تاثیر تکنولوژی در افزایش امنیت خودرو – ردیاب خودرو چیست؟

در شرایطی که کافی است یک لحظه ماشین خود را کنار خیابان پارک کنید و تا زمان برگشت دیگر هیچ اثری از آن نمانده باشد، چه راه حل مؤثری برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد؟ در این نوشتار به روش های افزیش امنیت خودرو در برابر سرقت و معرفی کارامدترین روش حال حاظر یعنی استفاده از ردیاب خودرو می‌پردازیم.‌

این روزها، اگر نگاهی به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیندازید، یا پای گفتگوی دوستان و همکاران بنشینید، حتماً خبری از سرقت خودرو، گوشی، لوازم منزل و دیگر موارد قیمتی درمیان خواهد بود.  تعجبی هم ندارد، زیرا به گفته‌ی مسئولان قوه‌ قضائیه، آمار سرقت طی 12 سال گذشته از سالی 200.000 فقره به سالی 1.400.000 فقره افزایش پیدا کرده است! آماری که بخش عمده‌ای از آن را سرقت خودرو تشکیل می‌دهد.

در حقیقت با توجه به بازار عجیب و غریب و قیمت‌های فضایی خودرو در کشور ما، طبیعی به نظر می‌رسد که سرقت خودرو در این روزها به کاری بسیار سودآور برای سارقان تبدیل شود و مجازات‌های تعیین شده نیز بازدارندگی کافی را نداشته باشد.

اما در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می‌توان با تضمین امنیت خودرو، مانع از سرقت آن شد؟ به‌نظر می‌رسد که بهترین راهکار پیشنهاد متخصصین حوزه لوازم جانبی خودرو جهت استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای همچون ردیاب خودرو می باشد.

 

معرفی رایج‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت خودرو و اثربخشی آنها

برخی از متداول‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت خودرو، مواردی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

الف) انواع دزدگیر

در سال‌های گذشته دزدگیر یکی از پرفروش‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت خودرو بوده است چراکه در زمان خود بهترین ابزار افزیش امنیت خودرو به حساب می‎آمد و کمتر سارقی جسارت تقابل با این تجهیز الکترونیکی را داشته است. البته درحال حاظر نیز کمتر خودرویی را می‌توان یافت که به سیستم دزدگیر مجهز نباشد.

اما مشکل بزرگ اینجا است که بسیاری از سارقین روش‌های مختلفی را برای غیرفعال‌سازی دزدگیر می‌دانند و به همین دلیل پیش از آن‌که این سیستم فرصت آژیر کشیدن را پیدا کند، آن را از کار می‌اندازند. لازم به توضیح است دزدگیرها در دو نوع ساده و تصویری عرضه شده‌اند که میتوان گفت نوع ساده آنها به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و کارایی ندارند, اما اگر تصمیم به نصب دزدگیر دارید پیشنهاد می‌شود نوع تصویری آن را تهیه نمایید چراکه در صورت نفوذ سارق به خودرو, پیش از غیر فعال سازی دزدگیر توسط سارق, مالک خودرو از طریق اعلام هشدار ریموت تصویری, مطلع می‌شود.

ب) قفل فرمان و پدال

یکی دیگر از ابزارهایی که به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد قفل فرمان است. قفل فرمان، قفل مخصوصی است که پس از باز شدن به دو طرف فرمان می‌چسبد و مانع از حرکت آن می‌شود. متاسفانه درحال حاظر باز کردن این قفل برای سارقان حرفه‌ای کار چندان دشواری نیست و عملکرد آن زیرسوال رفته است!

یکی دیگر از ابزارهای ضدسرقت متداول، قفل پدال است. همان‌طور که از نام آن پیداست، قفل پدال با قفل کردن دو پدال اصلی ماشین، مانع از حرکت آن می‌شود.

هرچند باز کردن قفل پدال توسط سارقین دشوار است ولی با صرف وقت بیشتر, جدا کردن قفل پدال نیز امکانپذیر است. درنتیجه برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین، باید دنبال راه حل بهتری باشید!

تا اینجا 2 مورد از متداول‌ترین ابزارهای حفاظت از خودرو در برابر سرقت را به شما معرفی کرده‌ایم ولی راهکارهای زیادی برای افزایش امنیت خودرو وجود دارد که می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر مقاله ” افزایش امنیت خودرو با جدیدترین راهکارهای عملی درسال 2022 ” را در گوگل جستجو نمایید!

همان‌طور که در متن به آن اشاره شد، و خودتان هم از صحبت‌های دیگران شنیده‌اید، هیچ کدام از این ابزارهای معرفی شده نمی‌توانند یک امنیت کامل و صد در صدی را برای شما فراهم کنند. تنها کافی است سارقی بتواند با صرف اندکی زمان بیشتر، از سد موانعی که شما فراهم کرده‌اید بگذرد.

پس با این تفاسیر باید چه کار کنیم؟ چطور می‌توان از سرقت خودرو جلوگیری کرد؟ چه راه مطمئنی برای این کار وجود دارد؟

جدیدترین و پیشرفته ترین ابزار جلوگیری از سرقت خودرو

وقتی ابزارهای قدیمی نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای ما باشند، چاره‌ای جز پناه بردن به تکنولوژی نخواهیم داشت. با رشد روزافزون آمار سرقت خودرو و پیشرفت تکنولوژی، متخصصان حوزه‌ی لوازم جانبی و امنیت خودرو به دنبال راهکارهای تازه‌ای برای در امان نگه داشتن خودرو از گزند سارقان هستند.

نتیجه‌ی این تلاش‌ها معرفی ردیاب خودرو و موتور سیکلت است که با استفاده از تکنولوژی ماهواره‌های موقعیت یاب جهانی توسعه یافته است. این دستگاه کوچک، نه‌تنها مانع سرقت خودرو می‌شود، بلکه می‌تواند امکانات فوق‌العاده‌ی دیگری را نیز در اختیارتان قرار ‌دهد که در ادامه به معرفی بیشتر ردیاب که در بازار به جی پی اس خودرو نیز شناخته می‌شود, میپردازیم.

با ردیاب خودرو آشنا شوید

ردیاب یک وسیله پیشرفته الکترونیکی است که با استفاده از ماهوراه‌های GPS می‌تواند موقعیت دقیق وسیله نقلیه را از طریق سیم کارت داخل دستگاه, به مالک خودرو ارسال و اعلام کند. ردیاب‌های استاندارد دارای اپلیکیشن اندروید و ios هستند که کنترل و استفاده از ردیاب را ساده میکند.

به لطف استفاده از سیم کارت داخل ردیاب, دیگر بعد مسافت و فاصله از خودرو اهمیت ندارد چراکه هشدارها و اطلاعات موقیت خودرو بر بستر شبکه تلفن همراه ارسال می‌شود.

در حقیقت به کمک ردیاب خودرو می‌توانید در صورت وقوع سرقت, وسیله سرقت شده را ردیابی کرده و مسیر و محل حضور سارقان را به پلیس گزارش دهید. همچنین در برخی از مدل‌های این دستگاه امکان خاموش کردن خودرو از راه دور نیز وجود دارد. به کمک این قابلیت میتوانید در سرعت مناسب و در نقطه‌ای امن فرمان خاموش کردن خودرو را به دستگاه ارسال کنید تا وسیله سرقت شده متوقف شود.

درحال حاظر انواع مختلفی از ردیاب با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف عرضه شده است. در بعضی از مدل‌ها وضعیت باز شدن درب خودرو, حمل با جرثقیل, هشدار ضربه و… به مالک خودرو اطلاع رسانی می‌شود.

باتوجه به فراگیر شدن استفاده از این تکنولوژی جدید می‌توانید انواع ردیاب های خودرو و موتورسیکلت را از مراکز معتبر فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی خودرو در اول آپشن , آپشن24 و … تهیه نمایید.

چرا باید از ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که ما را به استفاده از سیستم ردیاب خودرو متمایل می‌کند. برخی از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از:

  • ردیاب خودرو، راه‌حلی کارآمد برای تمام شرایط و محیط‌های جغرافیایی است.
  • سیستم ردیاب ماشین امکان باخبر شدن از وضعیت اتومبیل را با استفاده از تلفن همراه در اختیارتان می‌گذارد.
  • ارسال هشدار جداگانه به مالک در صورت قطع و جداسازی سیستم ردیاب
  • امکان خاموش کردن خودرو از راه دور به کمک اپلیکیشن همراه
  • امکان ردیابی مسیر سارقان و باخبر شدن از محل حضور آن‌ها
  • امکان استفاده‌ی همزمان از دزدگیر در کنار ردیاب برای افزایش ضریب اطمینان و ایمنی

 

سخن پایانی

امروزه با افزایش چندبرابری آمار سرقت و به ویژه سرقت خودرو باید به دنبال راهی مطمئن‌تر و به‌روزتر برای کاهش خطر دزیده شدن اتومبیل‌تان باشید.

ردیاب ماشین و موتور، یکی از همین راه‌حل‌های جدید و مؤثر است که نه‌تنها به کاهش خطر سرقت خودروی‌تان کمک می‌کند، بلکه در صورت وقوع سرقت نیز می‌تواند رد و نشانیه سارقان را در اختیارتان بگذارد. اما نکته مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو, کیفیت و پشتیبانی سازنده دستگاه است. باتوجه به تنوع بالای ردیاب های موجود در بازار امکان بررسی تخصصی آنها توسط شما وجود ندارد و به نظر تنها راه اطمینان از یک دستگاه باکیفیت و خرید بهترین ردیاب خودرو, استفاده از خدمات مراکز معتبری همچون فروشگاه تخصصی اول آپشن می‌باشد. همچنین به جز خود دستگاه, نصب اصولی آن برروی خودرو نیز بسیار اهمیت دارد و درصورت نصب اشتباه امکان به هدر رفتن هزینه خرید دستگاه و کاهش امنیت خودرو وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد میشود از خدمات نصب در محل این مجموعه که با استفاده از تکنیسین های آموزش دیده و مجرب انجام میشود, استفاده نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH