هزینه حملات سایبری برای کسب‌وکارها رو به افزایش است

بر اساس آمار جدید، حملات سایبری هزینه بیش‌تری را بر کسب‌وکار قربانیان تحمیل می‌کنند.

تحقیقات موسسه Atlas VPN در زمینه پتانسیل مخرب ویروس (که در تب جدیدی باز می‌شود) و حملات سایبری بدافزاری نشان داد که تقریبا یک‌چهارم (به بیان دقیق‌تر 22 درصد) کسب‌وکارهای قربانی در این حوادث دچار زیان 100 هزار الی 499999 دلاری شده‌اند.

بعلاوه 11 درصد کسب‌وکارها بین 500 هزار تا 999999 دلار ضرر کرده‌اند؛ در حالی‌که 4 درصد از مشاغل با زیان 1 میلیون دلاری یا بیش‌تر مواجه شده‌اند.

به‌طور کلی 37 درصد کسب‌وکارها دچار زیان‌دهی 100 هزار دلاری یا بیش‌تر شده‌اند؛ در حالی‌که 24 درصد از کسب‌وکارها بین 50 هزار تا 99999 دلار ضرر کرده‌اند.

مسائل مرتبط با شفافیت

تعیین تبعات مالی به‌صورت دقیق امری نسبتا دشوار است؛ چرا که بدین منظور بایستی متغیرهای زیادی مدنظر قرار گیرند.

بعلاوه کسب‌وکارها بایستی خسارت برند، عملکرد شرکاء و مشتریان و جریمه‌های قانونی احتمالی را مورد توجه قرار دهند.

ویلیوس کاردلیس؛ نویسنده حوزه امنیت سایبری در موسسه Atlas VPN می‌گوید: “اگرچه اخیرا بسیاری از کسب‌وکارها میزان سرمایه‌گذاری خود در زمینه امنیت سایبری را افزایش داده‌اند؛ اما در این میان، شفافیت مهم‌ترین چالش محسوب می‌شود.

شرکت‌ها از ترس از دست دادن اعتماد مشتریان از گزارش حوادث واهمه دارند. با این‌حال این موضوع موجب می‌شود تا حملات سایبری خطرناک‌تر و رایج‌تر شده و آسیب‌های قابل‌توجهی را به کسب‌وکارها وارد کند.”

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ موسسه Atlas VPN متوجه شده که تقریبا یک‌سوم (31 درصد) کسب‌وکارهای قربانی در زمینه بروز اختلال در عملیات شرکاء یا مشتریان و همچنین سرقت اطلاعات مالی دارای تجربه هستند. همچنین شهرت 28 درصد کسب‌وکارها دچار خدشه شد و 24 درصد ناچار به مدیریت اختلال در زنجیره تامین خود شدند.

تقریبا یک‌چهارم (به بیان دقیق‌تر 23 درصد) از کسب‌وکارها ناچار به رفع موانع عملیات تجاری شدند؛ در حالی‌که 19 درصد آنها شاهد از بین رفتن کسب‌وکار و قراردادها بودند.

در نهایت تقریبا یک‌پنجم (18 درصد) کسب‌وکارها شاهد سرقت مستقیم پول خود بودند. تمامی این موارد موجب می‌شوند تا کسب‌کارها مایل به حفظ امنیت خود در برابر حوادث سایبری احتمالی بوده و چالش‌های خود در این زمینه را با عموم در میان نگذارند.

در واقع 48 درصد از رهبران حوزه IT اذعان کرده‌اند که از انجام حملات سایبری علیه سازمان‌های خود اطلاع داشته‌اند؛ اما بنا بر مصلحت از علنی نمودن این موضوع خودداری کرده‌اند.

با این‌حال محققان به این نتیجه رسیده‌اند که عدم افشای این موارد موجب افزایش خطر و رواج بیش‌تر حملات سایبری و در نتیجه گسترش قابلیت تخریب آنها می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH