سامسونگ از تلویزیون 98 اینچی Neo QLED جدید خود رونمایی کرد

ماه گذشته شرکت سامسونگ تلویزیون 98 اینچی Neo QLED خود با نام QN100B را برای بازار کره‌جنوبی معرفی کرد. این تلویزیون از رزولوشن 4K برخوردار بوده و اکنون در نمایشگاه CEDIA Expo 2022 واقع در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا به معرض نمایش گذاشته شده است.

این محصول یک تلویزیون پرچم‌دار از برند سامسونگ به‌شمار رفته و به منظور خلق بهترین تجربه HDR از سطوح روشنایی بی‌سابقه‌ای برخوردار است. QN100B یک تلویزیون 98 اینچی Neo QLED با رزولوشن 4K، سیستم نور پس‌زمینه مینی LED و حداکثر روشنایی 5000 نیتی است. تلویزیون QN100B به‌دلیل برخورداری از چنین سطح بالایی از روشنایی به فرآیند Tone mapping احتیاج نخواهد داشت.

محتوای HDR در سطح روشنایی 4000 نیتی به‌طور کامل پوشش داده می‌شود؛ بنابراین این تلویزیون کماکان از فضایی مضاعف برای ارائه روشنایی بیش‌تر برخوردار است. بدین‌ترتیب کاربران حتی در صورت تمایل می‌توانند از این تلویزیون در فضاهای غیرمسقف نیز استفاده کنند.

بر اساس اعلام سامسونگ، پنل 14 بیتی این تلویزیون به لطف استفاده از تراشه +Neo Quantum Processor قادر به تنظیم میزان روشنایی خود در 16384 گام مختلف خواهد بود. این تلویزیون از استانداردهای HDR10+ Adoptive، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون امکان تماشای 4 استریم ویدیویی همزمان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از جنبه امکانات صوتی نیز این تلویزیون فوق پیشرفته با وجود ضخامت 19.9 میلی‌متری خود مجهز به سیستم صوتی 6.4.4 کاناله با حداکثر توان 120 وات است. این تلویزیون مجهز به 6 عدد بلندگو در قسمت جلویی، 4 عدد بلندگو در بخش فوقانی و 4 عدد ووفر است. پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس، فناوری +Object Sound Tracking و Q-Symphony سایر قابلیت‌های صوتی تلویزیون QN100B به‌شمار می‌روند.

تلویزیون QN100B همانند سایر تلویزیون‌های هوشمند شرکت سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند. این محصول به کلیه اپلیکیشن‌های پخش موسیقی و ویدیو، بیکسبی، الکسا، Samsung Health، Samsung TV Plus و SmartThings دسترسی دارد. سامسونگ جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این تلویزیون در بازارهای اروپا و آمریکا را هنوز اعلام نکرده است. اما این محصول با برچسب قیمتی 45 میلیون وون کره (حدودا 33900 دلار) در بازار کره‌جنوبی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH