توسعه بازی GTA 6 حدودا 2 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت!

توسعه بازی Grand Theft Auto VI احتمالا هزینه حدودا 2 میلیارد دلاری را برای شرکت Rockstar Games به‌دنبال خواهد داشت. این خبر از سوی یک اکانت تو‌ئیتری با شناسه News Leaks GTAS منتشر شده است. حساب‌کاربری مورد اشاره برای تنظیم گزارش اخیر خود به پیام‌های یک هکر با نام مستعار Teapotuber که در فرآیند هک استودیوی تولید بازی راک‌استار دست داشته، استناد نموده است.

کاربر توئیتری به منظور تائید سخنان خود، تصاویر اسکرین‌شات تهیه شده از مکاتبات میان Teapotuber با کاربر دیگری در یکی از انجمن‌های ویژه هکرها را به معرض نمایش گذاشته است. همچنین از پیام‌های منتشر شده توسط Teapotuber می‌توان استدلال کرد که GTA VI دارای عنوان کاری Americas بوده و توسعه این پروژه در سال 2016 آغاز شده است.

“توسعه پروژه GTA 6 (Americas) از سال 2014 و با تخصیص بودجه حدودا 2 میلیارد دلاری آغاز شده است. این موضوع توسط یک هکر و افشاگر سابق اخبار مربوط به GTA 6 موسوم به Teapotuber و ضمن گفتگو با یک گروه از هکرها اعلام شده است. به منظور اطمینان از صحت ادعا می‌توان به تصاویر اسکرین‌شات مراجعه کرد.”- News Leaks GTAS@؛ 24 سپتامبر 2022

با این‌حال بودجه 2 میلیارد دلاری اعلام شده بیانگر هزینه نهایی نبوده و بر اساس اعلام هکرها، Rockstar Games تاکنون به منظور توسعه بازی GTA 6 هزینه گزافی را متحمل شده است. همچنین انتشار این پروژه تا سال آینده امری بعید به‌نظر می‌رسد. هکر مورد اشاره پیش‌تر به رقم بسیار متفاوتی برای هزینه توسعه بازی GTA اشاره کرده بود؛ رقمی که در مقایسه با هزینه اخیرا اعلام شده حدودا 4 برابر کمتر است.

بر اساس استانداردهای صنعت گیمینگ، تخصیص سرمایه 2 میلیارد دلاری برای توسعه یک بازی رقم فوق‌العاده زیادی محسوب می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که ساخت گران‌ترین بازی دنیا تا به امروز یعنی Star Citizen حدودا 420 میلیون دلار هزینه داشته است. توسعه دومین پروژه گران‌قیمت موسوم به Cyberpunk 2077 برای استودیوی لهستانی CD Projekt Red حدودا 331 میلیون دلار هزینه داشته است. بر اساس داده‌های منتشر شده می‌توان استدلال کرد که پروژه ساخت بازی GTA V حدودا 137 میلیون دلار هزینه در برداشته است.

شواهد لو رفته طی روز جمعه گذشته از بازداشت یک هکر 17 ساله در بریتانیا حکایت داشتند. این هکر ظاهرا پیش‌تر اقدام به انتشار ویدیوهای گیم‌پلی GTA 6 در فضای وب کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH