سامسونگ به‌دنبال کاهش تولید اسمارت‌فون‌های خود به‌دلیل رکود در اقتصاد جهانی است

به‌نظر می‌رسد که با پایان قرنطینه‌های فراگیر در دوران شیوع بیماری کووید 19 زمان بریز و بپاش هزینه‌ای مصرف‌کنندگان نیز به اتمام رسیده است. کارشناسان مالی در سراسر جهان طی پیش‌بینی‌های خود از وقوع رکود گسترده در عرصه جهانی خبر داده‌اند. اکنون بازار اسمارت‌فون نیز در حال آماده‌سازی خود برای دوران رکود اقتصادی است. در این راستا حتی به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تولید اسمارت‌فون‌های خود را کاهش داده است.

اگرچه سامسونگ ادعا می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی ثابت مانده یا حتی رشدی تک‌رقمی را تجربه خواهد کرد؛ اما برنامه‌های تولید اسمارت‌فون این شرکت در ویتنام از سناریوی متفاوتی حکایت دارند. خبرگزاری رویترز طی یک گزارش اختصاصی ادعا می‌کند که سامسونگ تولید اسمارت‌فون‌های خود در کارخانه Thai Nguyen را کاهش داده است. این کارخانه هر ساله 100 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را تولید و روانه بازار می‌کند. 2 کارخانه تولید اسمارت‌فون سامسونگ در ویتنام هر ساله مجموعا نیمی از هندست‌های قابل عرضه توسط این برند را تولید می‌کنند.

آیا پیش‌بینی سامسونگ از کاهش قابل توجه فروش اسمارت‌فون‌ها در 6 ماهه دوم سال 2022 حکایت دارد؟

کارگران مختلف شاغل در کارخانه ویتنام ادعا می‌کنند که برخی خطوط تولید تنها 3 روز در هفته فعالیت می‌کنند؛ در حالی‌که این خطوط قبلا در 6 روز هفته فعال بودند. همچنین برخی خطوط تولید تنها برای مدت 4 روز در هر هفته فعالیت می‌کنند. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که تمامی شیفت‌های اضافه‌کاری به حالت تعلیق در آمده‌اند. با این‌حال خبرگزاری رویترز بلافاصله ادعا می‌کند که هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ بخشی از تولید خود را به خارج از ویتنام (کشورهای هندوستان یا کره‌جنوبی) منتقل خواهد کرد یا خیر.

تقریبا تمامی کارگران شاغل در کارخانه ویتنام ضمن مصاحبه با خبرگزاری رویترز ادعا کردند که اوضاع تجاری کارخانه به هیچ وجه مطلوب نیست. بر اساس گزارشات، میزان تولید گوشی‌های هوشمند طی دوره مشابه سال گذشته در نقطه اوج خود قرار داشت. با این‌حال اکنون اوضاع متحول شده است. برخی کارگران ادعا کرده‌اند که چنین سطحی از کاهش تولید اسمارت‌فون‌ها در تاریخ فعالیت آنها بی‌سابقه بوده است. همچنین تعدیل مشاغل نیز سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد؛ اگرچه هنوز این موضوع به‌طور رسمی اعلام نشده است.

برندهای مختلف در سطح جهانی شامل Best Buy، Canoo، کلاب‌هاوس، کوین‌بیس، مایکروسافت، نت‌فلیکس، PayPal، Robinhood، Substack، تسلا، تیک‌تاک، توئیتر، Vimeo و Virgin Hyperloop از تعدیل مشاغل خود خبر داده‌اند. در این میان سایر شرکت‌ها نظیر فیس‌بوک و گوگل نیز به احتمال تعدیل مشاغل به‌دلیل کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان و رکود در اقتصاد جهانی اشاره نموده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH