بهترین سریال‌ های جهان در هر ژانر | معرفی 62 سریال برتر دنیا

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین سریال های جهان در ژانر‌های مختلف بپردازیم و شاهکارهای تاریخ تلویزیون را مرور کنیم.

جهان سریال‌ها آنقدر گسترده و بزرگ است که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند برای خودش چیزی پیدا کند تا سرگرم شود. سریال‌هایی که برخی بزرگ، پرعظمت و پرخرج هستند و برخی ساده و با این حال دلربا. تقریبا هر کسی سریالی را به خاطر دارد که با آن زندگی کرده، ناراحت شده، خندیده، ذوق کرده و برای قسمت بعدی آن مدت‌ها صبر کرده است. سریال‌ها گاهی ما را سوار بر اژدها و گاهی در یک جزیره تنها رهایمان می‌کنند، برخی اوقات ما را مقابل هیولا‌ها و شرور‌های قدرتمند قرار داده و برخی اوقات یک خانواده جدید متشکل از ۶ دوست را به ما هدیه می‌دهد. همین چیز‌هاست که یک سریال را به بخشی مهم از زندگی‌هایمان تبدیل می‌کند که دنیای عجیب و غیرمنتظره خود را دارد.

هرکسی که تا به حال به دنیای سریال‌ها پا گذاشته، قطعاً در ذهن خود لیستی از بهترین سریال های تاریخ جهان که دیده است آماده دارد. طبیعتاً با توجه به این‌که تاریخ تلویزیون جهان پر است از سریال های مختلف، در ژانرهای مختلف و برای سلایق مختلف، لیست بهترین سریال های هرکس می‌تواند بسیار متفاوت با بقیه باشد. به تبع همین موضوع، ساخت لیستی قطعی از بهترین سریال های تاریخ در جهان سینما که مطابق سلیقه همه باشد تقریباً غیرممکن است. فرقی هم نمی‌کند این لیست را یک فرد عادی ساخته باشد، یک منتقد درجه یک سینما، یا بزرگ‌ترین سایت‌های نقد و بررسی فیلم‌ها مانند IMDb یا متاکریتیک، قطعاً کاربران زیادی با آن مخالفت خواهند کرد. مثل لیست ۲۵۰ سریال برتر IMDb که همواره هدف انتقادات بوده است. لیست 191 فیلم برتر و معرفی بهترین فیلم‌ های جهان در هر ژانر را نیز از دست ندهید.

حالا ما در آی‌تی‌رسان قصد داریم با ترکیب نظرات و نمرات منتقدین به همراه سلیقه کاربران و پیشنهادات خودمان، لیستی از بهترین سریال های تاریخ جهان که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد تهیه کنیم. این شاهکارها را به تفکیک ژانر دسته‌بندی کرده‌ایم و عملکرد آن‌ها از دید منتقدین و مردم هم برای شما قرار داده‌ایم. هرچند همان‌طور که گفتیم این لیست، لیست پیشنهادی آی‌تی‌رسان است و بر اساس سایت یا ملاک خاصی چیده نشده است.

دسترسی سریع به بهترین سریال های جهان در هر ژانر:

 

بهترین سریال های فانتزی جهان در طول تاریخ

Game of Thrones

امتیاز کاربران لوگوی IMDb9.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 86

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %89

مدت زمان اپیزود‌ها: 57 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 8 فصل – 73 قسمت

وضعیت: 2011–2019 – پایان یافت

 

به عقیده بسیاری این سریال در رقابت با سریال Breaking Bad، مدعی تاج‌و‌تخت بهترین سریال تاریخ و جهان است. بازی تاج و تخت داستانی حماسی، هیجان‌انگیز، درگیرکننده و البته فانتزی است که جزئیات بی‌نظیری در دنیاسازی و شخصیت‌پردازی خود دارد. در این سریال داستان چندین خاندان بزرگ در وستروس را دنبال می‌کنیم که برای نشستن بر تخت آهنین و حکومت بر هفت اقلیم با یکدیگر می‌جنگند، اما تهدید‌های بزرگ‌تر، داستان‌های شخصی و کوچک ولی درگیرکننده و دنیای پر از شخصیت و اتفاقات آتش و یخ، داستان را بارها از یک رقابت برای فرمانروایی فراتر می‌برد.

این جزئیات فراوان و عمیق شاید تا حدی زیاد می‌شود که باید حداقل فصل اول را آنقدر با دقت نگاه کنید که متوجه پیچیدگی‌های جذاب و باظرافت جهان سریال شوید و یا نتوانید شخصیت اصلی را پیدا کنید چراکه تعداد زیادی از شخصیت‌ها به یک اندازه اهمیت دارند و همگی می‌توانند نقش اصلی را ایفا کنند. پیچش‌های داستانی، اتفاقات غیرمنتظره، دنیای فانتزی با موجوداتی خیالی و کاراکتر‌هایی که می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد برخی از عناصری هستند که شما را به دیدن ادامه سریال وادار می‌کنند.


Stranger Things

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 74

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %91

مدت زمان اپیزود‌ها: 51 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 35 قسمت

وضعیت: 2011– در حال پخش

 

یکی از محبوب‌ترین سریال های نتفلیکس که در لیست بهترین های جهان نیز قرار گرفته مجموعه جذاب چیز‌های عجیب‌تر است. در این سریال با یک سری بچه‌ قد و نیم قد همراه می‌شویم و نگاه می‌کنیم که بزرگ می‌شوند، اما قطعا نه مانند یک کودک عادی! این بچه‌ها تعدادی خوره بازی‌فکری و داستان‌های فانتزی هستند و حتی برخی از آن‌ها قدرت‌هایی نیز دارند و ما شاهد خواهیم بود که درگیر یک داستان عجیب و غریب واقعی، پر از آزمایشگاه‌های ترسناک، افرادی با قدرت‌های عجیب، هیولا‌ها و جهانی دیگر می‌شوند. در دنیای Stranger Things هر اتفاقی ممکن است و همین موضوع نیز همه‌چیز را ترسناک‌تر می‌کند.


The Umbrella Academy

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 61

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %86

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 30 قسمت

وضعیت: 2019– در حال پخش

 

تا از نتفلیکس و Stranger Things فاصله نگرفتیم بهتر به آکادمی چتر هم اشاره‌ای داشته باشیم. در این سریال داستان گروهی از خواهران و برادران ناتنی را دنبال می‌کنیم که قدرت‌های ویژه‌ای دارند. این خانواده توسط یک دانشمند ثروتمند و بعد از تولد عجیب و غیرمنتظره آن‌ها گردهم می‌آیند و در بزرگسالی و بعد از سال‌ها با زنجیره‌ای از اتفاقات عجیب رو‌به‌رو می‌شوند که نابودی دنیا و سفر در زمان و سازمان‌های مخفی را در پی خواهد داشت. با اعضای دوست‌داشتنی آکادمی چتر همراه شوید تا دلبسته روابط بامزه آن‌ها با یکدیگر شوید.


Foundation

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 62

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %71

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 10 قسمت

وضعیت: 2021– در حال پخش

 

داستان سریال در مورد یک ریاضی‌دان است که با روش‌های بیشرفته‌ای این علم، توانسته تا عاقبت امپراطوری کهکشانی را پیشبینی کند که چیزی جز نابودی نیست. به همین دلیل او تصمیم دارد تا یک مجموعه‌ای از تمام دانش بشر بسازد که بنیاد نام دارد. این سریال به هر کس که به ژانر علمی-تخیلی و فانتزی علاقه‌مند است پیشنهاد می‌شود. کیفیت و دقت بالا در ساخت این سریال در کنار داستان غنی و بازیگران سرشناس، خبر از یک سریال تماشایی می‌دهد.


Shadow and Bone

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 68

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %88

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 8 قسمت

وضعیت: 2021– در حال پخش

 

وارد جهانی شوید که با دیواری از جنس تاریکی به دو قسمت تبدیل شده است. در دنیای سایه و استخوان نبردی شروع شده که بهترین روش برای رودررویی با دشمن استفاده از افرادی است که با قدرت‌های ویژه متولد شده‌اند. در زمانی نامعلوم اما یکی از این جادوگر‌ها دیواری از جنس تاریکی به وجود می‌آورد که عبور از آن کاری بسیار دشوار و خطرناک است و حال همه به دنبال از بین بردن این دیوار هستند تا جایی که یک احضار کننده نور پیدا می‌شود و زندگی او تا ابد تغییر می‌کند.


The Witcher

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 54

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %81

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 16 قسمت

وضعیت: 2019– در حال پخش

 

با گرالت، جادوگر ماهر و قدرتمند همراه خواهید شد تا در دنیای تاریک و خشن ویچر قدم بردارید. جهان ویچر حال و هوایی مدیوال دارد که پر شده از موجودات عجیب و غریب و جادو. گرالت به دنبال جایی برای زندگی است که به خون جادوگران تشنه نباشند و بتواند با آرامش ادامه زندگی خود را آنجا سپری کند. اما همه چیز طبق انتظار او پیش نخواهد رفت. جهان سریال ویچر همانند بازی این سری، بزرگ و عمیق است که مدت‌ها داستان‌هایی برای گفتن خواهد داشت.


The Mandalorian

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 70

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %93

مدت زمان اپیزود‌ها: 40 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 16 قسمت

وضعیت: 2019– در حال پخش

 

ممکن نیست که بحث دنیا و جهان‌های فانتزی به میان آید و صحبت‌ از کهکشان‌های خیلی خیلی دور جنگ ستاراگان نشود. Mandalorian یک مجموعه تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی است که توسط جان فاورو برای سرویس استریم دیزنی‌+ ساخته شده است. مندلورین اولین سریال لایو اکشن در مجموعه جنگ ستارگان است که پنج سال پس از حوادث Return of the Jedi (1983) شروع می‌شود و پدرو پاسکال به عنوان شخصیت اصلی بازی می‌کند، یک شکارچی جایزه تنها که برای محافظت از یک کودک در حال فرار است.


بهترین سریال های علمی تخیلی در طول تاریخ

Doctor Who

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 70

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %90

مدت زمان اپیزود‌ها: 45 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 13 فصل – 862 قسمت

وضعیت: 2005– در حال پخش

 

علی‌رغم دهه‌ها افسانه، داستان بسیار ساده است: یک بیگانه جذاب در زمان و مکان و در یک جعبه آبی رنگ‌ سفر می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا دنیا را نجات دهد. او در طول مسیر همراهان خود را انتخاب می‌کند و هر چند وقت یکبار به فردی با ظاهری کاملاً جدید تبدیل می‌شود.

طولانی شدن بیش از حد این مجموعه‌ خود نشان‌دهنده جذابیت آن است که این همه سال توانسته داستان خود را ادامه دهد. پس با دکتر همراه شوید و در زمان سفر کنید.


Dark

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 72

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %95

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 26 قسمت

وضعیت: 2017–2020 – پایان یافت

 

وقتی دو کودک در یک شهر کوچک آلمان ناپدید می‌شوند، گذشته گناه‌آلود و زندگی دوگانه و روابط گسسته‌ای که در میان چهار خانواده وجود دارد که در جستجوی بچه ها هستند، آشکار می‌شود. این سریال معمایی-درام و علمی‌تخیلی، داستان پیچیده و پر از پیچ و تابی را معرفی می‌کند که شامل مجموعه‌ای از شخصیت‌های کنجکاو می‌شود که همگی ارتباطی با تاریخ آشفته شهر دارند، چه بدانند چه ندانند. داستان شامل عناصر فراطبیعی است که به همان شهر در سال 1986 گره خورده است. “Dark” اولین سریال اورجینال آلمانی بوده که برای نتفلیکس تولید شده است.


Westworld

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 74

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %80

مدت زمان اپیزود‌ها: 62 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 36 قسمت

وضعیت: 2016– در حال پخش

 

در تقاطع آینده نزدیک و گذشته دور، دنیایی در انتظار است که در آن می‌توان اشتهای هر انسانی را بدون عواقب اغوا کرد. در دنیای غرب، شاهد دنیایی خواهیم بود که خالقین آن انسان‌ها هستند و خود انسان‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند تا بدون هیچ عواقبی آدم بکشند و خلاف کنند. به واسطه همین داستان، در سریال به صورت جذابی به مسائل فلسفی و شنیدنی پرداخته خواهد شد. همچنین ایفای نقش خوب بازیگران، موسیقی شنیدنی و فضای متفاوت، از خصوصیات خوب دیگر این مجموعه هستند که آن را به یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی جهان تبدیل می‌کند.


Black Mirror

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.8 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 76

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %84

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 22 قسمت

وضعیت: 2011– در حال پخش

 

با دیدن هر قسمت از آینه سیاه، یک دور از افسردگی یک‌جا می‌نشینید و از آینده می‌ترسید. هر قسمت از این سریال به یک داستان متفاوت با شخصیت‌هایی جدید می‌پردازد که به شکلی ایراد‌های پیشرفت تکنولوژی را نمایش می‌دهد و به شکلی تاثیر گذار و عمیق باعث می‌شود تا از آن متنفر شوید. شاید هر از چندگاهی در آن میان از خوبی‌های پیشرفت نیز صحبت کند اما اکثرا با بازیگر‌هایی سرشناس که نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند کاری خواهد کرد که از هر دستگاه هوشمند تا مدتی وحشت داشته باشید. اجرای بسیار خوب و تاثیر گذاری این سریال اما آن را به یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی جهان تبدیل می‌کند.


Severance

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 83

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %97

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 9 قسمت

وضعیت: 2022– در حال پخش

 

مارک تیمی از کارمندان اداری را رهبری می‌کند که خاطرات آن‌ها از طریق جراحی بین زندگی کاری و شخصی آن‌ها تقسیم شده است. وقتی یک همکار مرموز بیرون از محل کار ظاهر می‌شود، سفری را برای کشف حقیقت در مورد شغلشان آغاز می‌کنند. توضیح بیشتر در مورد داستان این سریال می‌تواند به اسپویل منجر شود. اما داستان به طور کلی دنیای کمی متفاوتی را بنا می‌کند که بر اساس آن اتفاقات جذابی را رقم خواهد زد.


The 100

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 63

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %93

مدت زمان اپیزود‌ها: 43 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 7 فصل – 100 قسمت

وضعیت: 2014–2020

 

داستان 97 سال پس از یک جنگ هسته‌ای که تمدن را نابود کرد، اتفاق می‌افتد، زمانی که یک سفینه فضایی که تنها بازمانده‌های بشریت را در خود جای می‌دهد، 100 نوجوان بزهکار را به امید ایجاد جمعیت مجدد سیاره به زمین می‌فرستد. این افراد به دلیل اتمام اکسیژن سفینه به سطح سیاره باز می‌گردند بدون آن که از وضعیت آن اطلاع داشته باشند. مانند این افراد می‌توانید انتظار رودر رویی با هر چیزی را داشته باشید.


بهترین سریال های ابرقهرمانی جهان در طول تاریخ

The Boys

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 77

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %93

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 24 قسمت

وضعیت: 2019– در حال پخش

 

دنیایی که در آن ابر قهرمان‌ها وجود دارند را این‌بار از زاویه دید جدیدی تماشا کنید. در ذهن تمام ما این موضوع هک شده که قهرمان‌ها یک گروه تشکیل می‌دهند تا مردم را نجات دهند ولی چه می‌شود اگر در پس پرده‌ها، این افراد قدرتمند از توانایی‌های خود سو استفاده کنند و شرور‌های اصلی آن‌ها باشند. در داستان با تعدادی انسان معمولی همراه می‌شویم که همگی دلیل خوبی برای مبارزه و رو کردن دست این قهرمان‌های پوشالی دارند که خود را پسر‌ها می‌نامند. به عقیده بسیاری این سریال بهترین سریال ابرقهرمانی جهان است.


Loki

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 74

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %92

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 6 قسمت

وضعیت: 2021– در حال پخش

 

نمی‌شود صحبت از ابرقهرمان‌ها باشد و سخن از مارول به میان نیاید. یکی از بهترین سریال‌ها و در کل ساخته‌های MCU، لوکی است. این شخصیت که از زمان اولین نمایش خود در ثور ۱ بسیاری را با بازی تام هیدلسون دوست‌داشتنی عاشق خود کرد، حالا با سریال اصلی خود بازمی‌گردد. روند داستانی، زیبایی‌های بصری و پلات توییست‌ها در این سریال به خوبی پیاده سازی شده‌اند و قابل ذکر است که سریال لوکی تاثیر بسزایی در خط داستانی MCU داشته است.


WandaVision

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 77

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %91

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 9 قسمت

وضعیت: 2021 پایان یافت

 

دومین ساخته استودیو‌های مارول در این لیست مربوط به یکی از قدرتمند‌ترین‌های این دنیا یعنی واندا می‌شود. در چشم‌انداز واندا (همچنین اشاره شده به زوج واندا و ویژن) می‌بینیم که پس از EndGame چه اتفاقی برای این شخصیت می‌افتد. سریال حال و هوای جدید و عجیبی به شکل سیتکام‌ها در دوره‌های مختلف تاریخ دارد. در هر قسمت شاهد یک سیتکام مارولی خواهیم بود تا جایی که تکه‌های پازل کامل شوند و متوجه شویم معنای این اتفاقات در دنیای مارول چیست.


Daredevil

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 75

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %92

مدت زمان اپیزود‌ها: 54 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 39 قسمت

وضعیت: 2015–2018

 

داستان یک وکیل نابینا در روز، , و یک ابرقهرمان در شب را دنبال کنید. مت مرداک در نقش دردویل با جنایت در نیویورک مبارزه می‌کند. شاید تا قبل از آن که دیزنی پلاس و خود MCU تصمیم به ساخت سریال بگیرند، محبوب‌ترین سریال مارول همین دردویل بوده است. همانطور که شاهد ورود این شخصیت به دنیای سینمایی مارول نیز هستیم. با این شخصیت دوست‌داشتنی همراه شوید و سرگذشت او را تماشا کنید چرا که به زودی ریبوت این سری را در دیزنی پلاس خواهیم دید.


Peacemaker

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 70

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 40 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 8 قسمت

وضعیت: 2022– در حال پخش

 

نوبتی نیز باشد، نوبت به دی‌سی رسیده است. پیس‌میکر پس از بهبودی از رویارویی خود با Bloodsport، از جایی که The Suicide Squad (2021) متوقف شد، به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که آزادی او بهایی دارد.

این سریال همان حال و هوای جوخه انتحار را ادامه می‌دهد و به یکی از شخصیت‌های آن طی یک داستان خنده‌دار و پرماجرا خواهد پرداخت.


بهترین سریال های انیمیشنی جهان در طول تاریخ

Arcane

امتیاز کاربران لوگوی IMDb9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 85

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %100

مدت زمان اپیزود‌ها: 41 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 9 قسمت

وضعیت: 2021– در حال پخش

 

یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی اخیر است که بسیاری آن را یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ و جهان می‌نامند. این سریال بر اساس بازی بسیار محبوب League Of Legends ساخته شده و تنها بخش کوچکی از داستان گسترده آن را پوشش می‌دهد. به پیلتوور خواهد رفت، شهری که به دو قسمت تقسیم شده و در جنگ داخلی است. داستان دو خواهر را دنبال کنید که به دو تا از شخصیت‌های جذاب لیگ اف لجندز تبدیل خواهند شد، همراه با گرافیک هنری بسیار چشم‌نواز، موسیقی شنیدنی و داستانی درگیر کننده.


Rick and Morty

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 85

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 23 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 57 قسمت

وضعیت: 2013– در حال پخش

 

یکی از عجیب‌ترین و البته خلاقانه‌ترین سریال‌های شاید مریضی که می‌توانید ببینید، ریک و مورتی است. در این سریال با یک پدربزرگ نابغه و نوه او همراه می‌شویم تا در هر اپیزود که داستان جدیدی دارد، از خود بپرسیم چطور چنین ایده‌هایی ممکن است به ذهن یک نفر رسیده باشد. از طنز تلخ گرفته تا لحظات بامزه، شما بار‌ها با شخصیت‌های این سریال می‌خندید، هیجان‌زده می‌شوید و بار‌ها از تعجب سر جایتان میخکوب خواهید شد. تمام این موارد آن را به یکی از بهترین سریال های انیمیشنی جهان تبدیل می‌کند.


Avatar: The Last Airbender

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 90

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %100

مدت زمان اپیزود‌ها: 23 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 62 قسمت

وضعیت: 2005–2008 پایان یافت

 

بالاترین امتیاز میان سریال‌های انیمیشنی در IMDB به آواتار رسیده است که حداقل یعنی از نظر کاربران این پلتفرم، بهترین سریال جهان است. کمتر کسی را می‌بینیم که نام این سری به گوش او نرسیده باشد. این سریال ما را به دنیایی فانتزی می‌برد که در آن انسان‌ها قادر به کنترل یکی از چهار عنصر طبیعت هستند، آب، خاک، باد و آتش. آواتار اما کسی است که می‌تواند هر چهار عنصر را کنترل کند و وظیفه دارد تا تعادل را میان قبایل نگه دارد. حال پس از حمله قلمرو آتش، جنگی عظیم شروع شده و آواتار جوان باید راهی برای بازگرداندن این تعادل پیدا کند.


The Legend of Korra

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 75

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %89

مدت زمان اپیزود‌ها: 23 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 54 قسمت

وضعیت: 2012–2014 پایان یافت

 

دنباله سریال جذاب آواتار است که به جانشین آنگ می‌پردازد. کورا دختر جوانی است که حالا باید در دنیایی پیشرفته‌تر و امروزی‌تر با دشمنان خود مواجه شود. با این که نمرات این سریال از سری اول یعنی آخرین بادافزار کمتر است، اما برخی از فصل‌های این سریال در کل مجموعه از بهترین‌ها است. در این سریال همچنین برخی شخصیت‌ها را از مجموعه قبلی می‌بینیم و کاملا گذشته آن در نظر گرفته شده است.


Gravity Falls

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 70

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %100

مدت زمان اپیزود‌ها: 23 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 40 قسمت

وضعیت: 2012–2016 پایان یافت

 

با این که این سریال انیمیشنی مانند بقیه با هدف‌گیری بزرگ‌سالانه ساخته نشده است اما همچنان یکی از بهترین‌هایی است که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. آبشار جاذبه نیز از آن دسته سریال‌های پر از ایده است که داستان کلی آن بسیار جذاب است و زمانی که تمام تکه‌های پازل کنار یکدیگر قرار بگیرند در جایتان خشکتان خواهد زد. داستان یک خواهر و برادر را دنبال کنید که برای تابستان پیش عمویشان آمده‌اند تا در شهری پر از چیز‌های عجیب زندگی کنند و هر روز یک ماجرا جویی جدید داشته باشند.


Love, Death & Robots

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 65

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %85

مدت زمان اپیزود‌ها: 15 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 35 قسمت

وضعیت: 2019– در حال پخش

 

اگر Black Mirror قرار بود یک سریال انیمیشنی داشته باشد چیزی مانند این سریال می‌شد. در عشق، مرگ و روبات‌ها، شما به تماشای تعدادی انیمیشن کوتاه با موضوعات کاملا متفاوت و بی‌ربط به یکدیگر اما بسیار خلاقانه، در کنار گرافیک‌های کاملا متفاوت از دو‌بعدی رنگی تا سه‌بعدی سیاه‌وسفید خواهید نشست. مانند آینه سیاه، بعد از هر اپیزود به فکر فرو خواهید رفت یا هیجان‌های لحظه‌ای زیادی را تجربه خواهید کرد که همه به دست هنرمندانی زبردست ساخته شده‌اند.


Family Guy

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 53

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز:

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 20 فصل – 390 قسمت

وضعیت: 1999– در حال پخش

 

Family Guy یک انیمیشن کمدی بزرگسالان آمریکایی است که توسط ست مک فارلین برای شرکت فاکس ساخته شده است. این سریال بر خانواده‌ای متشکل از پدر و مادر یعنی پیتر و لویس متمرکز است و همچنین فرزندان آن‌ها یعنی مگ، کریس، و استوی و سگ خانگی انسان نماشان، برایان. این نمایش که در شهر تخیلی کوهاگ، رود آیلند می‌گذرد، بخش زیادی از طنز خود را در قالب طنز تلخ یا موقعیت به نمایش می‌گذارد که اغلب فرهنگ آمریکایی را تحریف می کنند.


بهترین سریال های کمدی و سیتکام جهان در طول تاریخ

Friends

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 59

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %79

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 10 فصل – 235 قسمت

وضعیت: 1994–2004 پایان یافت

 

یکی از بزرگ‌ترین، تاثیرگذار‌ترین و شاید بهترین سریال های تاریخ و جهان است که نسل‌هاست به تماشای آن می‌نشینند. فرندز توانست تا فرهنگ مخصوص به خود را به وجود آورد که کمتر محتوایی می‌تواند چنان تاثیر گذاری داشته باشد. شما با ۶ دوست همراه خواهید شد که زندگی معمولی خود را در دهه سوم زندگی‌شان و در نیویورک سپری می‌کنند. این ۶ شخصیت یک سری از آیکان‌های سینما و تلوزیون هستند که کمتر کسی آن‌ها را نمی‌شناسد. شما با آن‌ها گریه می‌کنید، می‌خندید و زندگی خواهید کرد. بی‌شک هر کس به دنیای سریال‌ها علاقه دارد و مخصوصا به آثار کمدی علاقه دارد باید فرندز را تماشا کند.


How I Met Your Mother

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 69

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %84

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 9 فصل – 208 قسمت

وضعیت: 2005–2014 پایان یافت

 

همواره بین طرفداران سیتکام‌ها جنگی بوده که کدام بهتر است. فعلا که به نظر می‌رسد فرندز این نبرد را پیروز شده است اما همواره صرف نظر از نمرات، طرفداران به دلایل مختلف سریال خود را برتر می‌دانند. در چگونه با مادرتان آشنا شدم یا به اختصار هایمیم، داستان یک گروه ۵ نفره مشابه با فرندز را دنبال می کنیم که با روایت شخصیت اصلی یعنی تد موزبی همراه می‌شود که در میان‌سالی تصمیم‌ می‌گیرد داستان آشنایی با مادر فرزندانش را برای آن‌ها تعریف کند. تفاوتی که این سریال با فرندز دارد داستان احساسی عمیق‌تر و مفصل‌تر آن است که در کنار بخش خنده‌دار و کمدی در جریان بوده و گاهی نیز از آن پیشی می‌گیرد. با این حال اتفاقات و شخصیت‌های آن به اندازه فرندز نمادین نیستند.


The Big Bang Theory

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 57

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %81

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 12 فصل – 280 قسمت

وضعیت: 2007–2019 پایان یافت

 

تئوری بیگ‌بنگ بیشتر از همه برای کسانی جذاب است که خودشان خوره علم و بازی و از این قبیل باشند چراکه جملات و اتفاقات طنزی که در این باره می‌بینیم بسیار جذاب و بامزه است. داستان از جایی شروع می‌شود که یک زن به آپارتمانی در آن سوی سالن دو فیزیکدان باهوش اما از نظر اجتماعی بی‌دست و پا نقل مکان می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که چقدر در مورد زندگی خارج از آزمایشگاه اطلاعات کمی دارند.


Modern Family

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 86

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %85

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 11 فصل – 250 قسمت

وضعیت: 2009–2020 پایان یافت

 

سه خانواده متفاوت اما مرتبط با هم به روش‌های کمدی منحصربه‌فرد خود با آزمایش‌ها و مصیبت‌هایی روبرو می‌شوند. خانواده مدرن شباهت زیادی به سریال آفیس دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. داستان‌هایی را شاهد خواهیم بود از این خانواده‌ها و تعاملاتی که با یکدیگر دارند و اتفاقات خنده‌داری که برای آن‌ها می‌افتد.


The Office

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 62

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %81

مدت زمان اپیزود‌ها: 22 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 9 فصل – 188 قسمت

وضعیت: 2005–2013 پایان یافت

 

تمسخر گروهی از کارمندان اداری معمولی، که در آن، یک روز کاری شامل درگیری‌های نفسانی، رفتار نامناسب و خستگی است. در واقع پدید آورنده سبک آفیس را خود این سریال می‌دانند که طی آن شخصیت‌ها با دوربین حرف می‌زنند، فیلم‌برداری به شکلی مبتدی به نظر می‌رسد و حال و هوای سریال مانند یک مستند ناشیانه است که در واقع هدف نیز همین است. در سریال شما با اعضای یک دفتر کاری همراه خواهید شد و همواره خواهید خندید. نمره بسیار بالای آن در IMDB این سریال را از نظر این پلتفرم به بهترین سریال سیتکام جهان تبدیل می‌کند.


Ted Lasso

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.8 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 71

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %95

مدت زمان اپیزود‌ها: 30 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 22 قسمت

وضعیت: 2020– در حال پخش

 

تد لاسو یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام ورزشی آمریکایی است که توسط جیسون سودیکیس، بیل لارنس، برندن هانت و جو کلی ساخته شده است. این سریال در مورد تد لاسو، یک مربی فوتبال کالج آمریکایی است که برای مربیگری یک تیم فوتبال انگلیسی استخدام می‌شود. او سعی می‌کند با رفتار خوش‌بینانه‌اش بازار شکاک انگلیس را در حالی که با بی‌تجربگی‌اش در این ورزش کنار می‌آید، به دست آورد.


Mr. Bean

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک:

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %100

مدت زمان اپیزود‌ها: 30 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 22 قسمت

وضعیت: 1990–1995 پایان یافت

 

تقریبا همه با مستربین دوست‌داشتنی خاطره دارند، شخصیتی که زیاد اهل صحبت کردن یا حتی فکر کردن نیست و همه‌چیز را به روش پت‌ومت شکل خود جلو می‌برد. مستربین یکی از سریال‌هایی است که در عین سادگی لبخند را به لبان شما خواهد آورد. این سریال نیز برای بسیاری تبدیل به آیکان شده است، به طوری که افراد زیادی عروسک تدی، ماشین سبز و پیرزن همسایه او را به خوبی به یاد دارند.


بهترین سریال های جنایی و کارآگاهی جهان در طول تاریخ

Breaking Bad

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 73

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %96

مدت زمان اپیزود‌ها: 49 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 62 قسمت

وضعیت: 2008–2013 پایان یافت

 

یکی دیگر از بهترین سریال های تاریخ و جهان بی‌شک سریال برکینگ بد است. این سریال شاید روند نسبتا آرامی‌ داشته باشد اما به طرز بی‌نقصی رو نبض مناسب و به‌جا جلو می‌رود و همین موضوع نیز آن را به یکی از شاهکار‌های تلویزیون تبدیل کرده است. در این داستان با یک معلم و استاد شیمی همراه خواهیم شد که از سرطان داشتنش باخبر می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا کم‌کم از زندگی آرام و بی‌آزاری که دارد فاصله بگیرد و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های مواد مخدر شود. بی‌شک که روند تبدیل این شخصیت اسطوره‌ای یعنی والتر وایت یا هایزنبرگ، یکی از دیدنی‌ترین ساخته‌های صنعت تلویزیون است و تماشای آن به هر کسی پیشنهاد می‌شود. شخصیت‌پردازی در این سریال بی‌اندازه دقیق و لذت‌بخش است و فضا و موسیقی و تقریبا هر عنصر دست به دست یکدیگر داده‌اند تا یک حماسه را خلق کنند.


Better Call Saul

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 78

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %98

مدت زمان اپیزود‌ها: 46 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 63 قسمت

وضعیت: 2015–2022 پایان یافت

 

سریال بهتر است به سال زنگ بزنید ثابت می‌کند که محبوبیت و نمره بالای Breaking Bad بی‌دلیل نبوده است. این سریال درواقع یک پیش‌درآمد بر Breaking Bad است که به داستان شخصیت جذاب ساول گودمن می‌پردازد. Better Call Saul شاید به خوبی برکینگ‌بد نبوده است اما اختلاف آن‌ها نیز زیاد نیست و این موضوع را می‌توان از نمره آن فهمید، می‌توان فهمید که دنیای برکینگ‌بد چه داستان‌های جذابی برای گفتن دارد که همگی نیز بسیار شنیدنی هستند. بی‌شک هر کس از برکینگ‌بد لذت برده است باید این سریال را نیز تماشا کند.


Peaky Blinders

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.8 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 77

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 36 قسمت

وضعیت: 2013–2022 پایان یافت

 

با خانواده گنگستر شلبی همراه شوید و تماشا کنید که چگونه از گروهی کوچیک به یک امپراطوری خلافکار تبدیل می‌شوند. در پیکی بلایندرز شما به دوران انگلستان ۱۹۰۰ می‌روید و از بازیگر‌های خوب که ایفای نقش خوبی نیز دارند، داستان درام-جنایی جذاب و هیجان‌انگیز و فضای مه‌آلود و مرموز شهر، همگی دلایلی هستند که شما برای تماشای این سریال خواهید داشت. این سریال همچنین طرفدار زیادی نیز داخل کشور خودمان دارد و به عقیده بسیاری در لیست بهترین سریال جهان جای می‌گیرد.


The Sopranos

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 88

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %92

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 86 قسمت

وضعیت: 1999–2007 پایان یافت

 

سوپرانوها یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که توسط دیوید چیس ساخته شده است. رئیس اوباش نیوجرسی، تونی سوپرانو، با مسائل شخصی و حرفه‌ای در زندگی خانگی و کاری خود که بر وضعیت روانی او تأثیر می‌گذارد، سر و کار دارد و او را به دنبال مشاوره روانپزشکی حرفه‌ای سوق می‌دهد. این موارد در طول جلسات درمانی او با روانپزشکش جنیفر ملفی (لورین براکو) بررسی می‌شود. در این سریال اعضای خانواده، همکاران مافیایی و رقبای تونی نقش‌های برجسته‌ای دارند که مهم‌ترین آن‌ها همسرش کارملا (ادی فالکو) و پسر عموی دور او کریستوفر مولتیسانتی (مایکل ایمپریولی) هستند.


Lucifer

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.1 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 49

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %88

مدت زمان اپیزود‌ها: 42 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 93 قسمت

وضعیت: 2016–2021 پایان یافت

 

لوسیفر مورنینگ‌استار به این نتیجه رسیده است که به اندازه کافی خدمتکار وظیفه شناسی در جهنم است و تصمیم می‌گیرد مدتی را در زمین بگذراند تا بشریت را بهتر بشناسد. او در لس آنجلس – شهر فرشتگان – ساکن می‌شود. لوسیفر ترکیبی از ژانر‌های جنایی، درام و فانتزی است و توانسته تا اندازه خوبی از هر کدام را ارائه دهد، تا ترکیبی خوب و دلنشین به دست آورد.


The Wire

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.1 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 91

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 59 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 60 قسمت

وضعیت: 2002–2008 پایان یافت

 

وایر یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که توسط نویسنده و گزارشگر پلیس سابق دیوید سیمون ساخته و نوشته شده است. این سریال توسط شبکه کابلی HBO در آمریکا پخش شد. The Wire در 2 ژوئن 2002 برای اولین بار پخش شد و در 9 مارس 2008 به پایان رسید و شامل 60 قسمت در پنج فصل بود. ایده سریال به‌عنوان یک درام پلیسی شروع شد که بر اساس تجربیات شریک نویسندگی‌اش، اد برنز، کارآگاه قتل سابق و معلم مدرسه دولتی بود.


True Detective

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 87

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %78

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 24 قسمت

وضعیت: 2014–2019 پایان یافت

 

True Detective یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی بوده که توسط نیک پیزولاتو ساخته و نوشته شده است. این سریال که توسط شبکه HBO در ایالات متحده پخش شده بود، در تاریخ 12 ژانویه 2014 آغاز شد. هر فصل از سریال به عنوان یک روایت مستقل ساخته شده است که از گروه‌های بازیگران جدید استفاده می‌کند و مجموعه‌های مختلفی از شخصیت‌ها و شرایط را دنبال می‌کند. بسیاری این مجموعه را بهترین سریال کارآگاهی تاریخ و جهان می‌دانند.


Fargo

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.9 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 85

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %93

مدت زمان اپیزود‌ها: 53 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 41 قسمت

وضعیت: 2014– در حال پخش

 

Fargo یک مجموعه تلویزیونی درام کمدی سیاه و سفید آمریکایی است که توسط نوآ هاولی ساخته و نوشته شده است. این نمایش الهام گرفته از فیلمی به همین نام، محصول 1996 است که توسط برادران کوئن نوشته و کارگردانی شده است و در همان جهان داستانی اتفاق می‌افتد. کوئن‌ها تحت تاثیر فیلمنامه هاولی قرار گرفتند و پذیرفتند که به عنوان تهیه کننده اجرایی معرفی شوند. این سریال در 15 آوریل 2014 در FX پخش شد. با هر فصل در یک دوره و مکان متفاوت، با داستانی متفاوت و عمدتاً شخصیت‌ها و بازیگران جدید قرار خواهید گرفت، اگرچه همپوشانی جزئی وجود دارد. هر فصل به شدت تحت تأثیر فیلم‌های مختلف برادران کوئن قرار می‌گیرد که هر کدام حاوی ارجاعات متعددی به آن‌ها است.


Banshee

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 62

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %90

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 38 قسمت

وضعیت: 2013–2016 پایان یافت

 

داستان این سریال در شهر کوچک Banshee در کشور پنسیلوانیا اتفاق می‌افتد، شخصیت اصلی سریال یک تبهکار سابق مرموز (آنتونی استار) است که هویت لوکاس هود، کلانتر کشته شده شهر را برای مخفی شدن از جنایتکار قدرتمند (بن کراس) می‌دزدد. هود با تحمیل نام تجاری خود از عدالت، سعی می‌کند با معشوق سابق خود، آناستازیا (ایوانا میلیچویچ) که خودش هویت فرضی را اتخاذ کرده، ازدواج کند. هود برای حفظ هویت جدید خود تلاش می‌کند، در حالی که هنوز در کنار شرکای خود جاب (هون لی) و شوگر (فرانکی فیسون) جنایت را در آغوش می‌کشد و با پادشاه محلی (اولریش تامسن) درگیر می‌شود.


Homeland

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 92

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %85

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 8 فصل – 96 قسمت

وضعیت: 2011–2020 پایان یافت

 

Homeland یک مجموعه تلویزیونی مهیج جاسوسی آمریکایی است که توسط هوارد گوردون و الکس گانسا بر اساس سریال اسرائیلی اسیران جنگ ساخته شده است. کلر دینز در نقش کری متیسون، افسر سیا مبتلا به اختلال دوقطبی، و دامیان لوئیس در نقش نیکلاس برودی، یک تک تیرانداز پیشاهنگ تفنگداران دریایی را بازی می‌کنند. برودی به عنوان یک اسیر جنگی در اسارت القاعده بود و ماتیسون متقاعد می‌شود که توسط دشمن “برگردانده” شده است و تهدیدی برای ایالات متحده است. خط داستانی سریال با این پیش فرض رشد می‌کند.


Deadwood

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 80

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %92

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 36 قسمت

وضعیت: 2004–2006 پایان یافت

 

Deadwood یک وسترن آمریکایی است که از 21 مارس 2004 تا 27 اوت 2006 از شبکه HBO و در سه فصل و 36 قسمت پخش شد. داستان سریال در دهه 1870 در ددوود، داکوتای جنوبی، قبل و بعد از الحاق منطقه به قلمرو داکوتا می‌گذرد و رشد ددوود را از اردوگاهی به یک شهر نشان می‌دهد. این نمایش توسط دیوید میلچ ایجاد، تولید و تا حد زیادی نوشته شده است. Deadwood دارای گروه بزرگی از بازیگران به سرپرستی تیموتی اولیفانت و ایان مک‌شین است که به ترتیب در نقش ساکنان واقعی Deadwood Seth Bullock و Al Swearengen بازی می‌کنند. بسیاری از شخصیت‌های تاریخی دیگر به عنوان کاراکتر ظاهر می‌شوند و خطوط داستانی مربوط به این شخصیت‌ها شامل حقایق تاریخی و همچنین عناصر داستانی قابل توجهی است. میلچ از یادداشت‌های روزانه و روزنامه‌های واقعی ساکنان ددوود در دهه 1870 به‌عنوان نقاط مرجع برای شخصیت‌ها، رویدادها و ظاهر و احساس نمایش استفاده کرده است.


Sons of Anarchy

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 68

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %87

مدت زمان اپیزود‌ها: 45 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 7 فصل – 92 قسمت

وضعیت: 2008–2014 پایان یافت

 

Sons of Anarchy یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی اکشن آمریکایی است که توسط کورت ساتر و از سال 2008 تا 2014 پخش شد. این مجموعه زندگی یک باشگاه موتورسواری غیرقانونی را دنبال می‌کند که در چارمینگ، شهری خیالی در دره مرکزی کالیفرنیا، فعالیت می‌کند. در این سریال چارلی هانام در نقش جکسون «جکس» تلر، که در ابتدا نایب رئیس و پس از آن رئیس باشگاه است، بازی می‌کند. پس از کشف نامه نوشته شده توسط پدر مرحومش، جان، که قبلاً باشگاه را رهبری می‌کرد، او شروع به زیر سوال بردن خود، روابطش و باشگاه می‌کند. عشق، برادری، وفاداری، خیانت، و رستگاری موضوعات ثابتی در سرتاسر نمایش هستند.


Dexter

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 76

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %71

مدت زمان اپیزود‌ها: 53 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 8 فصل – 96 قسمت

وضعیت: 2006–2013 پایان یافت

 

داستان سریال در میامی اتفاق می‌افتد، دکستر مورگان (مایکل سی هال)، یک تکنسین پزشکی قانونی متخصص در تجزیه و تحلیل الگوی لکه‌های خون برای اداره پلیس خیالی مترو میامی است، که یک زندگی موازی مخفیانه به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای دارد و قاتلینی را شکار می‌کند که به دلیل فساد یا موارد فنی قانونی، توسط دستگاه قضایی مجازات مناسبی نداشته‌اند. فصل اول سریال برگرفته از رمان «دکستر رویای تاریک» (2004) بود اما فصل‌های بعدی مستقل از آثار لیندسی تکامل یافتند.


Hannibal

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران بهترین سریال جهان: 8.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 70

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %92

مدت زمان اپیزود‌ها: 44 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 39 قسمت

وضعیت: 2013–2015 پایان یافت

هانیبال یک مجموعه تلویزیونی ترسناک روانشناختی آمریکایی است که توسط برایان فولر برای NBC ساخته شده است. این سریال بر اساس شخصیت‌ها و عناصر موجود در رمان‌های توماس هریس، اژدهای سرخ (1981)، هانیبال (1999) و هانیبال برخاستن (2006) است و بر رابطه بین بازپرس ویژه FBI ویل گراهام (هیو دانسی) و دکتر هانیبال تمرکز دارد. لکتر (مدز میکلسن)، روانپزشک قانونی که قرار است به حیله‌گرترین دشمن گراهام و در عین حال تنها کسی که می‌تواند او را درک کند تبدیل شود.


 

Sherlock

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران بهترین سریال جهان: 9.1 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 85

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %78

مدت زمان اپیزود‌ها: 90 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 15 قسمت

وضعیت: 2010–2017 پایان یافت

شرلوک یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کاراگاه‌هایی است که ماجراجویی‌ها و معما‌هایی که حل می‌کند بسیار دیدنی است. سریال شامل قسمت‌هایی طولانی می‌شود که اکثرا داستان جداگانه خود و یک پرونده جدید را روایت می‌کند و در کل نیز یک خط داستانی اصلی جریان دارد. بازی بسیار هنرمندانه نقش اصلی، فضا و داستان‌های جذاب و همچنین موسیقی شنیدنی، دلایلی هستند که تماشای این سریال را به امری واجب تبدیل می‌کنند.


 

 

بهترین سریال های درام در طول تاریخ

The Leftovers

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران بهترین سریال جهان: 8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 65

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %91

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 28 قسمت

وضعیت: 2014–2017 پایان یافت

 

The Leftovers یک مجموعه تلویزیونی درام فراطبیعی آمریکایی است که توسط دیمون لیندلوف و تام پروتا ساخته شده است که از 29 ژوئن 2014 تا 4 ژوئن 2017 از HBO پخش شد. این مجموعه بر اساس رمانی به همین نام در سال 2011، سه سال پس از «خروج ناگهانی» آغاز می‌شود، رویدادی جهانی که منجر به ناپدید شدن 2 درصد از جمعیت جهان شد. زندگی رئیس پلیس کوین گاروی (جاستین تروکس) و خانواده‌اش، همراه با بیوه سوگوار نورا دورست و برادرش، کشیش مت جیمیسون (کریستوفر اکلستون)، نقاط کانونی سریال هستند که در تلاش برای سازگاری با زندگی پس از خروج هستند. این سریال نیز به دلیل داستان درگیر کننده خود در لیست بهترین سریال های جهان جای گرفته است.


House of Cards

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران بهترین سریال جهان: 8.7 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 76

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %77

مدت زمان اپیزود‌ها: 51 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 73 قسمت

وضعیت: 2013–2018 پایان یافت

 

House of Cards یک سریال مهیج سیاسی آمریکایی است که توسط Beau Willimon ساخته شده است. این فیلم اقتباسی از سریال بی‌بی‌سی در سال 1990 با همین نام و بر اساس رمانی به همین نام نوشته مایکل دابز در سال 1989 است. فصل اول 13 قسمتی در 1 فوریه 2013 در سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد. House of Cards اولین سریال تلویزیونی است که توسط یک استودیو برای نتفلیکس تولید شده است.


Lost

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 86

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %85

مدت زمان اپیزود‌ها: 44 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 120 قسمت

وضعیت: 2004–2010 پایان یافت

 

این نمایش حاوی عناصر ماوراء طبیعی و علمی تخیلی است و بازماندگان یک هواپیمای مسافربری تجاری را دنبال می‌کند که پس از سقوط هواپیما در جزیره‌ای مرموز در جایی از اقیانوس آرام جنوبی، آن‌جا گیر می‌افتند. اپیزودها معمولاً دارای یک خط داستانی اصلی در جزیره هستند که با فلش‌بک یا سکانس‌های فلش فوروارد تقویت می‌شود و بینش بیشتری را در مورد شخصیت‌ها ارائه می‌دهد.


Band of Brothers

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 87

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %97

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 10 قسمت

وضعیت: 2001 پایان یافت

 

این فیلم توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس، که به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز فعالیت می‌کردند، ساخته شد که در سال 1998 در فیلم جنگ جهانی دوم نجات سرباز رایان همکاری کرده بودند. اپیزودها برای اولین بار از HBO در 9 سپتامبر 2001 پخش شدند. این سریال برنده جوایز امی و گلدن گلوب برای بهترین مینی سریال شد.


Squid Game

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.0 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 69

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %95

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 10 قسمت

وضعیت: 2021- در حال پخش

 

این روز‌ها کمتر کسی نام سریال بازی ماهی مرکب را نشنیده است. این سریال اخیرا و پس از عرضه توسط نتفلیکس توانست به محبوبیت جهانی کم‌سابقه‌ای دست پیدا کند که یکی از دلایل موفقیت آن عرضه با تعداد زیادی از زبان‌های روز دنیا در روز اول بود. در این سریال شاهد گروهی هستم که تعدادی از فقرای شهر را به یک سری بازی دعوت می‌کنند که اگر پیروز شوند پول بسیار زیادی به دست خواهند آورد. بازی‌ها همگی تم کودکانه دارند با این حال مشکل جایی خواهد بود که بازنده‌های هر بازی کشته خواهند شد.


The Queen’s Gambit

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 79

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %96

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 7 قسمت

وضعیت: 2020- پایان یافته

 

The Queen’s Gambit یک مینی‌سریال تلویزیونی درام آمریکایی محصول سال 2020 است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته والتر تیویس در سال 1983 ساخته شده است. این عنوان به “گامبیت ملکه”، یک افتتاحیه شطرنج اشاره دارد. این سریال توسط اسکات فرانک نویسندگی و کارگردانی شده است که آن را با آلن اسکات که مالک حقوق کتاب است ساخته است. از اواسط دهه 1950 و ادامه در دهه 1960، داستان زندگی بت هارمون (آنیا تیلور جوی) را دنبال می‌کند، یک اعجوبه شطرنج خیالی در حال صعود به قله‌های جهان شطرنج در حالی که با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کند.


The Walking Dead

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.1 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 82

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %80

مدت زمان اپیزود‌ها: 44 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 11 فصل – 177 قسمت

وضعیت: 2010- 2022 پایان یافت

 

مردگان متحرک یک مجموعه تلویزیونی ترسناک پساآخرالزمانی آمریکایی است که بر اساس مجموعه‌های کمیک به همین نام توسط رابرت کرکمن، تونی مور و چارلی آدلارد ساخته شده است که با هم هسته‌ی فرانچایز The Walking Dead را تشکیل می‌دهند. این مجموعه شامل گروه بزرگی از بازیگران به عنوان بازماندگان یک آخرالزمان زامبی است که سعی می‌کنند تحت تهدید تقریباً دائمی حملات زامبی‌های معروف به «واکرها» (در میان نام‌های مستعار دیگر) زنده بمانند. با فروپاشی تمدن مدرن، این بازماندگان باید با سایر بازماندگان انسانی که گروه‌ها و جوامعی را با مجموعه قوانین و اخلاقیات خود تشکیل داده‌اند، مقابله کنند، که گاهی به درگیری آشکار و خصمانه بین آن‌ها منجر می‌شود.


13Reasons Why

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 7.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 76

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %35

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 49 قسمت

وضعیت: 2017- 2020 پایان یافت

 

13Reasons Why یک مجموعه تلویزیونی درام نوجوانانه آمریکایی است که توسط برایان یورکی برای نتفلیکس ساخته شده است و بر اساس رمان سیزده دلیل برای چرایی، اثر نویسنده جی اشر در سال 2007 ساخته شده است. این سریال حول محور دانش‌آموز دبیرستانی، کلی جنسن (دیلن مینت) و عواقب خودکشی دانش‌آموز دبیرستانی هانا بیکر (کاترین لنگفورد) می‌چرخد. او قبل از مرگش جعبه‌ای از نوارهای کاست به جا می‌گذارد که در آن دلایلی را که برای پایان دادن به زندگی خود انتخاب کرده و همچنین افرادی را که معتقد است مسئول مرگ او هستند، توضیح می‌دهد.


Mr. Robot

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.6 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 79

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 49 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 45 قسمت

وضعیت: 2015- 2019 پایان یافت

 

آقای ربات یک مجموعه تلویزیونی درام هیجان انگیز آمریکایی است که توسط سام اسماعیل ساخته شده است. رامی ملک در نقش الیوت آلدرسون، یک مهندس امنیت سایبری و هکر مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی بالینی در آن بازی می‌کند. الیوت توسط یک آنارشیست شورشی معروف به “آقای ربات”، با بازی کریستین اسلیتر، استخدام می‌شود تا به گروهی از هکرها به نام “fsociety” بپیوندد. هدف این گروه از بین بردن تمام سوابق بدهی با رمزگذاری داده‌های مالی E Corp، بزرگترین شرکت جهان است.


Chernobyl

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 9.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 82

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %95

مدت زمان اپیزود‌ها: 60 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 1 فصل – 5 قسمت

وضعیت:  2019 پایان یافت

 

چرنوبیل یک مینی سریال تلویزیونی درام تاریخی محصول ۲۰۱۹ است که حول فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و تلاش‌های پاکسازی پس از آن می‌چرخد. این سریال توسط کریگ مازین و کارگردانی یوهان رنک ساخته و نوشته شده است. در این فیلم گروهی از بازیگران به رهبری جرد هریس، استلان اسکارسگارد، امیلی واتسون و پل ریتر حضور دارند. این سریال توسط HBO در ایالات متحده و Sky UK در انگلستان تولید شده است.


 

 

بهترین سریال های اکشن در طول تاریخ

Spartacus

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک:

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز:

مدت زمان اپیزود‌ها: 55 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 3 فصل – 34 قسمت

وضعیت: 2010–2013 پایان یافت

 

این مجموعه داستانی از شخصیت تاریخی اسپارتاکوس، یک گلادیاتور تراکیایی الهام گرفته شده است که از 73 تا 71 قبل از میلاد، قیام بزرگ بردگان را علیه امپراطوری روم رهبری کرد. داستان سریال اسپارتاکوس، فراز و فرودهای رم باستان در صد سال پیش از میلاد مسیح را نمایش می‌دهد. در این سریال روایتی از پادشاهان، افراد دارای قدرت، برده‌ها و زندگی شخصی این کاراکترها، چالش‌ها و منفعت‌طلبی‌ها و احساسات آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. داستان احساسی درگیر با زندگی شخصی افراد، مبارزه برای کسب قدرت، جنگ گلادیاتورها و زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی از جمله کلیدی‌ترین بخش‌های روایت متفاوت اسپارتاکوس از دوران رم باستان است. جلوه‌های ویژه بصری و موسیقی متن گوشنواز همراه با کارگردانی متفاوت صحنه‌های اکشن، قطعا مخاطبان را سه فصل پای سریال اسپارتاکوس نگه می‌دارد.


Vikings

بهترین سریال جهانامتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.5 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 71

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %93

مدت زمان اپیزود‌ها: 44 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 6 فصل – 92 قسمت

وضعیت: 2013–2020 پایان یافت

 

Vikings از حماسه‌های Ragnar Lodbrok الهام گرفته شده است، یک وایکینگ که یکی از شناخته شده‌ترین قهرمانان افسانه‌ای نورس و بدنام به عنوان بلای انگلستان و فرانسیه غربی آنگلوساکسون است. این سریال راگنار را به عنوان یک کشاورز به تصویر می‌کشد که با حمله به انگلستان به شهرت می‌رسد و در نهایت با حمایت خانواده و هم رزمانش به پادشاهی اسکاندیناوی تبدیل می‌شود. در فصل های بعدی، این سریال به دنبال بخت و اقبال پسران او و ماجراهای آن‌ها در انگلستان، اسکاندیناوی، روسیه کیوان، مدیترانه و آمریکای شمالی است.


Prison Break

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.3 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 65

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %61

مدت زمان اپیزود‌ها: 44 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 90 قسمت

وضعیت: 2005–2017 پایان یافت

 

این سریال حول محور دو برادر، لینکلن باروز (دومینیک پرسل) و مایکل اسکافیلد (ونتورث میلر) می‌چرخد. باروز به خاطر جنایتی که مرتکب نشده به اعدام محکوم شده است و اسکافیلد نقشه‌ای مفصل برای کمک به برادرش برای فرار از زندان و پاک کردن نام خود طراحی می‌کند. موسیقی تم سریال، ساخته شده توسط رامین جوادی، نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy در سال 2006 شد.


Money Heist

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک:

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %94

مدت زمان اپیزود‌ها: 70 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 5 فصل – 41 قسمت

وضعیت: 2017–2021 پایان یافت

 

این سریال حول محور پروفسور و گروهش می‌چرخد. خانه کاغذی سریالی پر از هیجان است که شامل صحنه‌های اکشن بسیاری بوده و داستان متفاوتی را روایت می‌کند. داستانی برپایه سرقت پول به روشی خاص! اگر به دنبال هیجان هستید و می‌خواهید وقت‌ خودتان را پر کنید، این سریال بهترین پیشنهاد ما به شماست.


Black Sails

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.2 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 59

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %81

مدت زمان اپیزود‌ها: 70 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 4 فصل – 38 قسمت

وضعیت: 2014–2017 پایان یافت

 

بادبان‌های سیاه یک سریال اکشن و باحال بوده که عمده صحنه‌های آن در دریا و روی کشتی است. داستان سریال در واقع مربوط به قبل از داستان معروف جزیره گنج بوده و ماجراهای خود گنج و چگونگی یافتن و دفن کردن آن را دنبال می‌کند. اگر به دریا، جزیره، گنج، جنگ‌ و غارت علاقه دارید و می‌خواهید صحنه‌های درگیری در دریا بین کشتی‌ها را ببینید، این سریال مال شماست.


Warrior

امتیاز کاربران لوگوی IMDb: 8.4 ⭐

نمره منتقدین لوگوی متاکریتیک: 68

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوز لوگوی راتن تومیتوز: %89

مدت زمان اپیزود‌ها: 70 دقیقه

تعداد فصل و اپیزود: 2 فصل – 21 قسمت

وضعیت: 2019–در حال پخش

 

Warrior سریال خیلی محبوب و پربیننده‌ای نیست اما طرفداران خاص خودش را دارد و حیف است که در جمع سریال‌های اکشن نباشد. این سریال اکشن ناب شرقی را به نمایش می‌گذارد و پر از صحنه‌های رزمی و مبارزات خیابانی است. اگر طرفدار این سبک هستید و به معنای واقعی کلمه بروس‌لی بزرگ را دوست دارید، این سریال را ببینید.

 

به نظر شما بهترین سریال جهان کدام است؟ این لیست همواره به‌روز خواهد شد پس نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید تا به این لیست افزوده شوند. همچنین علاوه بر بهترین سریال های خارجی می‌توانید سریال‌ های ایرانی نیز پیشنهاد دهید.

5 در مورد “بهترین سریال‌ های جهان در هر ژانر | معرفی 62 سریال برتر دنیا”

  1. یعنی اسپارتاکوس چنین نمره ای داره؟ فقط فصل یکش قشنگ بود. بقیه اش دیگه رو اعصاب بود. هرچی به آخرش نزدیک میشد، بیشتر از برده ها بدم میومد!

    3
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH