چه تعداد کسب و کار از فیلتر اینستاگرام آسیب دیده‌اند؟

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای، آمارهایی از تعداد کسب‌و‌کارها و افراد آسیب دیده از قطع و اختلال در اینترنت طی ده روز اخیر سخن گفت.

انجمن تجارت الکترونیک تهران که اعضای شرکت‌های بزرگ حوزه تجارت الکترونیک مانند دیجی‌کالا، آپارات، زرین‌پال، دیوار، کافه بازار و… با اعتراض به فیلترینگ و محدودیت‌های اخیر اینترنت، اعلام کرد فیلترینگ اینستاگرام، 400 هزار کسب‌ و کار را در آستانه نابودی قرار داده و معاش یک میلیون نفر را به خطر انداخته است.

انجمن تجارت الکترونیک تهران به تازگی با انتشار یک بیانیه‌، انتقادهای جدی به شرایط فعلی اینترنت و محدودیت‌های اعمال شده وارد کرد.

این انجمن در ابتدای بیانیه خود آورده است: انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن عرض تسلیت به خاطر از دست دادن جمعی از هموطنانمان در اعتراض‌های اخیر، تاثر خود را از بروز این حوادث اعلام می‌دارد.

در این بیانیه با اعلام نگرانی نسبت به آینده صنعت تجارت الکترونیک، آورده شده که این انجمن وظیفه خود می‌داند همسو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را نسبت به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.

در این بیانیه، فیلترینگ به «تیغ تحریم داخلی» تشبیه و نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی شده است. این انجمن در ادامه به خسارت‌های سنگینی که محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به کسب ‌و کارهای کوچک و خانگی وارد می‌کند اعتراض و اعلام کرده: قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از 400 هزار کسب و کار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.

در این بیانیه آمده: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه تنها تیشه به ریشه تجارت الکترونیک کشور زده، که اینبار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب و کارهای فناور، پدید آورده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.

این نهاد صنفی در بیانیه خود با انتقاد از نحوه مدیریت اینترنت اعتقاد دارد که اینگونه تصمیمات ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند و مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد. همچنین در انتهای این بیانیه آورده شده که اینگونه تصمیمات باعث هموارتر شدن مسیر مهاجرت نخبگان به خارج از کشور خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH