کمبود تقاضا برای آی‌فون‌ 14 اپل موجب کاهش قیمت آن در بازار چین شد

از زمان آغاز پیش‌فروش اسمارت‌فون‌های جدید اپل مشخص شده که آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس محبوب‌ترین مدل‌های جدید آی‌فون‌ به‌شمار می‌روند. در عین‌حال تقاضا برای آی‌فون‌ 14 کم بود؛ چرا که این هندست در مقایسه با مدل نسل قبلی خود شاهد تغییرات قابل‌توجهی نبوده است.

اکنون فروشگاه‌های چینی گزارش می‌دهند که به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای آی‌فون‌ 14 این هندست با قیمت‌‌گذاری ارزان‌تر نسبت به وبسایت رسمی اپل فروخته می‌شود. با بررسی فهرست قیمت ارائه شده توسط فروشندگان در روز دوشنبه گذشته می‌توان دریافت که قیمت‌گذاری رسمی نسخه 128 گیگابایتی آی‌فون‌ 14 برابر با 855 دلار است؛ اما فروشندگان پیش‌تر قیمت این اسمارت‌فون را به 840 دلار کاهش داده‌اند. مدل مجهز به حافظه فلش 256 گیگابایتی با برچسب قیمتی 985 دلاری در اپل استورها عرضه می‌شود؛ اما خرده فروشان این محصول را با قیمت‌‌گذاری 940 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. نهایتا قیمت ورژن 512 گیگابایتی آی‌فون‌ 14 نیز از 1240 به 1100 دلار کاهش یافته است.

بر اساس اعلام مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، تقاضا برای مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 پلاس ضعیف بوده و نتایج پیش‌فروش از استقبال کمرنگ‌تر مشتریان نسبت به آی‌فون‌ 13 مینی و سومین نسل آی‌فون‌ SE حکایت دارند.

اپل پس از تجزیه و تحلیل کمبود تقاضا برای آی‌فون‌ 14 و همچنین استقبال ضعیف مشتریان از آی‌فون‌ 14 پلاس تصمیم گرفت تا میزان عرضه آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به بازار را افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH