سامسونگ فلسفه طراحی گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را تشریح کرد

شرکت سامسونگ طی هفته گذشته از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود با اسامی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رسما رونمایی کرد. اکنون غول کره‌ای تصمیم گرفته تا در رابطه با فرآیند طراحی و نگرش خود نسبت به کاربرد هندست‌های تاشو سری گلکسی Z، اطلاعات بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

سامسونگ ضمن انتشار مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی تمامی ویژگی‌های جالب طراحی و تجربه برای گجت‌های تاشو خود را تشریح نموده و در عین‌حال به کاربران امکان می‌دهد تا نظرات خود در رابطه با این گجت‌ها را اعلام نمایند. گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 دارای لبه‌های جانبی براق با طراحی تخت‌تر نسبت به مدل‌های نسل قبلی هستند. این موضوع به حمل آسان‌تر هندست‌ها در دست کمک کرده و ظاهری مدرن‌تر به آنها بخشیده است. بعلاوه ضخامت حواشی اطراف نمایشگر نیز کاهش یافته است. این موضوع امکان استفاده از نمایشگری با اندازه مشابه نسل قبل در قالب بدنه‌ای کوچک‌تر را فراهم نموده است.

رنگ‌ها نیز با پوشش‌های جدید کمی مات بازسازی شده‌اند. گلکسی زد فلیپ 4 با رنگ‌آمیزی بنفش (Bora Purple) حقیقتا از طراحی چشم‌نوازی برخوردار است. این مدل با نسخه بژ رنگ گلکسی زد فولد 4 هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارد. اگرچه بعید است که یک کاربر به‌طور همزمان نیازی به خریداری هر 2 مدل داشته باشد. از جنبه کاربردپذیری نیز سامسونگ تاکید می‌کند که گلکسی زد فلیپ 4 از قابلیت بزرگنمایی و کوچک‌نمایی صفحات روی نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کند. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها مجهز به ویجت‌های اختصاصی خود برای ناوبری آسان‌تر هستند.

از سوی دیگر گلکسی زد فولد 4 امکان اجرای همزمان چند برنامه روی یک نمایشگر را فراهم نموده و دسترسی به تعداد بیش‌تری از اپلیکیشن‌ها از طریق نوار ناوبری را امکان‌پذیر می‌کند. هر 2 دستگاه گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 به‌همراه کیس‌های سفارشی روانه بازار می‌شوند. این کیس‌ها از قابلیت چسبندگی بهتری برخوردار بوده و از دستگاه‌ها به نحوی مطلوب‌تر محافظت می‌کنند. کیس مخصوص گلکسی زد فولد 4 دارای یک پایه استند یا یک حفره مخصوص جهت استقرار قلم S Pen است.

با این‌حال مشخصه‌های ظاهری صرفا به رنگ‌آمیزی و کیس‌های مخصوص هندست‌ها محدود نیستند. سامسونگ از امکانات جدید برای نمایشگر خارجی، طراحی‌های ساعت، تصاویر پس‌زمینه و حتی تصاویر GIF جدید برای کاربران رونمایی کرده است. این قابلیت بیش‌تر در گلکسی زد فلیپ 4 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ زیرا گلکسی زد فولد 4 مجهز به یک نمایشگر اولد تمام‌عیار است که از جنبه عملکرد و کارآیی می‌تواند با تمامی هندست‌های دیگر سامسونگ مطابقت داشته باشد.

سامسونگ اعلام کرده که گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 نمادی از گسترش امکانات گوشی‌های هوشمند و ایجاد دستگاه‌های همه‌منظوره برای عصر مدرن هستند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا پیشرفت‌های عملکردی هندست‌های جدید ارزش ارتقاء دستگاه را خواهند داشت یا خیر. همچنین بایستی دید که آیا ادعای سامسونگ مبنی بر خلق تجربیات جدید واقعیت داشته یا این اظهارات صرفا از جنبه بازاریابی برخوردار هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH