اپل تولید آی‌فون‌ 14 در هندوستان را از بدو عرضه این هندست آغاز خواهد کرد

سری آی‌فون 14 اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور معرفی خواهد شد. با این‌حال یک تحلیل‌گر پیش از رونمایی از این هندست‌ها اعلام کرده که امسال اپل برای نخستین بار همزمان با عرضه جدیدترین سری آی‌فون‌های خود، تولید آنها را در خاک هندوستان آغاز خواهد کرد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که طی سالیان اخیر، غول کوپرتینویی تولید جدیدترین مدل‌های آی‌فون خود در هندوستان را آغاز نموده است. با این‌حال ظرفیت تولید آی‌فون‌های جدید اپل در خاک هندوستان حدودا یک‌چهارم میزان تولید این هندست‌ها در کلیدی‌ترین پایگاه ساخت آی‌فون یعنی چین است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که برند آمریکایی برای نخستین بار قصد دارد تا سطح تولید آی‌فون‌ در هندوستان را با نرخ تولید این هندست‌ها در چین همگام نماید.

این خبر از جانب مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل منتشر شده است. وی مدعی شده که فاکسکان به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان کلیدی اپل همزمان با تولید مدل 6.1 اینچی آی‌فون‌ 14 در خاک چین طی 6 ماهه دوم سال 2022، ساخت این هندست در هندوستان را نیز آغاز خواهد کرد. وی همچنین افزود که در افق زمانی کوتاه‌مدت میزان نقل و انتقال آی‌فون در هندوستان کماکان اختلاف قابل‌توجهی به میزان تولید در چین خواهد داشت. اما این موضوع کماکان به منزله یک نقطه عطف جدید در زمینه تلاش‌های اپل برای تنوع‌بخشی هرچه بیش‌تر به زنجیره تامین خود در خارج از خاک چین محسوب می‌شود.

کمپانی تولیدکننده آی‌فون به منظور توسعه ظرفیت تولید خود در مناطق خارج از چین تلاش زیادی کرده است. در این میان کشورهایی نظیر ویتنام و هندوستان به‌عنوان مقاصد تولیدی جدید در آینده انتخاب شده‌اند.

شایان به ذکر است که بر اساس اعلام آقای کو، عوامل ژئوپولتیکی یکی دیگر از دلایل تمایل اپل برای انتقال بخشی از ظرفیت تولید خود به خارج از خاک چین است. بعلاوه اپل بازار هندوستان را به‌عنوان یکی از محرک‌های کلیدی رشد در آینده شناسایی نموده و قصد دارد تا برنامه تولید خود را در منطقه گسترش دهد.

1 در مورد “اپل تولید آی‌فون‌ 14 در هندوستان را از بدو عرضه این هندست آغاز خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH