پیشنهاد ستاد امر به معروف برای لغو سفر مسافران بد حجاب در تاکسی‌های اینترنتی!

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور جلسه‌ای با رئیس اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی و چند شرکت مهم تاکسی اینترنتی برگزار کرد.

در این جلسه به موضوعاتی همچون معضلات، مشکلات و تخلفات شرکت‌های اینترنتی و تبلیغات مغایر با شئونات اسلامی پرداخته شد.

در این نشست سید میثم موسوی نژادیان، سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: شرکت‌های اینترنتی به اشتغال‌زایی و سهل شدن کارهای روزمره مردم کمک فراوانی کردند.

موسوی نژادیان رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر را همواره همراه با تعامل و همکاری با اصناف اعلام کرد اما خواستار رعایت دقیق حقوق مردم و درج نکردن آگهی‌های مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی در تبلیغات شرکت‌های اینترنتی شد.

وی با حمایت از ستاد آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد که شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی باید از رانندگان آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کنند و تشویق شوند نه اینکه خدای ناکرده حساب کاربری آن‌ها مسدود گردد.

گزینه لغو سفر برای بدحجاب‌ها

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد داد تا گزینه‌ای برای رانندگان جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب می‌کنند، در اپلیکیشن شرکت‌ها پیش‌بینی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که رصد این شرکت‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و اغوای مشتری و همچنین عمل به وعده‌های جذاب، ضروری است.

موسوی نژادیان در پایان صحبت‌های خود گفت: قانون برای همه یکسان است و شرکت‌ بزرگ و کوچک یا با نفوذ و کم نفوذ هم نداریم.

در این نشست مرتضی گرجی‌زاده، مدیرکل امور سازمان‌ها و نهادهای مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد که بر اساس ماده 34 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی هستیم، همچنین پیشنهاد می‌دهیم کارگروهی مشترک بین ستاد و اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در جهت رفع مشکلات مردم و جهت‌دهی به سیاست‌های فرهنگی در این اتحادیه مطرح شود.

همه در برابر قانون یکسان هستند

این مقام مسئول، ماده 9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را پشتوانه اقدامات قانونی ستاد در حمایت از آمران و ناهیان برشمرد و افزود: بر اساس این قانون، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت، به موجب قانون، جرم شناخته می‌شود.

در ادامه مدیران کسب‌و‌کارهای اینترنتی کشور به اظهار نظر در خصوص عناوین صحبت شده در این جلسه پرداختند، در ابتدا فرشاد وکیل‌زاده، رئیس اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی با اشاره به عضویت 4000 کسب‌و‌کار در این اتحادیه گفت: تمام تلاش ما این است که در عمل به قانون هیچگونه کوتاهی انجام نشود.

همچنین نماینده فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا از نامعلوم بودن مصادیق مجرمانه در بسیاری از موارد و سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مراجع انتقاد کرد و خواستار ورود ستاد برای رفع این موضوع شد.

در پایان این نشست توافق شد تا پس از ارسال ضوابط تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تشکیل شود.

12 در مورد “پیشنهاد ستاد امر به معروف برای لغو سفر مسافران بد حجاب در تاکسی‌های اینترنتی!”

  1. در ارائۀ خبر خیلی نامردی کردین. بدحجابی با کشف حجاب فرق داره. قرار شد لفو سفر بشه برای کسانی که کشف حجاب می کنن نه کسانی که صرفا بدحجاب هستن

    4
    1
    1. شماها از مریخ اومدین؟
      چند درصد مردم کره زمین حجاب دارن و سر مو و پوشش به زنها بی احترامی میکنن؟
      جز طالبان و داعش و امثال شماها

      1
      4
  2. سیدابوالفضل موسوی

    حجاب قانون قرآن است و باید به آن رعایت هر که با این جمله مخالفه یعنی قرآن رو خوب نخونده

    18
    1
    1. در قرآن در مورد رباخواری و دزدی و اختلاس و شعار دروغ و ندادن حقوق کارگر و بازنشسته سر ماه و … چیزی نگفته؟

      1
      6
  3. داریم به کجا میریم
    کدام کشورها الان حجاب اجباری دارن و سر حجاب زنان سرزمینشون رو که حق زندگی دارن مورد آزار و اذیت قرار میدن؟
    چرا فلسطین لبنان سوریه عراق عربستان امارات و قطر اینجوری نیستن؟
    یا ایران راه افغانستان رو در پیش گرفته؟
    به نظر من اینها زن ستیزیه اگه به خاطر دینه پس چرا جلوی دزدی و اختلاس و فساد آقازاده ها و مسئولین رو نمیگیرن؟
    امارها نشون میده تعداد زندانیان در ایران بیشتر از میانگین جهانیه..
    به خاطر فقر روز به روز بر تعداد خلافکاران بیشتر میشه که با عث از دست رفتن امنیت در جامعه میشه..
    کشورهای دیگه شدن قطب اقتصادی و گردشگری و به فکر زیبا کردن شهرها و زندگی خوب برای مردمشونن (ترکیه ، عربستان ، قطر و …) و اینجا هم به فکر محدود کردن جامعه و آزار دادن زنان به خاطر چیزای غیر ضروری…
    و زشت کردن چهره مملکتمون با ایجاد خشونت هستن…

    4
    11
  4. خوب معیار و میزان راننده برای حجاب چیه!؟ این خودش میشه بهانه در دست رانندگان برای کنسل کردن سفر، شاید از نظر من یک تار مو از روسری بیرون بزنه طرف بدحجاب باشه! دوم اینکه، ممکنه خودش راه سواستفاده برای دریافت هزینه اضافه از مسافر بشه وقتی که از نظر راننده مسافر بدحجاب هست و میتونه به انتخاب خودش از ماشین بیرونش کنه! سوم اینکه، راننده مخ نزنه امر به معروف پیشکش!

    2
    10
  5. گیمرها میگن بهترین دفاع حمله است این بابا هم گفته تا کفن دختره خشک نشده موضوع رو ببرم یه سمت دیگه

    3
    12
  6. همه در برابر قانون یکسان هستند؟ آدم میمونه از این حجم از… دقیقا همون کاری که ************** کرد

    3
    8
  7. خدا رو شکر که این مشکل لغو سفر برای بد حجابی هم برطرف شد.آخه ما توی مملکتمون هیییییییییییییییییچ مشکل دیگه ای نداریم.تاکسی اینترنتی هم که روزی 100 میلیون درآمد داره بدون هیچگونه اعصاب خوردی و خستگی و خرابی ماشین.فقط همین یه مسئله کوچیک مونده بود که اونم خدا رو شکر حل شد.واقعاً خاااااااااااااااااااااک تو سرتون با این طرز فکر و سطح دغدغه ای که دارین

    3
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH