روش لغو ارسال و ویرایش پیام در iMessage و iOS 16

بسیاری از ما به اشتباه پیام‌هایی را برای شخص اشتباهی ارسال کرده‌ و یا اشتباهاتی تایپی مرتکب شده‌ایم. در این مطلب نحوه پایان دادن به هر دوی این موارد در iOS 16 آموزش داده شده است.

اپل ویژگی‌های جدیدی را به iMessage اضافه کرده است که به شما امکان می‌دهد اشتباهات خود را قبل از رسیدن به گیرنده اصلاح کنید. اکنون می‌توانید پس از ارسال پیام، آن را ویرایش کنید و حتی می‌توانید ارسال را لغو کنید.

این قابلیت یک لغو واقعی است؛ با Mail، “لغو ارسال” واقعاً به این معنی است که شما چند ثانیه قبل از ارسال پیام فرصت دارید تا آن را اصلاح کنید.

با iMessage، آن پیام ارسال می‌شود، دریافت می‌شود ولی همچنان می‌توانید آن را لغو کنید. البته شرایطی وجود دارد، اما به طور کلی قابلیت لغو یک ویژگی بسیار مفید است.

همچنین مانند تلگرام، یکی از مواردی خواهد بود که به راحتی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. یک حفاظت کوچک وجود دارد که باعث می‌شود کسی نتواند وانمود کند که هرگز برای شما پیامی ارسال نکرده است و مانند واتساپ به شما گفته می‌شود که یک پیام پاک شده است، اما محتوای پیام او می‌تواند Unsend شود.

بنابراین، اگر شخصی برای شما پیام‌های ناپسند ارسال می‌کند و سپس آن‌ها را قبل از اینکه بتوانید به مجریان قانون نشان دهید، لغو ارسال می‌کند، یاد بگیرید که چگونه از آن پیام‌ها عکس و فیلم بگیرید. این کار ارسال پیام را متوقف نمی‌کند و یا شما را از خواندن آن‌ها باز نمی‌دارد، اما ممکن است به پلیس کمک کند تا فرستنده را متوقف کند.

نحوه لغو ارسال پیام

  • به طور معمول پیام را بنویسید و ارسال کنید.
  • وقتی ارسال شد، خود پیام را فشار داده و نگه دارید.
  • از منوی باز شده، Undo Send را انتخاب کنید.

شما باید این کار را در عرض دو دقیقه پس از ارسال پیام انجام دهید، در غیر این صورت این قابلیت از بین می‌رود.

با لغو ارسال، پیام هم از آیفون شما و هم از آیفون دریافت‌کننده شما پاک می‌شود. و هر دوی شما همچنین یک اعلان در iMessage دریافت می‌کنید که پیامی ارسال نشده است.

همچنین باید توجه داشته باشید که اگر مخاطب شما از iOS 15 یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند، نمی‌توانید ارسال پیام برای او را لغو کنید، و پیام شما در iMessage او باقی می‌ماند.

با وجود شرط بالا این موضوع مطرح می‌شود که اگر بیش از یک آیفون دارید می‌توانید یکی از آیفون‌ها را با iOS 15 یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کنید، در نتیجه می‌توانید همه پیام‌هایی را که برای شما ارسال می‌شود را در آن دستگاه نگه دارید، در حالی که دیگری تمام اعلان‌های ارسال نشدن iMessage را نشان می‌دهد.

همچنین توجه داشته باشید که این قابلیت‌ها فقط برای پیام‌های داخلی اپل است و با پیام‌های متنی معمولی یا پیامک کار نمی‌کند. اگر مخاطب شما از Android نیز استفاده کند، کار نخواهد کرد.

نحوه ویرایش پیام‌ها پس از ارسال

  • به طور معمول پیام را بنویسید و ارسال کنید.
  • وقتی ارسال شد، خود پیام را فشار داده و نگه دارید.
  • از منوی بازشده گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • هر اصلاحی که نیاز دارید را انجام دهید.
  • برای ارسال مجدد پیام، روی Send ضربه بزنید.
  • همچنین می‌توانید دوباره نظر خود را تغییر دهید و به پیام اصلی خود بازگردید. کافی است روی دکمه بستن در سمت چپ پیام و بالای صفحه کلید ضربه بزنید.

در نهایت، تا 15 دقیقه فرصت دارید تا یک پیام ارسال شده را ویرایش کنید و فقط می‌توانید تا پنج بار این کار را انجام دهید.

البته این راهی نخواهد بود که به کسی قول هزار دلار بدهیم و سپس آن را به یک دلار تغییر دهیم. برای شما و گیرنده شما یک یادآور ویرایش، نمایش داده خواهد شد. وقتی یکی از شما روی آن ضربه می‌زند، پیام‌ها نسخه قبلی یا نسخه‌هایی را که ارسال کرده‌اید نشان می‌دهد.

این محدودیت‌ها در نهایت باعث می‌شود تا کسی نتواند از iMessage سوء استفاده کند و بسیاری از اپل بابت این موضوع قدردانی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH