تارا برقی

تارا برقی، ماشین برقی شیک و در کلاس جهانی، معرفی شد

تارا برقی، خودروی شیک و جذابی که ابتدای شهریور ماه امسال، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد، به طور رسمی معرفی شد.

خودروی برقی مزایای خاص خودش را دارد که باعث می‌شود شرکت‌های متعددی به این فکر بی‌افتند که آینده صنعت خودرو، به ماشین برقی ختم می‌شود.

خودروهای برقی آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از حمل و نقل را به حداقل می‌رسانند. از سوی دیگر، می‌دانیم که سوخت‌های فسیلی، پایان‌پذیر هستند و سوخت پاک به حساب نمی‌آیند؛ پس عدم وابستگی خودروهای برقی به سوخت‌های قسیلی، یک مزیت قابل توجه به شمار می‌رود.

شرکت‌های مختلف خودروسازی در تمام دنیا، طی سال‌های اخیر به فکر ساخت خودروهای برقی افتاده‌اند. خوشبختانه در بازار داخلی هم به نظر می‌رسد که شرکت‌هایی به این موضوع اهمیت می‌دهند و هدف آن‌ها پیشروی در این زمینه است.

رونمایی از تارا برقی

شرکت ایران خودرو، تابه‌حال خودروی برقی وارد بازار نکرده بود و اکثر اخبار پیرامون این شرکت در رابطه با تولید ماشین برقی، در حد شایعه و گمان بوده‌ است.

ظاهر تارا برقی

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در تاریخ ۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ایران خودرو از تارا در نسخه برقی رونمایی کرد. طبق گفته‌ها، قرار شده است که اگر زیرساخت‌های شهری همراهی کنند، این خودرو به تولید انبوه برسد که طبق گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مشتریان می‌توانند از طریق شرکت خودروی سفارشی ایران خودرو (فروشگاه اینترنتی آپکو)، اقدام به سفارش و خرید این محصول کنند. البته او گفت احتمالاً میزان تولید در ابتدا، به علت نبود زیرساخت‌های مورد نیاز، پایین خواهد بود؛ ولی پس از فراهم شدن زیرساخت مورد نیاز در سطح شهر، تولید این خودرو افزایش خواهد یافت.

با یکی از خودروهای دیگر این نمایشگاه، یعنی خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا با موتور نیمه داخلی آشنا شوید.

مشخصات فنی تارا برقی

از نظر ظاهری اگر نگاه کنیم، نسخه برقی خودروی تارا، تفاوتی با نسخه بنزینی آن ندارند. در قسمتی بعد نگاهی به مشخصات فنی آن داشته باشیم:

  • توان: ۸۰ کیلووات ساعت نامی (۱۰۷ اسب بخار) و ۱۲۰ کیلووات ساعت پیک (۱۶۰ اسب بخار)
  • گشتاور: ۳۰۰ نیوتن متر
  • باتری: ۴۵ کیلووات لیتیومی
  • پیمایش با یک بار شارز: ۳۰۰ کیلومتر
  • حداکثر دور موتور: ۹ هزار دور بر دقیقه
  • زمان صفر تا صد: ۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
  • شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی خطیبی، ادعا می‌کند که این محصول در سطح روز جهانی است و از نظر مشخصات فنی، توانایی رقابت با خودروهای هم‌کلاس خود را دارد.

1 در مورد “تارا برقی، ماشین برقی شیک و در کلاس جهانی، معرفی شد”

  1. یکی ساقی این آقای خطیبی رو معرفی کنه آخه با خودروهای همکلاس رقابت کنه فکر کنم این آقا اصلا نمی دونه خودروی برقی چی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH