هشدار به مسافرین اربعین؛ واردات گوشی از کشور عراق تا پایان شهریور ممنوع شد

طبق اطلاعیه جدید سازمان گمرک ایران، واردات هرگونه تلفن همراه در طول ایام اربعین از کشور عراق ممنوع است.

گمرک اعلام کرده که درایام اربعین هیچکدام از مسافران حق وارد کردن تلفن همراه از کشور عراق را ندارند و گوشی‌های وارد شده رجیستری نمی‌شوند.

گمرک ایران اعلام کرد: بر اساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بر اساس مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و ابلاغ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری، ورودی از مبادی کشور عراق اعم از مرزهای زمینی و هوایی طی بازه 10 تا 31 شهریور ممنوع است.

در این اطلاعیه تاکید شده که در مبادی ورودی و خروجی کشور، ثبت اطلاعات گوشی مسافرین ورودی در سامانه‌های مربوطه انجام نمی‌شود.

در همین زمینه روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک اعلام کرد: این مصوبات موقت و صرفا در خصوص مبدا عراق بوده و فقط تا پایان شهریور اجرا خواهد شد.

در زیر تصویر نامه تاریخ 1401/06/08 به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری را مشاهده می‌کنید. دراین نامه ذکر شده:

بر اساس نامه فوق‌الاشاره و مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و نامه معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، مقرر گریده است: ممنوعیت موقت ثبت تلفن گوشی همراه مسافری ورودی از کشور عراق در بازهر زمانی 10 الی 31 شهریورماه سال جاری اعمال گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع‌رسانی مناسب از طرق مختلف از جمله نصب بنر و… در مبادی ورودی و خروجی از ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافرین ورودی در سامانه‌های مربوطه در بازه زمانی اعلام شده از کشور مزبور خودداری نمایند.

2 در مورد “هشدار به مسافرین اربعین؛ واردات گوشی از کشور عراق تا پایان شهریور ممنوع شد”

  1. رانت و وارادات فقط مخصوص اقایون و کلا اینروزها نمیزارن حتی با هزار جور بستن مالیات کاسبی بساطی سر خیابون مردم از سر ذلت هم از زیر نظرشون در بره چه برسه کسی بخواد بره گوشی و غیره بیاره که نون اصلیشونه….

    1. دوست من 2 تا گوشی آورد فقط یکی رو تو فرودگاه با پاسپورت خودش ثبت کرد، بعد از 24 ساعت موفق شدیم یک آشنا تو گمرک پیدا کنیم که با یک پاسپورت غیرواقعی گوشی دوم رو ثبت و در سامانه همتا رجیستر کرد!! جالبه که اصلا آشنا و پارتی هم نداشتیم و خیلی ساده و اتفاقی با چند تا تلفن زدن پیدا شد!! نتیجه این که باید اوضاع خیلی وخیم‌تر باشه، بیخود نیست همه موبایل فروشها کار رجیستری غیرقانونی مثل آب خوردن انجام میدن، بنظرم بیشتر از روزی 1000 تا گوشی قاچاق داره بصورت کاملا قانونی از همون فرودگاه وارد میشه!! :))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH