباط در تهران گفت: اتفاقی هم در روز دوشنبه در پایتخت رخ داد و در اثر آن یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شد که آن هم منجر به قطع ارتباط شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب جلسه‌ای برای بررسی دلایل این اتفاق تشکیل دادیم، در این جلسه مشخص شد علت این اختلال، عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها بود و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شد تا همه مراکز مخابراتی را بررسی کند و شرکت مخابرات هم حتما باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند که سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت است.

 

2 در مورد “وزیر ارتباطات: عدم رعایت اصول حرفه‌ای اپراتورها موجب اختلال اینترنت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH