سونی اکسپریا 1 مارک 5 برای نخستین بار از دوربین‌ میکرو ماتریس استفاده خواهد کرد

امروزه بازار اندروید تحت سیطره اسمارت‌فون‌هایی است که مجهز به دوربین‌های جلویی بوده و این سنسورها مستقیما روی نمایشگر دستگاه در مرکز قسمت فوقانی یا گوشه‌های آن قرار دارند. با این‌حال سونی کماکان دستگاه‌هایی را با حواشی فوقانی کوچک اما نسبتا قابل‌توجه روانه بازار می‌کند. این حواشی فضای کافی جهت استقرار دوربین جلویی را فراهم می‌کنند.

اکنون منابع خبری نخستین رندرهای مربوط به گوشی پرچم‌دار نسل آینده سونی موسوم به اکسپریا 1 مارک 5 را منتشر نموده‌اند. بر این اساس انتظار می‌رود که ضخامت حاشیه فوقانی نمایشگر کاهش یافته و دارای 4 حفره کوچک باشد. بر اساس اعلام منابع آگاه، سونی سرگرم توسعه یک فناوری کاملا جدید برای دوربین جلویی است. این فناوری شامل ترکیب چندین دوربین میکرو ماتریس بوده و با کلیه تکنولوژی‌های عرضه شده به بازار تا به امروز تفاوت دارد.

جزئیات مربوط به این فناوری هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که نور از طریق 4 حفره کوچک جمع‌آوری خواهد شد. این حفره‌ها تا اندازه‌ای کوچک هستند که حتی می‌توانند روی چنین فریم باریکی مستقر شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها سونی اکسپریا 1 مارک 5 احتمالا در سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH