واردات تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران

تحریم‌ها برای صادرات تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران برداشته می‌شوند

پیرو درخواست ایلان ماسک، ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران، از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شد! آیا استارلینک به ایران می‌رسد؟

استارلینک (Starlink) نام سرویس اینترنت ماهواره‌ای است که با هدف مهیا کردن اینترنت پرسرعت برای تمامی مردم، خصوصاً در جاهایی که اینترنت به شکلی محدود وجود دارد یا مسدود شده، توسط ایلان ماسک راه‌اندازی و شناخته شد.

استارلینک که از سال 2019 شروع به کار کرد، اکنون در 40 کشور قابل دسترسی است و این هدف را دارد تا بعد از سال 2023، تمام جهان را تحت پوشش خود قرار دهد.

ایلان ماسک در توییتر خود با انتشار خبر پوشش اینترنت ماهواره‌ای در قطب جنوب، اعلام کرد که اکنون استارلینک در تمام قاره‌ها در دسترس است. زیر این توییت، عرفان کسرایی، نویسنده و دانش‌آموخته دکترای فلسفه کیهان‌شناسی، برای ایلان ماسک نوشت: «من مطمئنم جواب نخواهی داد، آقای ماسک؛ ولی آیا از نظر فنی ممکن است استارلینک به مردم ایران برسد؟ این می‌تواند در آینده تعیین‌کننده باشد.»

توییت ایلان ماسک درباره ایران

ایلان ماسک هم در پاسخ به این توییت، نوشت: «استارلینک درخواست معافیت از تحریم‌ها برای این کار (ارسال تجهیزات لازم اینترنت ماهواره‌ای به ایران) خواهد کرد.»

علاوه بر این کاربر، تعداد زیادی از کاربران ایرانی توییتر با منشن کردن ایلان ماسک، از او درخواست فراهم کردن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران را داشتند.

رفع تحریم ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران

حالا پس از درخواست ایلان ماسک، وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که برخی تجهیزات مورد نیاز برای اینترنت ماهواره‌ای می‌توانند به ایران صادر شوند و دست ایلان ماسک برای به راه انداختن استارلینک در ایران، باز است. این وزارت‌خانه اکنون مجوزی طولانی‌مدت صادر کرده که اجازه ارسال یک سری از سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و سرویس‌هایی مرتبط به اینترنت به ایران را می‌دهد.

در پی این اطلاعیه آمده است که که وزارت خزانه‌داری آمریکا از هرگونه اقدام و فعالیت در جهت پشتیبانی از آزادی اینترنت در ایران حمایت می‌کند و اگر در سرویس دیگری می‌خواهد چنین مجوزی بگیرد هم می‌تواند درخواست ارسال کند.

23 در مورد “تحریم‌ها برای صادرات تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران برداشته می‌شوند”

  1. چه با آب و تابی برداشتن تحریم‌ تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای شما و اربابتان آمریکای جنایتکار و جنایت پیشه می گذارین ما نیازی به اینترنت ماهواره‌ای نداریم نیاز ما داروهای تحریم شدهٔ بیماران سرطانی و پروانه‌ای و…. است، معلوم است دفاع از حقوق بشر و انسانیتی که شماها و اربابانتان ازش دم می زنید چی هست ???

  2. البته دویچه وله آلمان فارسی در اینستا گفته اون از ایلان ماسک خواسته که به خاطر اعتراضات اینترنت ایران قطع شده وویدو اون هم در اینستاگرام دویچه آلمان است برید در پیج اینستاگرام دویچه وله آلمان همه چیز وجواب ایلان ماسک را گذاشته

    1
    6
  3. نمیشه لابه لای تجهیزاتی که میاره یکم داروهای بیماران صعب العلاج رو هم بیاره؟ ثواب داره

    8
    11
  4. سامان حبیبی

    شما همش کامنت های حمایت از دولت رو تایید می کنید و کامنت های مخالف رو تایید نمی کنید .

    4
    16
    1. حمایت از دولت ظالم و جنایت کار= حمایت از ظلم علیه مظلوم.
      اسم خودشونم گذاشتن مسلمان! حسین در راه تزویر امثال اینها مظلومانه شهید شد مردم ایران هم به همین سبک!
      اتفاق نا آشنایی نیست اون طبق اساد تاریخی اما این با کیفیت رنگی تو قرن 21!
      خجالت بکشید یکم شرف و حیا داشته باشید ای مردان بی هنر که علیه مردم خودتون از ظلم حمایت میکنید روز حساب و جزایی هم هست که اربابانتون به ریشتون میخندن و غرق در لذت کاخ هایی که اونور ساختن!

      2
      11
    2. عرفان محمدزاده

      سلام عزیز، این‌طور نیست.
      مطمئن باشید تا جایی که بتونیم هر کامنتی رو منتشر می‌کنیم.
      حتی برخی کامنت‌ها که از آی‌پی تکراری باشن هم تأیید می‌شن؛ چون طبیعتاً ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و شاید کسی بخواد چندتا کامنت بذاره، شاید هم اشخاص مختلفی از یک آی‌پی استفاده می‌کنن.

      4
      1
  5. چرا باید مردم ما بر خلاف خواسته شون بخاطر ماجراجویی های حکومت، در رنج و عذاب تحریم باشند؟
    چرا ما نمی‌تونیم از حاکمیت درخواست کنیم بر اساس خواست مردم رفتار کنه؟
    چرا به گونه‌ای برخورد میشه که انگار مردم این سرزمین بیگانه هستند و صاحب کشور خودشون نیستند؟
    ****************

    3
    23
  6. بچه ها اگر نتونستیم دیگه بیایم اینجا. دمتون گرم بابت همه اخبار و ویدوهای توپی که ساختید. شما تو ایران گل کاشتید. دمتون گرم.************************ نیازی نیست نشون بدید این کامنت رو ، برای خودتون گذاشتم. مرسی از آیتی رسان و تیم خیلی خوبش

    3
    11
  7. *************
    نمیخواد دلسوز ما باشی
    داروهای ضد سرطان رو تحریم میکنن
    اونوقت نگران اینترنت ما هستن خخخ
    عجب !

    32
    9
    1. بله بلاخره اغتشاشگرها و… در داخل ایران نیاز به دسترسی پرسرعت و بدون قطعی 🙂 به نت بینالملل دارند…
      خدا لعنتشون کنه که حتی به اموال مردم عادی هم رحم نمیکنند به هرچی دم دستشون باشه اسیب میزنند…
      مردمی که اسیب دیدند یا بیماران نیاز به انتقال به بیمارستان و درمان سریع دارند بعد این اغتشاشگرها میایند به چند صد ماشین امبولانس اسیب میزنند!!! خب اینها معلومه باندازه خرج کل عمرشون پول گرفتند که فقط اشوب بپا کنند و مهم نیست مردم عادی از کار و زندگی و گیم 🙂 عقب بمونند…واقعا خدا لعنتشو نکنه

      28
      6
      1. عرفان محمدزاده

        دسترسی آزاد، پرسرعت و بدون قطعی به اینترنت بین‌الملل حق هرکسی در دنیای امروز هست.

      1. آقا چرا اینترنت رو قطع میکنید این حکومت اینقدر بین مردم مشروعیت و محبوبیت و همچنین امنیت داره که چندتا اغتشاشگر نمیتونن امنیتش رو به هم بزنن ، مگه نمیگید مردم همه راضی و حامی حکومت هستن ، پس از چی میترسید ؟

        3
        14
      2. عرفان محمدزاده

        اینترنت آزاد، فضایی مناسب برای تبادل نظرات و فرهنگ‌ها و آشنایی با اون‌هاست. دنیای امروز هم دنیای نزدیکی فرهنگ‌ها و ارتباطاته. تبادل فرهنگ هم داخل اینترنت به زور اسلحه و توپ و تانک انجام نمی‌شه و هرکسی آزادانه می‌تونه تصمیم بگیره فرهنگی رو بپذیره یا نه. پس با اینترنت، نمی‌شه چیزی رو «غالب» کرد، می‌شه چیزی رو «ارائه» داد، خواه کسی بپذیره، خواه نه!

  8. اینا باید آنتناش رو داخل نصب کنند و تا نصب نکنن اینترنت ماهوراه ای وجود نداره مثل جی پی اس تا آنتناش نصب نشه دیگران جی پی اس دریافت نمیکنن

    13
    2
  9. آنچه اهداف خودشونو تسهیل کنهه یا انواع گوشی های ایفون راحت میتونه وارد بشه و برای ورودش مشکلی ندارن ، اما داروها و پانسمان های بچه های کوچیک و… نه اونا باید تحریم بمونن

    27
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH