مکانیسم عملکرد ناچ دوگانه در سری آی‌فون 14 پرو اپل مشخص شد

با نزدیک شدن به موعد برگزاری رویداد آینده اپل در روز 7 سپتامبر (16 شهریور ماه) هم‌اکنون تمامی نگاه‌ها به برند آمریکایی دوخته شده و شایعات و اطلاعات تکمیلی پیرامون گوشی‌های سری آی‌فون 14 از گوشه و کنار در حال انتشار هستند. در این میان بسیاری از شایعات بر طراحی جدید حفره‌های دوگانه برای استقرار دوربین سلفی و المان‌های سخت‌افزاری سیستم فیس آی‌دی متمرکز شده‌اند. در حال حاضر ظاهرا نظر غالب کارشناسان این است که اپل برای سیاه کردن پیکسل‌های بین 2 حفره و نمایش کل ناحیه به‌عنوان یک حفره یکپارچه از سیستم ویژه‌ای بهره خواهد برد.

اخیرا تصاویری در اینترنت منتشر شده که شیوه کارکرد این سیستم و همچنین نمایی احتمالا واقعی از آی‌فون 14 را نمایش می‌دهند. احتمالا اپل بنا بر اهداف زیبایی‌شناسی و کاربردی اقدام به پیاده‌سازی این مشخصه نموده است. ناحیه میان 2 حفره احتمالا برای نشانگرهای جدید حریم خصوصی که با عرضه iOS 14 رونمایی شدند؛ محفوظ باقی خواهد ماند. این مشخصه نشان می‌دهد که چه زمانی یک برنامه از میکروفون یا دوربین فیلم‌برداری دستگاه به شکلی فعالانه استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند به آزادسازی زوایای نمایشگر و ایجاد فضای بیش‌تر جهت نمایش آیکون‌های وضعیت کمک کند.

بر اساس شایعات اخیر، اپل به منظور بازطراحی انحصاری نوار وضعیت برای سری آی‌فون 14 از یک حفره جدید استفاده خواهد کرد. رندرهای متعدد منتشر شده نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی احتمالا به الگوی طراحی کلاسیک‌تر بازخواهد گشت. نخست اینکه اطلاعات کامل باتری شامل نماد و درصد شارژ در سمت راست حفره قرار گرفته و نماد مربوط به لوکیشن نیز در کنار آن مستقر می‌شود. در سمت چپ حفره نیز نمادهای مربوط به سیگنال شبکه و اطلاعات اپراتور موبایلی نمایش داده می‌شوند. با این‌حال این تصاویر متعلق به مدل‌های ماکت بوده و بایستی نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کرد.

سایر منابع صنعتی نیز ادعا کرده‌اند که اپل به منظور بهبود موقعیت ابزارهای کنترلی در اطراف حفره‌های جدید، رابط اپلیکیشن دوربین خود را تغییر خواهد داد. به بیان دقیق‌تر دکمه‌های فلاش و Live Photo دقیقا در نوار وضعیت قرار گرفته و سایر تنظیمات نیز به قسمت تحتانی حفره‌ها منتقل خواهند شد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم اپل مبنی بر اتصال حفره‌ها توسط پیکسل‌های مشکی‌رنگ، یک تنظیم کاربردی برای سراسر سیستم به‌شمار رفته یا صرفا در برخی سناریوهای کاربردی خاص نظیر تماشای ویدیو قابل دسترس خواهد بود. به‌عنوان مثال هنگام پخش ویدیو، پیکسل‌های میان 2 حفره احتمالا کماکان می‌توانند محتوای واقعی را نمایش دهند. میزان صحت و سقم این فرضیه در آینده مشخص خواهد شد.

طراحی جدید نوار وضعیت و مشخصه نمایشگر همیشه روشن

مدل روال معمول برای محصولات اپل، این‌بار نیز امکانات دقیق سری آی‌فون 14 عمدتا در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. حتی در مورد اسامی مورد استفاده اپل برای هندست‌های آینده خود نیز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. بر اساس برخی شایعات، اپل احتمالا بار دیگر از پسوند “پلاس” استفاده خواهد کرد که در این‌صورت شاهد معرفی هندست‌های آی‌فون 14، آی‌فون 14 پلاس، آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس خواهیم بود.

همچنین بر اساس برخی شایعات، سری آی‌فون 14 پرو از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی نموده و مجهز به دوربین‌های فوق‌عریض جدید خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH