عدم دریافت پیامک از تلگرام و توییتر از طرف اپراتورها نیست

روز گذشته تعداد زیادی از کاربران خبر از عدم دریافت کد فعال‌سازی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام، واتساپ و توییتر را دادند. جریان از این قرار است که دریافت پیام‌های دارای کلمات Telegram Code یا Twitter Code در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول مسدود شده و به این ترتیب امکان دریافت پیام حاوی کد برای لاگین شدن به این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

به این ترتیب تنها راه ورود به این شبکه‌های اجتماعی؛ استفاده از تماس صوتی است که کد ورود را برای کاربر می‌خواند.

اپراتورهای تلفن همراه تاکنون اطلاعیه رسمی در این خصوص منتشر نکرده‌اند اما برخی منابع نزدیک به اپراتورهای تلفن همراه و برخی از خبرگزاری‌ها اشاره کردند که پیگیر این موضوع بودند و اپراتورها اعلام کرده‌اند که دستوری مبنی بر مسدود شدن پیامک برای آن‌ها ارسال نشده است. به این ترتیب مشکل به وجود آمده نمی‌تواند از سمت اپراتورهای داخلی باشد.

به نظر می‌رسد سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی آن است که اگر کاربری به تازگی از این شبکه‌های اجتماعی خارج شده باشد و بخواهد در فاصله زمانی کوتاه وارد اکانت خود شود، پیامکی دریافت نخواهد کرد، زیرا این پیامک‌ها توسط آن شرکت اسپم شناخته می‌شود.

نکته بسیار مهم آن است که چنین اتفاقی در زمان فیلترینگ تلگرام در سال 98 نیز رخ داده بود بعد از مدت کوتاهی برطرف شد، به این ترتیب باید دید که آیا این اختلال نیز پس از مدتی حذف می‌شود یا آنکه شاهد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران خواهیم بود.

در حال حاضر پیشنهاد می‌شود که کاربران از حساب‌های خود خارج نشوند یا اگر نیاز به خارج شدن از اکانت است حداقل در یکی از دستگاه‌های موبایل، لپ‌تاپ یا نسخه وب به تلگرام متصل باشند تا پیام دریافت کد برای یکی دیگر از نسخه‌های اپلیکیشن ارسال شود.

2 در مورد “عدم دریافت پیامک از تلگرام و توییتر از طرف اپراتورها نیست”

    1. مجبورن در حدی نیستن که سرپیچی کنن! در ثانی مالک همراه اول بنیاد تعاون سپاه هست، ایرانسل هم متعلق به صاایران و بنیاد مستضعفین هست و رایتل هم متعلق به هلدینگ شستا زیر مجموعه ی تامین اجتماعی!!!!!

      1
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH