OmniVision از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود برای اسمارت‌فون‌ها رونمایی کرد

شرکت OmniVision در رقابت برای عرضه سنسورهای دوربین پیشرفته اسمارت‌فونی شانه به شانه سامسونگ حرکت می‌کند. این کمپانی اخیرا از یک سنسور 200 مگاپیکسلی جدید با نام OVB0A رونمایی کرد. این سنسور در مقایسه با مدل نسل قبلی خود در چندین حوزه مختلف ارتقاء یافته و تا حد ممکن دارای اندازه‌ای جمع‌وجور است.

این سنسور دارای رزولوشن برتر در کلاس خود، قابلیت فوکوس خودکار بهبودیافته و عملکرد مناسب‌تر در شرایط نوری ضعیف است. این سنسور دارای حداکثر میزان جذب نور با کمترین پیکسل در میدان است. بر اساس اعلام کمپانی تولیدکننده، این سنسور از بهترین عملکرد در شرایط نوری ضعیف نسبت به کلاس خود برخوردار است.

OmniVision اصلی‌ترین رقیب سامسونگ در صنعت دوربین به‌شمار رفته و با معرفی سنسور جدید 200 مگاپیکسلی OVB0A به‌دنبال افزایش سهم خود در بازار است. حسگر ممتاز جدید دارای اندازه 1/1.395 اینچی بوده و در مقایسه با مدل نسل قبلی خود اندکی کوچک‌تر است. این سنسور دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.56 میکرون است که کوچک‌ترین اندازه پیکسل‌ برای فناوری تصویربرداری موبایلی تا به امروز محسوب می‌شود.

این سنسور دارای قابلیت تشخیص فاز 100 درصدی چهارگانه و قابلیت‌های بهره‌وری کوانتومی است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهند داد. بنابراین این سنسور علیرغم اندازه کوچک‌تر خود همچنان در زمینه جذب طیف نور مرئی کامل با مدل نسل قبلی خود برابری می‌کند. OmniVision اعلام کرده که این سنسور تصویربرداری جدید طی 3 ماهه چهارم سال 2022 در دسترس مشتریان این شرکت قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر سنسور OVB0B هنوز در هیچ‌کدام از دستگاه‌های موبایلی بازار مورد استفاده قرار نگرفته است. بنابراین انتظار می‌رود که این سنسور برای مدت زمانی طولانی در دستگاه‌های موبایلی مورد استفاده قرار گیرد. معرفی این سنسور به منزله نقطه عطف جدیدی برای OmniVision خواهد بود؛ چرا که به این کمپانی کمک می‌کند تا به شکلی جدی‌تر در این حوزه رقابت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH