نوار وظیفه جدید گلکسی زد فولد 4 برای گوشی‌های تاشو قدیمی‌تر سامسونگ عرضه می‌شود

وضعیت نرم‌افزاری از جمله جوانب کمتر بررسی شده برای اسمارت‌فون جدید گلکسی زد فولد 4 سامسونگ محسوب می‌شود. جدیدترین هندست تاشو شرکت سامسونگ چند روز قبل به‌طور رسمی معرفی شد. این گجت نخستین دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید 12L محسوب می‌شود. اندروید 12L گونه‌ای از پلتفرم موبایلی محبوب گوگل به‌شمار رفته و مشخصا جهت استفاده در دستگاه‌های تاشو، تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به Chrome OS طراحی شده است. این نسخه خاص از اندروید در سال میلادی گذشته معرفی شد.

یک افشاگر با شناسه TheGalox@ از طریق انتشار توئیتی اعلام کرده که رابط کاربری One UI 4.1.1 همراه با نوار وظیفه جدید گلکسی زد فولد 4 در اواخر سال 2022 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر سری گلکسی زد فولد عرضه خواهد شد.

نوار وظیفه جدید که به‌صورت دائمی در قسمت تحتانی رابط کاربری سامسونگ تعبیه شده است؛ یکی از ویژگی‌های نرم‌افزاری برجسته در پرچم‌دار تاشو امسال سامسونگ به‌شمار می‌رود. این نوار بلافاصله توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. بر اساس شایعات مطرح شده توسط برخی منابع حوزه صنعت، این نوار جالب به‌همراه رابط کاربری One UI 4.1.1 در اواخر سال جاری میلادی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر خانواده گلکسی زد فولد نیز ارائه خواهد شد.

اگرچه این موضوع به خودی‌خود یک اقدام شگفت‌آور محسوب نمی‌شود؛ اما سوالات جالبی را در ذهن مطرح می‌کند. یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها این است که آیا سامسونگ همگی یا حداقل جدیدترین گوشی‌های سری فولد خود را به اندروید 12L به‌روزرسانی خواهد کرد؟ در پاسخ به این پرسش بایستی اذعان کرد که در حال حاضر واقعا مشخص نیست که ویژگی‌های جدید رابط کاربری One UI 4.1.1 در گلکسی زد فولد 4 تا چه اندازه با سیستم‌عامل اندروید 12L در ارتباط بوده و به چه میزان بر تلاش‌های سامسونگ در زمینه توسعه پوسته سفارشی کمپانی متکی هستند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که بسیاری از برنامه‌های اختصاصی گوگل در 2 ستون قرار گرفته و این موضوع امکان پیمایش آسان‌تر روی یک نمایشگر مربعی‌شکل را فراهم می‌کند. همچنین اپلیکیشن‌های منتخب مربوط به بهره‌وری و رسانه‌های اجتماعی نیز از قرارگیری دستگاه در وضعیت بسته مطلع خواهند شد؛ بنابراین جهت‌گیری متعارف خود را به شکلی سریع تغییر خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH