نکات مورد توجه هنگام خرید آنلاین

سه نکته مهم برای خرید آنلاین گجت‌ها و لوازم جانبی الکترونیکی

آیا می‌دانستید که خرید لوازم الکترونیکی به صورت آنلاین راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است؟ بسیاری از مردم به جای خرید از فروشگاه‌های فیزیکی، به خرید آنلاین گجت‌ها و لوازم جانبی الکترونیکی روی آورده‌اند.

در مقایسه با فروشگاه‌هایی که فضای واقعی دارند، فروشگاه‌های آنلاین هزینه‌های کمی را متحمل می‌شوند و به همین دلیل کالاهای خود را با قیمت پایین‌تری می‌فروشند. علاوه بر این، هنگام خرید آنلاین، می توانید در زمان و انرژی صرفه جویی کنید زیرا به راحتی و بدون این که از خانه یا محل کار خود خارج شوید خرید می‌کنید.

خرید آنلاین مزایایی از جمله تنوع زیاد محصولات، مقایسه قیمت‌ها و آسایش بیشتر را به همراه دارد اما لازم است نکاتی را رعایت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، وسیله‌ای مانند موبایل یا کامپیوتر است که از اینترنت پشتیبانی کند تا بتوانید از هر کجای دنیا خرید کنید و  هر کجا که دوست دارید بوسیله سرویس‌های حمل و نقل به دستتان برسد. در این مطلب ۳ تا از نکات مهم را یادآوری می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید آنلاین در نظر داشته باشید.

۱. قبل از خرید خود تحقیق کنید

قبل از خرید، درباره کالای مورد نظر تحقیق کنید. با این کار علاوه بر دانستن ویژگی‌های دقیق کالا با نظرات دیگران و تجربه کاربری خریداران آن آشنا خواهید شد.

تحقیق پیش از خرید آنلاین

همچنین می‌توانید به وب‌سایت‌هایی که لوازم جانبی و گجت‌ها را به‌ صورت آنلاین می‌فروشند، نگاهی بیندازید. یا این که سری به سایت‌های فناوری ( مانند آی‌تی‌رسان) بزنید و بررسی‌های تخصصی مربوط به کالای مورد نظر خودتان را بخوانید. با این کار می‌توانید نیازهای خودتان را بشناسید و آگاهانه تصمیم به انتخاب و خرید بگیرید. همچنین اگر تحقیقات شما کافی باشد با برندهای معتبر تولید کننده آشنا می‌شوید و از برندهای تقلبی یا تولید کنندگان کالاهای نامرغوب خرید نخواهید کرد.

۲. از وجود ویژگی‌ها و امکانات مدنظر خودتان در کالای موردنظر اطمینان حاصل کنید

بهتر است قبل از خرید آنلاین، کاتالوگ محصول را مطالعه کنید. کاتالوگ محصول و مشخصات فنی آن از طریق وبسایت تولید کننده در دسترس هستند. هر محصول دارای یک شماره مدل است، با جستجوی شماره مدل می‌توانید بررسی کنید که آیا این محصول همانی است که می‌خواهید یا نه. با دانستن شماره مدل می‌توانید اطمینان داشته باشید که کالای اصلی را می‌خرید؛ در غیر این صورت ممکن است نسخه مشابهی را خریداری کنید که ویژگی‌ها و امکانات مورد نیازتان را نداشته باشد.

معمولا مدل‌های جدیدتر امکانات بیشتری دارند. وقتی که یک فروشگاه آنلاین ادعا می‌کند که محصولش جدید است شماره پیش از خرید مدل آن را با مدل‌های قبلی مقایسه کنید. علاوه بر این، می‌توانید آنچه را که وب سایت‌های مختلف دارند مقایسه کنید تا ببینید که ویژگی‌های آنها با هم مطابقت دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که بسیاری از مدل‌های تخفیف‌دار موجود در سایت، قدیمی‌تر هستند، بنابراین قیمت‌های عالی نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۳. مراقب کلاهبرداری باشید

هنگام خرید آنلاین گجت‌های الکترونیکی حتما باید دقت داشته باشید که از سایت های معتبر خرید کنید. برخی از فروشگاه‌ها برای کلاهبرداری از مشتریان برای مدت کوتاهی راه‌اندازی و سپس ناپدید می‌شوند.

برای اطمینان از ایمن بودن سایت، مدت فعالیت آن را بررسی کنید. بهتر است قبل از اینکه برای سفارش خود کلیک کنید، نظرات آنلاین کاربران را بررسی کنید تا بتوانید اعتبار فروشگاه برای خرید را تأیید کنید. آدرس وب‌سایت فروشگاه را مستقیماً در مرورگر خود تایپ کنید. روی لینک‌های حاصل از جستجو کلیک نکنید تا در دام پیوندهایی که توسط کلاهبرداران برای فریب شما ایجاد شده است نیفتید. علاوه بر این، فقط مشخصات فردی و اطلاعات پرداخت را در سایت‌های ایمن وارد کنید. برای شناخت یک سایت ایمن به نماد قفل در ابتدای نوار آدرس دقت کنید.

نکات خرید آنلاین مراقب کلاهبرداری باشید

علاوه بر همه موارد گفته شده هرگز خرید خود را از طریق یک شبکه عمومی با WI-FI ناامن انجام ندهید. کامپیوتر شما هم باید یک نرم افزار امنیتی و فایروال داشته باشد. هنگام برنامه‌ریزی برای خرید لوازم الکترونیکی به صورت آنلاین، حتما نیازهای خود را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید ارزش فروش دست دوم وسیله را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر عبارت «فروش لپ‌تاپ دل» را تایپ کنید، سایت های پیشنهادی زیادی را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند.

این مقاله ترجمه‌ای بود از وبسایت gadgetgram.com. هر چند اصول خرید آنلاین در نقاط مختلف جهان یکسان است تفاوت‌هایی هم وجود دارد. به عنوان مثال تنوع سایت‌های فروش آنلاین در ایران در مقایسه با سایر کشورها کمتر است و خرید از سایت‌های خارجی بسیار سخت و در واقع غیر ممکن به نظر می‌رسد. این موضوع اصلا خوب نیست اما تعداد سایت‌های نا امنی که با آن روبرو می‌شوید بسیار کمتر است. برای اطمینان از امنیت خرید خودتان نماد اعتماد الکترونیکی سایت و تاریخ اعتبار آن را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH