اطلاعیه شرکت ارتباطات زیر ساخت: اختلال در اینترنت رفع شد

پس از افزایش انتقادها نسبت به کندی و اختلال در شبکه اینترنت ثابت و همراه، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشکلی که در مسیرهای ارتباطی شمال کشور منجر به ایجاد اختلال در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی بود، رفع شد.

شرکت ارتباطات زیرساخت ساعتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدا کشورهای همسایه برای ساعاتی دچار اختلال شد که این اختلال باعث ایجاد مشکل در تامین ترافیک برخی پلتفرم‌های خارجی شده بود.

در این اطلاعیه آمده که مشکل با جایگزینی ظرفیت‌های پشتیبان در ساعات پایانی شب گذشته مرتفع شد. بر اساس این گزارش این اختلال بیشتر ارتباطات ثابت کشور را تحت تاثیر قرار داده بود.

این اطلاعیه در حالی منتشر شد که طی دو روز گذشته اعتراضات در خصوص کندی و اختلال اینترنت افزایش پیدا کرد و برخی از اجرای چراغ خاموش طرح صیانت خبر دادند.

حدود دو هفته پیش بخش عظیمی از شبکه ارتباطی کشور تحت تاثیر آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی مخابرات تهران دچار اختلال شده بود. افزایش ناپایداری، کندی و اختلال در ماه‌های اخیر صدای کاربران اینترنت را درآورده و باعث تحمیل شدن ضررهای مالی ریز و درشت به کسب‌و‌کارهای مبتنی بر اینترنت می‌شود.

این اتفاقات احتمال اجرای طرح صیانت را افزایش داده اما وزیر ارتباطات در این خصوص گفت: هنوز چیزی به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند واگرنه هنوز چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.

نظر شما چیست؟ آیا شما در چند روز گذشته هنگام استفاده از اینترنت با کندی و اختلال و ناپایداری مواجه شدید؟

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH