سامسونگ در سری گلکسی S24 برای نخستین بار از اتصال وای‌فای 7 استفاده می‌کند

امروزه اکثر اسمارت‌فون‌های جدید موجود در بازار از اتصال وای‌فای 6 یا استاندارد جدیدتر وای‌فای 6E استفاده می‌کنند. وای‌فای 6E به‌عنوان یک مرحله گذار پیش از عرضه دستگاه‌های مجهز به اتصال وای‌فای 7 در نظر گرفته می‌شود.

گزارش جدید وبسایت Digitimes که از سوی آزمایشگاه بازرسی IC نیز مورد تائید قرار گرفته است؛ نشان می‌دهد که نخستین مجموعه از هندست‌های مجهز به اتصال وای‌فای 7 در 6 ماهه دوم سال 2024 روانه بازار خواهند شد. سامسونگ مطابق روال معمول یکی از پیشگامان به‌کارگیری استاندارد جدید وای‌فای در تولیدات خود خواهد بود و بر این اساس انتظار می‌رود که سری گلکسی S24 جزو نخستین هندست‌های موجود در بازار با اتصال وای‌فای 7 قلمداد شود.

اما استاندارد جدید از نظر سرعت به چه معنا خواهد بود؟ انتظار می‌رود که حداکثر سرعت اتصال وای‌فای 7 در مقایسه با وای‌فای 6 تقریبا 2.4 برابر سریع‌تر باشد. موسسه بین‌المللی وای‌فای به حداکثر سرعت 33 گیگابیت برثانیه برای اتصال وای‌فای 7 اشاره نموده است. دستگاه‌های وای‌فای 7 قادر به استفاده از کانال‌های 300 مگاهرتزی خواهند بود. همچنین استاندارد جدید بهبودهای فیزیکی (PHY) و کنترل دسترسی متوسط (MAC) ارتقایافته را به ارمغان خواهد آورد. بعلاوه این استاندارد کماکان با فرکانس‌های موجود 2.4، 5.0 و 6.0 گیگاهرتزی نیز سازگاری خواهد داشت.

کوالکام پیش‌تر از تراشه‌های وای‌فای سری Wi-Fi 7 Networking Pro رونمایی کرد. بر این اساس انتظار می‌رود که نخستین مجموعه از روترهای خانگی و لپ‌تاپ‌های مجهز به اتصال وای‌فای 7 در اوایل سال 2024 روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH