بازطراحی پلی استور امکان نصب آسان‌تر برنامه‌ها روی گلکسی واچ را فراهم می‌کند

اکنون گوگل روی هماهنگ‌سازی مطلوب دستگاه‌های مختلف در اکوسیستم خود کار می‌کند. در راستای اجرای این برنامه اکنون غول جستجوگر به فروشگاه پلی استور خود یک زبانه جدید تحت عنوان “Other Devices” را اضافه نموده است. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور مستقیم از روی گوشی تلفن همراه خود به جستجوی اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و اتومبیل‌ها بپردازند.

سامسونگ با عرضه سری گلکسی واچ 4 استفاده از سیستم‌عامل تایزن را متوقف کرد و در عوض از پلتفرم جدید گوگل موسوم به Wear OS بهره گرفت. این موضوع بدان معناست که تمامی اسمارت‌واچ‌های سامسونگ که پس از این تاریخ به بازار عرضه شده‌اند؛ مجهز به پلی استور هستند. همچنین کاربران به گزینه‌ای برای جستجو و نصب برنامه‌ها روی ساعت هوشمند گلکسی به‌صورت مستقیم و از طریق اسمارت‌فون خود دسترسی دارند.

با این‌حال جستجو برای برنامه‌های مخصوص ساعت هوشمند یا تلویزیون روی اسمارت‌فون مستلزم کمی پیمایش درون پلی استور خواهد بود. گوگل از طریق بازطراحی پلی استور امکان انجام آسان‌تر این کار را فراهم نموده است. اکنون وبسایت 9To5Google به وجود یک زبانه جدید در پلی استور موسوم به “Other Devices” پی برده است. با کلیک روی این زبانه، 3 بخش فرعی ساعت (Watch)، تلویزیون (TV) و خودرو (Car) پیش روی کاربر نمایان می‌شود.

هر یک از این 3 زبانه نشان‌دهنده برنامه‌هایی هستند که برای گونه خاصی از دستگاه‌ها تولید شده‌اند. همچنین برنامه‌ها در 9 گروه مختلف طبقه‌بندی می‌شوند که یکی از آنها برای هر یک از اشکال دستگاه‌ها بوده و جستجو برای یافتن برنامه‌های محبوب را تسهیل می‌کند. بازطراحی پلی استور به کاربران امکان می‌دهد تا در عوض جستجوی برنامه‌ها برای کلیه اشکال دستگاه‌ها مستقیما به جستجوی برنامه‌های مخصوص گلکسی واچ 4 یا گلکسی واچ 5 روی اسمارت‌فون خود بپردازند.

انتشار عمومی ورژن آپدیت شده گوگل پلی استور هم‌اکنون آغاز شده است. با این‌حال زمان دسترسی به ورژن بازطراحی شده این برنامه بسته به مدل اسمارت‌فون و منطقه سکونت کاربران متغیر بوده و دریافت آن روی کلیه هندست‌ها مدتی زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH