مایکروسافت به‌دنبال عرضه نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود از خانواده سرفیس است

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا با عرضه نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود، میزان تنوع در خانواده کامپیوترهای شخصی سرفیس را افزایش دهد. این محصول احتمالا با نام Surface Gaming Laptop روانه بازار شده و از مشخصات فنی مناسبی برخوردار خواهد بود؛ اما با برترین مدل‌های موجود در بازار رقابت نخواهد کرد.

پردازنده‌ Core i5-12500H یا Core i7-12700H به‌‌عنوان قلب تپنده این لپ‌تاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین کارت‌ گرافیکی انویدیا جیفورس RTX 3050 Ti یا جیفورس RTX 3070 Ti مسئولیت پردازش اعمال گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. بنابراین مدل ضعیف‌تر این لپ‌تاپ احتمالا به مدل‌های گیمینگ رده پایین بازار نزدیک‌تر بوده و مدل پیشرفته‌تر نیز در طیف دستگاه‌های میان‌رده بازار طبقه‌بندی خواهد شد.

این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر 16 اینچی با رزولوشن 2560×1440 پیکسل و قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 165 هرتزی خواهد بود. همچنین این محصول مجهز به 16 یا 32 گیگابایت رم، حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت الی 2 ترابایت، 3 پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت 4، کانکتور مخصوص Surface Connect، بلوتوث 5.1، وای‌فای 6، اسپیکرهای چهارگانه و 2 عدد میکروفون خواهد بود.

بر اساس اعلام مایکروسافت، مدل کوچک‌تر از شارژدهی باتری 16 ساعتی برخوردار بوده و شارژدهی مدل بزرگ‌تر نیز برابر با 15 ساعت خواهد بود. ابعاد این لپ‌تاپ برابر با 357x245x19.6 میلی‌متر و وزن آن معادل 1.96 یا 2 کیلوگرم خواهد بود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری لپ‌تاپ گیمینگ سرفیس هنوز اعلام نشده است؛ اما لپ‌تاپ‌های سرفیس هرگز در بازار به‌عنوان گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه شناخته نمی‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH