iOS 16 اپل قادر به تشخیص ایرپادهای تقلبی خواهد بود!

اپل در سیستم‌عامل جدید iOS 16 خود فهرست قطعات غیر اصلی قابل شناسایی جهت اعلام هشدار به کاربران را گسترش می‌دهد. سیستم‌عامل موبایلی اپل این‌بار قادر به ردیابی ایرپادز خواهد بود. این نوآوری در ورژن کاندید عرضه (RC) سیستم‌عامل iOS 16 ظاهر شده است.

کد شناسایی شده در فایل‌های سیستمی نشان می‌دهد که کاربران در صورت تلاش برای اتصال ایرپادهای تقلبی به آی‌فون با یک پیام هشدار مواجه می‌شوند. این اعلان روی نمایشگر هندست ظاهر خواهد شد. همچنین در این پیام، دکمه‌ای با نام “Learn More” نیز برای کاربران نمایش داده می‌شود. کاربران با لمس این دکمه به یک مقاله پشتیبانی در وبسایت اپل هدایت خواهند شد.

کاربران با توجه به توضیحات ارائه شده در متن می‌توانند با روش‌های شناسایی ایرپادهای تقلبی آشنا شوند. در عین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا سیستم جدید مانع به‌کارگیری چنین هدفون‌هایی از سوی کاربران خواهد شد یا خیر. بایستی توجه داشت که این قابلیت برای هدفون‌های تولید شده توسط سایر شرکت‌ها اعمال نمی‌شود؛ بلکه هدف آن صرفا شناسایی مدل‌های تقلبی با ظاهری مشابه هدفون‌های اورجینال اپل است.

غول کوپرتینویی اخیرا ضمن برگزاری رویداد Far Out از دومین نسل ایرپادز پرو رونمایی کرد. این گجت شنیداری مجهز به یک تراشه صوتی جدید بوده و از قابلیت تنظیم صدا با استفاده از فرامین لمسی، عملکرد بهتر در زمینه حذف نویز و چندین ویژگی جالب دیگر برخوردار است.

همچنین کاربران می‌توانند به هدفون‌های خود یک کلمه یا Memoji را اختصاص دهند. این نماد توسط سیستم در حافظه ذخیره خواهد شد. در نتیجه هنگام اتصال ایرپادز به آی‌فون‌ یا آی‌پد، خواندن نماد تخصیص‌یافته و نمایش کیس سفارشی برای آن امکان‌پذیر خواهد بود (ظاهرا تنها تصویر کیس روی نمایشگر ظاهر می‌شود). ورژن نهایی iOS 16 در روز 12 سپتامبر (21 شهریور ماه) منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH