اپل واچ اولترا از تست دوام سربلند بیرون آمد

یک کانال یوتیوبی با نام TechRax YouTube اخیرا به اجرای تست دوام روی ساعت هوشمند جدید اپل واچ اولترا نموده است. این تست با هدف ارزیابی میزان مقاومت محافظ کریستالی یاقوت کبود در برابر صدمات انجام شد.

به استثنای چندین خراشیدگی کوچک روی بدنه تیتانیومی، اپل واچ اولترا در اثر سقوط از ارتفاع حدودا 1.2 متری دچار هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی جدی نشد. همچنین کشیده شدن تعدادی میخ روی بدنه اپل واچ اولترا هیچ‌گونه آسیب قابل تشخیصی را در پی نداشت و اسمارت‌واچ مقاوم اپل از این مرحله تست نیز جان سالم به در برد.

در مرحله بعدی این گجت در معرض ضربات چکش قرار گرفت. در این مرحله با استفاده از یک چکش ضرباتی به ساعت وارد شد. با این‌حال پیش از از کار افتادن نمایشگر اسمارت‌واچ، میزی که این گجت روی آن قرار داشت دچار آسیب شد! بعلاوه شیشه محافظ ایمن نیز به خودی خود هیچ آسیبی ندید. پس از آنکه اسمارت‌واچ نهایتا از کار افتاد؛ شخص وبلاگ‌نویس کماکان به روند شکستن و تخریب آن ادامه داد.

بر اساس اعلام غول کوپرتینویی، اپل واچ اولترا پیشرفته‌ترین، مقاوم‌ترین و انعطاف‌پذیرترین اسمارت‌واچ تولید شده توسط اپل تا به امروز محسوب می‌شود. فروش اپل واچ اولترا با برچسب قیمتی 800 دلاری از هفته گذشته آغاز شد.

مشخصات اپل واچ اولترا

  • کیس تیتانیومی 49 میلی‌متری و پنل جلویی تخت با پوشش محافظ از جنس یاقوت کبود
  • نمایشگر رتینا همیشه روشن با حداکثر روشنایی 2000 نیتی
  • دکمه Action با قابلیت تنظیم سفارشی عملکرد
  • شارژدهی 36 ساعتی باتری در صورت استفاده معمول و شارژدهی حداکثر 60 ساعتی باتری در حالت Low Power Mode
  • 3 مدل بند جدید با اسامی Trail Loop، Alpine Loop و Ocean Band
  • GPS دو فرکانسی دقیق و پشتیبانی از اتصال LTE
  • پشتیبانی از حالت شبانه (Night Mode)، قطب‌نما، امکانات دویدن حرفه‌ای، عمق‌سنج و قابلیت تشخیص تصادف
  • الکتروکاردیوگرام (ECG)، دماسنج و سنجش میزان اکسیژن خون
  • قابلیت استفاده هنگام شنا تا عمق 100 متر، گواهی حفاظتی IPX6 در برابر نفوذ گردوغبار
  • دریافت گواهینامه‌های WR100، EN13319 و MIL-STD 810
  • سیستم‌عامل watchOS 9

کیفیت بالای تیتانیوم مورد استفاده جهت ساخت بدنه اپل واچ اولترا موجب ایجاد توازن میان فاکتورهای دوام، وزن و مقاومت شده است. میزان روشنایی نمایشگر جدید رتینا در مقایسه با تمامی نمایشگرهای پیشین اپل واچ 2 برابر بیش‌تر است. کاربران با کلیک کردن روی دکمه نارنجی‌رنگ Action می‌توانند به تمرینات، ایستگاه‌های مسیر قطب‌نما و سایر موارد دسترسی پیدا کنند.

3 میکروفون تعبیه شده روی اپل واچ اولترا به ارتقاء چشمگیر کیفیت تماس‌ها کمک می‌کنند. همچنین قابلیت شکل‌دهی پرتوی تطبیقی موجب کاهش میزان نویز پس‌زمینه و افزایش میزان شفافیت مکالمات می‌شود. بعلاوه اپل واچ اولترا به منظور کاهش نویز ناشی از صدای باد و اطمینان از کیفیت صوتی مطلوب تماس‌ها از تکنیک‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

تمامی مدل‌های اپل واچ اولترا از قابلیت اتصال به گوشی موبایل برخوردار بوده و با یک نوبت شارژ کامل باتری برای مدت حداکثر 36 ساعت قابل استفاده خواهند بود. در صورت استفاده از حالت مصرف انرژی پایین (Low Power Mode) شارژدهی باتری اسمارت‌واچ تا 60 ساعت افزایش خواهد یافت. در این‌حالت امکاناتی نظیر GPS و ردیاب ضربان قلب کماکان قابل دسترس هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH