کلاهبرداری و اسکم از طریق بیت کوین

انواع کلاهبرداری با ترفند خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در هر حوزه‌ای، کلاهبرداری وجود دارد و افراد سودجو سعی می‌کنند تا با رشد هر فضای جدیدی، از فرصت بهره برده و دست به کلاهبرداری بزنند. طبیعی است که با رشد فزاینده فضای مجازی، شناخته‌شدن ارز های دیجیتال و افزایش کاربران آماتور و گاها بی‌تجربه، شرایط کلاهبرداری نیز در این فضا بیش از پیش می‌شود.

با توجه به اینکه در دنیای کریپتو، تراکنش‌ها بی‌نام و نشان انجام می‌شوند، طبیعتا شرایط برای کلاهبرداری نیز بهتر است و پس از این اتفاقات، طبیعتا بررسی آن‌ها نیز به مراتب سخت‌تر و یا حتی ناممکن می‌شود.

در فضای ارز دیجیتال چه نوع کلاهبرداری هایی وجود دارد؟

استخراج رمز ارز با گوشی موبایل، فضاهای ابری، استخراج بدون دستگاه ماینر و رایگان و … از مهمترین تبلیغ‌های دروغین در فضای مجازی است.

این طرح‌ها، معمولا طرح‌های پانزی محسوب می‌شوند. یعنی از پول وردی افرادی جدید، سود افراد قدیمی‌تر پرداخت می‌شود و این شرایط تا جایی پیش رفته و سپس ناگهان خبری از سایت، مجموعه یا … نمی‌شود و عده‌ای مال‌باخته باقی می‌مانند.

اگر تیترهایی چون «درآمد بالا با استخراح بیت کوین»، «اجاره دستگاه ماینینگ»، «استخراج ابری ارز دیجیتال»، «استخراج کوین بدون ماینر» و … را مشاهده کردید، قطعا با پروژه‌های کلاهبرداری مواجه هستید.کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال و رمز ارز

صرافی‌ها یا سایت‌های کلاهبرداری در حوزه فروش رمز ارز

با بروز تب خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کلاهبرداران زیادی با نام صرافی پدید آمدند.

گاه این وبسایت‌ها با وعده‌های دروغین اقدام به جذب سرمایه شما کرده و یک شبه ناپدید می‌شوند. برخی صرافی‌ها هم با اعمال کارمزدهای بسیار بالا و عجیب و غریب کلاهبرداری می کنند. برخی دیگر از صرافی‌ها هم با ایجاد و معرفی توکن‌های دروغین و با عنوان سودهای بادآورده کاربران آماتور را درگیر کرده و پول آن‌ها را گرفته و به آن‌ها توکن یا کوین‌های دروغین می فروشند. به همین دلیل پیش از خرید هر توکنی، طبیعتاً نیاز است که اول کمی در مورد آن تحقیق کنید.سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال

کیف پول‌های تقلبی ارز دیجیتال برای کلاهبرداری

یکی دیگر از راه‌های کلاهبرداری در فضای ارز دیجیتال، ایجاد کیف پول‌های تقلبی است. این افراد با راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی به نام کیف پول، شما را مجاب به نصب کرده و سپس با وعده و وعیدهایی از قبیل سرمایه‌گذاری و … از شما می‌خواهند تا کوین‌های خود را به این کیف پول واریز کنید. به راحتی پس از واریز کوین در این کیف پول‌های تقلبی، شما دارایی خود را از دست می‌دهید!

 کیف پول های تقلبی برای اسکم و کلاهبرداری ارز دیجیتال

تماس دروغین از طرف وبسایت یا صرافی‌های معتبر

یکی دیگر از راه‌های کلاهبرداری در دنیای ارز های دیجیتال، تماس افراد ناشناس از سوی صرافی‌ها یا کیف پول‌هاست! به طور مثال فردی با تماس تلفنی از سوی یک صرافی معتبر، ادعا می‌کند که از تیم پشتیبانی فلان سایت تماس گرفته و برای تکمیل پروفایل شما، نیاز به اخذ اطلاعات شخصی از قبیل کلمات خصوصی کیف پول، رمز عبور یا … دارند!

گاهی افراد به شما میگویند که برای حل مشکل، مثلا فلان‌قدر بیت کوین به فلان کیف پول واریز کنید و پس از حل مشکل می‌توانید آن را بردارید. خب پر واضح است که پس از واریز کوین، دیگر خبری از هیچ چیز نخواهد بود.

کلاهبرداری رمز ارز بیت کوین و ارز دیجیتال

کلاهبرداری اهدای کوین یا توکن

در فضاهایی چون توییتر، گاها کلاهبرداران با سواستفاده از نام افراد بزرگ، کاربران آماتور و تازه‌وارد را گول می‌زنند. مثلا با پیامی اعلام می‌کنند که در صورت واریز 0.5 اتریوم به فلان آدرس، ما 1 اتریوم به شما هدیه می‌دهیم! بله، با همین روش ساده تا کنون هزاران نفر گول خورده و سرمایه خود را از دست داده‌اند.

عرضه اولیه توکن‌های بی‌ارزش

Ico یا عرضه اولیه توکن‌ها، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گول زدن و کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال است. افراد می‌آیند و با تبلیغ بسیار زیاد، توکن بی‌ارزشی را معرفی کرده و با نوشتن وایت پیپری به‌درد نخور، افراد را برای خرید این توکن راضی می‌کنند. خب طبیعتا افراد پیش خود می‌گویند که اندکی پول می‌دهیم و پس از عرضه این توکن در فلان صرافی، آن را چند برابر می‌فروشیم؛ اما زهی خیال باطل!

شما توکنی خریده‌اید که هیچ ارزشی ندارد و هیچ‌کس ریالی برای خرید آن به شما پرداخت نخواهد کرد.

به طور کلی باید بدانیم که بازارهای سرمایه در کنار جذابیت خود، ریسک بالایی نیز دارند. وجود کلاهبرداران در این فضا باعث می‌شود نیاز باشد تا قبل از ورود حتما مطالعه کنید، یاد بگیرید و با حرف سایرین عمل نکنید! در بازار ارزهای دیجیتال، می توانید با مطالعه و آموزش، به راحتی ترید کرده و کسب درآمد کنید. اما اگر به طمع سودهای هزار درصدی وارد این بازار شده‌اید؛ بدانید که اشتباه کرده‌اید و این بازار، سرمایه شما را نابود خواهد کرد.

 

1 در مورد “انواع کلاهبرداری با ترفند خرید و فروش ارزهای دیجیتال”

  1. سلام دوستان ، سایت پاساری کاپیتال pasaricapital
    صد در صد کلاهبرداری هست و اکثر شکارها را از راه تلگرام پیدا میکند.80م از دست دادم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH