مجلس زمان واردات خودروهای خارجی به کشور را اعلام کرد

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی زمان پیش‌بینی شده برای واردات خودروهای جدید را اعلام کرد.

به گفته فیروزی حرکت مجلس و دولت در حوزه قانون‌گذاری و نوشتن آئین‌‌نامه یک حرکت مثبت و رو به جلو است که بعد از سال‌ها قفل واردات را گشوده و رقابت و کیفی‌سازی را برای صنعت خودرو به همراه خواهد داشت.

این نماینده مجلس در خصوص واردات خودرو اعلام کرد: یک فضای بسته‌ای برای واردات خودرو وجود داشت که مجلس با قانون‌گذاری و دولت با نوشتن آئین‌نامه برای واردات خودرو نسبت به اصلاح مسیر گام برداشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که برای تنظیم بازار به واردات خودرو نیاز داریم گفت: امروز به بخشی از مطالبات مردم در حوزه واردات خودرو پاسخ داده شده است چون ذائقه بخشی از مردم استفاده از خودروهای خارجی است، از طرفی برای تنظیم‌گری در بازار خودرو و بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا به واردات نیاز داریم.

فیروزی با برشمردن دیگر محاسن واردات خودرو به کشور ادامه داد: به منظور استفاده از فناوری‌های جدید و ایجاد رقابت در داخل تصمیم بر این شد که واردات خودرو در قالب این آئین‌نامه صورت گیرد، طبیعی است که در شرایطی که اقتصاد ما ثابت نیست، برای تصمیم‌گیری در این بخش باید اثرات آن در اقتصاد کشور نیز سنجیده شود.

ایرادات آئین نامه واردات خودرو گام به گام مرتفع می‌شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر بعضا ایراداتی هم نسبت به آئین‌نامه واردات خودرو وارد می‌دانند از این جهت است که فضا به گونه‌ای که توقع می‌رود باز نشده است. این ایراد بعضا از سوی ما نمایندگان نیز مطرح است ولی باید نیمه پر لیوان را دید، اینکه تا همین حد هم فضا باز شده اقدام خوبی است.

وی ادامه داد: بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، آئین‌نامه‌ای که برای واردات نوشته شده متناسب با شرایط روز و وضعیت کشور است. اگر فعالان اقتصادی در حوزه خودرو همراهی کنند و مقررات به گونه‌ای که نوشته شده رعایت شود، قطعا فضا به مرور مثبت شده و نواقص موجود نیز مرتفع می‌شود.

فیروزی تاکید کرد که با این اقدام، پس از مدتی خودروسازها به سمت استفاده از فناوری‌های روز رفته و در نتیجه شاهد افزایش کیفیت و ایجاد بازار رقابتی خواهیم بود.

این نماینده مجلس به استفاده از ظرفیت خودروهای هیبریدی در واردات و استفاده از فناوری آن در خودروهای داخلی نیز اشاره کرد.

  خودروهای ثبت سفارش شده به زودی وارد می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص زمان واردات خودرو گفت: امروز امکان ثبت سفارش برای افرادی که قصد واردات دارند فراهم شده و پیش بینی می شود از آذرماه شاهد ورود خودروها به داخل باشیم.

 

1 در مورد “مجلس زمان واردات خودروهای خارجی به کشور را اعلام کرد”

  1. آره جون خودشون راست میگن.این واردات باعث ایجاد رقابت و کیفی سازی میشه. از همون اول هم مشخص بود که میرن یه ماشینی که مثلاً قیمتش میشه 200 میلیون رو میارن و 1 میلیارد قیمت میزارن و شما در نهایت مجبور میشی بازم بری آشغالای تولید داخل رو بخری. عمراً مافیای خودروسازیمون اجازه کاری غیر از این رو بده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH