ادعای ایلان ماسک: سایبرتراک برای عبور از دریاچه‌ها و دریاها به مقدار کافی ضد آب است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز پنجشنبه در توییتر جزئیات جدیدی را در مورد Cybertruck به اشتراک گذاشت. ماسک در توییتی اعلام کرد که این تراک به اندازه کافی ضد آب خواهد بود تا به طور محدود و مختصری به عنوان یک قایق عمل کند.

این اولین باری نیست که ماسک در مورد قابلیت‌های آبی سایبرتراک توییت می‌کند. در آوریل 2020، ماسک در رسانه‌های اجتماعی پست کرد که سایبرتراک “برای مدتی شناور خواهد بود.” اما تمایلات آبدوست ماسک حتی به عقب‌تر برمی‌گردد، زمانی که او پست کرد که مدل S همچنین می‌تواند برای «مدت‌های کوتاه» به یک قایق تبدیل شود، اما این چیزی بود که شرکت به هیچ‌کس توصیه نمی‌کرد آن را انجام دهد. با این حال، رانش از چرخش چرخ‌ها ایجاد می‌شود.

ماسک اکنون می‌گوید که Cybertruck می‌تواند از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاهایی که خیلی متلاطم نیستند عبور کند. با این حال، مشخص نیست که چگونه عبور از چیزی به اندازه یک دریا با توجه به قسمت اول توییت انجام می‌شود.

“به اندازه کافی ضد آب” و “محدود و مختصر” کلماتی نیستند که اغلب با کشتی‌ها مرتبط باشند. ماسک این توییت را با توییت دیگری دنبال کرد و اظهار داشت که Cybertruck به این قابلیت نیاز دارد تا بتواند از کانال به جزیره پادر جنوبی در تگزاس برود.

تسلا Cybertruck را در نوامبر 2019 معرفی کرد و جهان را با وانت مثلثی شکل با لبه‌های تیز و شیشه‌ای که در حین رونمایی شکسته شد، معرفی کرد. این خودروساز نسخه به روز شده تراک را در اوایل سال جاری عرضه کرد که تغییرات و بهبودهای متعددی را نشان می‌داد. به عنوان مثال، تسلا شیشه عقب را به صورت الکترونیکی جمع کرد و دوربین‌های دید جانبی را تغییر مکان داد.

قرار بود این تراک در اواخر سال 2021 وارد تولید شود، اما این اتفاق نیافتاد. در عوض، قرار است تولید در اوایل سال 2023 آغاز شود.

وانت‌ها و شاسی‌بلندها که قادر به عبور آب هستند فناوری جدیدی نیستند، جیپ رانگلر، فورد برانکو و سایرین این قابلیت را ارائه می‌کنند. اما تبدیل یک وانت به یک قایق کارآمد کار متفاوتی است. آب و فلز با هم رابطه خوبی ندارند و آب شور فوق العاده خورنده است. تسلا در گذشته ادعاهای جسورانه‌ای داشته است و باید ببینیم که آیا این مورد پس از شروع تولید Cybertruck به نتیجه می‌رسد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH