سهم 40 درصدی مدیاتک از بازار تراشه‌های اسمارت‌فونی طی 3 ماهه دوم سال 2022

بر اساس گزارش اخیر یک آژانس تحقیقات بازار موسوم به Counterpoint Research طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی، شرکت مدیاتک در زمینه فروش تراشه‌های میان‌رده و پایین‌رده 4G و 5G کاملا موفق ظاهر شد و سهم چشمگیر 39 درصدی از بازار جهانی تراشه‌های اسمارت‌فونی را به خود اختصاص داد. با این‌حال درآمد حاصل از فروش تراشه‌های تلفن‌ همراه چندان زیاد نیست. از جنبه درآمدی، کمپانی کوالکام همچنان در جایگاه نخست قرار گرفته و مدیاتک رتبه سوم را کسب کرده است.

مدیاتک با کسب سهم 39 درصدی بر بازار تراشه‌‌های اسمارت‌فونی تسلط دارد. این شرکت تایوانی به لطف فروش بالای تراشه‌‌های سری هلیو G و Dimensity 700 در بخش قیمت عمده‌فروشی تولیدات پایین‌رده پیشتاز است. فروش تراشه‌‌های مدیاتک طی 3 ماهه دوم سال 2022 در مقایسه با دوره 3 ماهه پیش از آن اندکی کاهش یافت. این پدیده از کاهش میزان سفارشات توسط شرکت‌های تولیدکننده بزرگ چینی ناشی می‌شود. سهم کوالکام از بازار طی این دوره برابر با 29 درصد بود. این شرکت با وجود شرایط سطح اقتصادی در جهان و روند نزولی بازار اسمارت‌فون موفق به حفظ جایگاه برتر خود در بخش تراشه‌های رده بالا شد.

مدیاتک با وجود فروش تعداد بیش‌تری تراشه نسبت به کوالکام به درآمدی کمتر از رقیب آمریکایی خود دست یافت

از میان سایر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه‌های اسمارت‌فونی در جهان، کمپانی‌های اپل، Ziguang Zhanrui و سامسونگ با کسب سهم 14، 11 و 6 درصدی از بازار به‌ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. نهایتا واحد های‌سیلیکون هواوی نیز با کسب سهم 0.4 درصدی در جایگاه ششم ایستاد.

از جنبه درآمدی نیز کوالکام با کسب سهم 44 درصدی برترین بازیگر بازار جهانی تراشه‌های اسمارت‌فونی طی 3 ماهه دوم سال 2022 قلمداد می‌شود. سهم درآمدی کوالکام در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 56 درصدی را تجربه کرد. این دستاورد مدیون رشد فروش تراشه‌های پیشرفته‌تر کمپانی و افزایش میانگین قیمت فروش چیپست‌های کوالکام است.

بعلاوه همکاری سامسونگ و کوالکام در زمینه تولید تراشه‌های مورد نیاز خانواده گلکسی S22 نیز به افزایش درآمد تولیدکننده آمریکایی در بخش تراشه‌های ممتاز بازار کمک کرده است. سهم درآمدی مدیاتک از بازار جهانی تراشه طی این دوره برابر با 22 درصد بود. فروش تراشه‌های بیس‌باند به اپل نیز در رشد مضاعف درآمد کوالکام نقش بسزایی داشت. از سوی دیگر درآمد مدیاتک مدیون افزایش میانگین قیمت فروش تراشه‌های 5G و عرضه تراشه پرچم‌دار سری Dimensity 9000 به بازار بوده است.

از میان سایر تولیدکنندگان بزرگ تراشه‌های اسمارت‌فونی در جهان، شرکت‌های اپل، مدیاتک، سامسونگ، Ziguang Zhanrui و هواوی با کسب سهم درآمدی 23، 22، 8، 3 و 1 درصدی از بازار تراشه‌های اسمارت‌فونی به‌ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH