شیائومی روی توسعه سیستم دوربین شبه DSLR برای اسمارت‌فون‌ها کار می‌کند

یک پتنت اخیرا کشف شده در فضای اینترنت نشان می‌دهد که کمپانی شیائومی با جدیت روی توسعه سیستم زوم دوربین شبه DSLR برای اسمارت‌فون‌های خود کار می‌کند. به عبارت دیگر شیائومی در تدارک رونمایی از قابلیتی هیجان‌انگیز برای دوربین هندست‌های آینده خود است. یک پوستر اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که برند چینی ضمن برگزاری رویدادی در روز 4 اکتبر (12 مهر ماه) از سری شیائومی 12T و چندین محصول دیگر رونمایی خواهد کرد.

در عین‌حال شیائومی روی توسعه یک سیستم دوربین جالب نیز کار می‌کند. یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station (به نقل از وبسایت Xiaomiui) به این اطلاعات اشاره نموده است. امروزه اکثر اسمارت‌فون‌های مدرن مجهز به پیکره‌بندی دوربین چندگانه هستند. این دوربین‌ها امکان ارائه فواصل کانونی متفاوت توسط اسمارت‌فون‌ها را فراهم می‌کنند. با این‌حال کاربران برای دستیابی به یک فاصله کانونی خاص حین تعویض لنز بایستی از زوم دیجیتال استفاده کنند. این موضوع امکان ثبت تصاویر مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این‌حال جابه‌جایی میان لنزها حین ضبط ویدیو موجب ایجاد حالت مکث یا تصاویر غیر واضح می‌شود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ پیش‌تر در گوشی‌های گلکسی S4 زوم و گلکسی K زوم از دوربین‌هایی با فواصل کانونی متغیر استفاده کرد.

پتنت اخیرا لو رفته شیائومی نشان‌دهنده سیستم زوم دوربین شبه DSLR است

متاسفانه این دوربین‌ها از اندازه بزرگی برخوردار بوده و فضای چندانی را برای باتری گوشی باقی نمی‌گذارند. اکنون پتنت دوربین شیائومی استفاده از یک سنسور دوربین منفرد با فاصله کانونی متغیر را مورد تائید قرار می‌دهد. بنابراین پنل پشتی دستگاه از ماژول‌های تله‌فوتو یا فوق‌عریض میزبانی نخواهد کرد. تصویری که Digital Chat Station به اشتراک گذاشته شده است؛ نشان‌دهنده اسمارت‌فونی با سیستم دوربین منفرد روی پنل پشتی است.

با این‌حال شایان به ذکر است که این تصویر دربردارنده جزئیات قابل‌توجهی نیست. به بیان دقیق‌تر این تصویر نشان‌دهنده یک سنسور دوربین بزرگ‌تر با فاصله کانونی متغیر نیست. در واقع این دوربین همانند دوربین‌های واقعی از قابلیت جابه‌جایی فیزیکی برخوردار است. بنابراین شیائومی به منظور پیاده‌سازی سیستم زوم دوربین شبه DSLR تنها نیازمند یک سنسور دوربین است.

چنان‌چه شیائومی از یک سنسور عالی استفاده کند؛ در این‌صورت پیکره‌بندی فوق می‌تواند معادلات بازی را دستخوش تغییر نماید. شایان به ذکر است که استفاده از سنسورهای بیش‌تر موجب شکوه مضاعف سیستم دوربین خواهد شد. برنامه شیائومی برای پیاده‌سازی این سیستم دوربین هیجان‌انگیز کاملا نوآورانه محسوب می‌شود. با این‌حال غول چینی تولیدکننده اسمارت‌فون اولین شرکتی نیست که چنین ایده‌ای را ارائه نموده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به یک دوربین زوم با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال است. همچنین سیستم دوربین گوشی دارای فاصله کانونی متغیر مخفی است. بنابراین سونی راهکار بهتری را بدون بیرون‌زدگی دوربین پیشنهاد می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی نهایتا پتنت خود را به یک محصول واقعی تبدیل خواهد کرد یا خیر. ثبت پتنت سیستم زوم دوربین شبه DSLR توسط شیائومی لزوما به معنای عملیاتی شدن این ایده نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH