وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در کشور افزایش داشته است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: سرعت اینترنت افزایش داشته و به متوسط 27 بیت‌بر‌ثانیه رسیده است.

زارع‌پور در خصوص وضعیت کیفیت اینترنت در کشور گفت: سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده، میزان دقیق آن را نمی‌دانم ولی به طور متوسط به 27 مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته همچنان در حوزه ارتباطات ثابت اوضاع خوبی نداریم و این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات با اشاره به پروژه فیبرنوری گفت: یک پروژه زیربنایی داریم و آن فیبر نوری برای منازل و کسب‌و‌کارها است. اگر روند اجرایی کار به خوبی پیش رود، در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه فیبرنوری در چند شهر هستیم.
وی یادآور شد: اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و بلکه چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌ اینترنت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

زارع‌پور در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت اینترنت در ایران و عراق تصریح کرد: وضعیت کاملا قابل قیاس است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید. این مشکل برای یک یا دو روز نبوده و زیرساخت در بعضی حوزه‌ها به ده سال می‌رسد که بازسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بین‌شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت، برنامه‌هایی را طراحی کردیم که شامل برنامه‌های میان مدت و بلند مدت می‌شود. این موضوع حق مردم است و ما آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم و به امید خدا در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به وضعیت سرعت اینترنت در چند روز اخیر و اختلال اینستاگرام توضیح داد: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی در چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد و برطرف شد. با توجه به اینکه خطوط جایگزین را لحاظ کردیم چند ساعت زمان برد تا اختلال ایجاد شده برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH