پیکسل 7 یا s22

گوگل پیکسل 7 یا سامسونگ گلکسی S22 کدام گوشی بهتر است؟

در این مقاله به مشخصات و ویژگی‌های دو گوشی می‌پردازیم تا بفهمیم گوگل پیکسل 7 یا سامسونگ S22، کدام یک گوشی بهتری است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

جدیدترین پرچمدار گوگل بالاخره به بازار آمد، و اگرچه جهشی بزرگ از پیکسل 6 به جلو نیست، پیکسل 7 جدید همچنان یک گوشی چشمگیر است، حداقل روی کاغذ.

با توجه به زمان عرضه، انتظار می‌رود پیکسل 7 در برابر برخی از بهترین پرچمداران سال 2023 قرار گیرد. با این حال، از آنجایی که ما هنوز به آن گوشی‌ها دسترسی نداریم، باید آن را با پرچمداران 2022 مانند گلکسی S22 سامسونگ مقایسه کنیم.

هر دو گوشی عضو ارزان‌قیمت خانواده گوشی‌های پرچمدار خود هستند که باعث می‌شود این مقایسه، مناسب باشد. با این حال، با چیپست قدیمی و نمایشگر کوچکتر، آیا Galaxy S22 واقعاً می‌تواند با پیکسل 7 رقابت کند؟

به خاطر داشته باشید که این مقایسه به سادگی بر اساس برداشت ما از پیکسل 7 است که توسط گوگل نشان داده شده است. ما هنوز نتوانسته‌ایم دستگاه را در بررسی‌های خود قرار دهیم، اما وقتی این کار را انجام دادیم، مطمئناً این مقایسه را به صورت کامل در مورد تجربه پیکسل 7 در مقایسه با Galaxy S22 به روز خواهیم کرد.

نقاط قوت دو گوشی:

Google Pixel 7 Samsung Galaxy S22
ویژگی‌های اضافه دوربین دوربین سه‌گانه همه‌کاره
طراحی خاص صفحه نمایش 120 هرتزی
پشتیبانی 5 ساله نرم‌افزاری عملکرد سخت‌افزاری
ارزان‌تر رنگ‌بندی متنوع

نقاط ضعف دو گوشی:

Google Pixel 7 Samsung Galaxy S22
نبود لنز تله‌فوتو دمای بالا
صفحه نمایش 90 هرتزی دریافت به‌روزرسانی‌ها با تاخیر بیشتر
شارژ آهسته‌تر با شارژرهای غیررسمی سرعت پایین عکس‌برداری
تنها 3 آپدیت سیستم‌عامل گران‌تر

گوگل پیکسل 7 یا سامسونگ S22: ظاهر

برخی می‌گویند که ظاهر همه چیز نیست، اما قطعا ظاهر مهم است. به نظر می‌رسید که سامسونگ همیشه بهترین عملکرد خود را در مورد طراحی به کار می‌گرفت، چیزی که گوگل تا قبل از سری پیکسل 6 نتوانست در این بخش خوب ظاهر شود.

همانطور که گفته شد، گوگل تقریباً ظاهر را با پرچمدار سال گذشته خودش به نقطه بسیار خوبی رساند و به آن طراحی شیکی داد تا بالاخره  شبیه یک گوشی پرچمدار به نظر برسد.

این طراحی با پیکسل 7 جدید ادامه می‌یابد، که با شاسی براق، رنگ‌های دوگانه، صفحه‌نمایش تخت و طراحی دوربین منحصربه‌فرد، کاملاً زیبا به نظر می‌رسد. هر دو گلکسی اس 22 و پیکسل 7، در مقایسه با مدل‌های قبلی خود از طراحی مشابهی برخوردارند و تا حد زیادی اصلاحاتی از آنچه قبلا ارائه شد، هستند. با این حال، تغییرات کوچک واقعا مهم هستند.

به عنوان مثال، Pixel 7 دارای یک نگه‌دارنده دوربین است که عمدتاً با آلومینیوم پوشانده شده است و طراحی شیشه‌ای پیکسل 6 را جایگزین می‌کند. به این ترتیب، تنها سنسورهای دوربین در معرض دید قرار می‌گیرند و نگرانی در مورد ترک خوردن نگه‌دارنده به دلیل سقوط بسیار کمتر است.
برای گلکسی S22، تفاوت‌ها بسیار کم‌تر است. برای مثال، کناره‌ها بسیار صاف‌تر هستند، که در واقع زیبایی را به گوشی می‌دهد. البته این که آیا آن را دوست دارید یا نه کاملاً به خودتان بستگی دارد. پیکسل لبه‌های گردتری دارد و اگر مانند مدل قبلی خود باشد، پشتی لغزنده دارد که ممکن است برای جلوگیری از افتادن آن، مجبور به استفاده از قاب شوید.

گلکسی S22 دارای شیشه مات در پشت است که خیلی لیز نیست و کمتر در معرض جذب اثر انگشت قرار می‌گیرد. با این حال، لبه‌های صاف هنگام در دست گرفتن دستگاه شاید اذیت کننده باشد. با این حال، هر دو دستگاه احساس خوبی در دست دارند.

پیکسل 7 یا s22

یکی از مکان‌های طراحی که گلکسی S22 برنده می‌شود، گزینه‌های رنگی مختلف آن است. پیکسل 7 با سیاه، سفید و زرد تاحدودی غیرجذاب همه چیز را تا حدی ساده نگه می‌دارد. قاب دوربین با رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی کمی متفاوت از سایر قسمت‌های شاسی است تا با گزینه‌های رنگی مربوطه مطابقت داشته باشد.

با این حال، لیست گسترده‌ای از رنگ‌ها برای انتخاب وجود ندارد، و رنگ‌های موجود یا کسل کننده یا فقط زشت هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: مقایسه پیکسل 7 پرو با سایر رقبا

در همین حال، گلکسی S22 در چندین رنگ پایه، از جمله سبز زیبا که بسته به نور بیشتر آبی به نظر می‌رسد، عرضه می‌شود. همچنین تعداد انگشت شماری از رنگ‌های انحصاری وجود دارد که می‌توانید مستقیماً از سامسونگ خریداری کنید و گزینه‌های زیادی را برای گوشی‌هایی که با سبک شخصی آن‌ها مطابقت دارد در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

گوگل پیکسل 7 یا سامسونگ S22: سخت‌افزار و مشخصات

اکنون که قضاوت کتاب را بر اساس جلد آن تمام کردیم، اجازه دهید درباره سخت‌افزار و مشخصات آن صحبت کنیم. هر دوی این گوشی‌ها با جدیدترین چیپست‌های زمان خود عرضه شدند. برای گلکسی اس 22، این اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود، در حالی که پیکسل 7 دارای تراشه جدید اختصاصی خود گوگل تنسور G2 است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 که در اوایل سال 2022 بر روی گوشی‌ها عرضه شد، مشکلات خود را داشت، به ویژه در زمینه مدیریت گرما. این موارد در گلکسی S22 به خوبی مستند شده بودند، و در استفاده من، تلفن همچنان در حین انجام ساده‌ترین کارها داغ می‌شود.

گفته می‌شود، گلکسی اس 22 حتی در حین بازی هم سریع است و عملکرد خوبی دارد، برای رفع مشکل گرما هم فقط از یک قاب استفاده کنید! واقعاً متوجه گرما نخواهید شد.

به نظر می‌رسد تراشه جدید Tensor G2 یک ارتقاء تکراری به Tensor اصلی باشد. با این حال، پیکسل 7 باید عملکرد تحسین برانگیزی داشته باشد زیرا طراحی اختصاصی خود گوگل است. هارمونی سخت‌افزاری برای سری پیکسل 6 به خوبی کار می‌کرد، بنابراین ما انتظار نداریم که تفاوتی در اینجا وجود داشته باشد.

Google Pixel 7
Samsung Galaxy S22
سیستم عامل
اندروید 13 (Pixel UI)
اندروید 12 (One UI 4.1)
صفحه نمایش
6.3 اینچ اولد با رزولوشن 1080 در 2400 و 90 هرتز
6.1 اینچ داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1080 در 2340 و 120 هرتز
تراشه
Tensor G2
Snapdragon 8 Gen 1
رم
8 گیگابایت
8 گیگابایت
حافظه
128 و 256 گیگابایت
128 و 256 گیگابایت
باتری
4355 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ 20 وات و شارژ بیسیم 20 وات
3700 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ 25 وات و شارژ بیسیم 15 وات
دوربین 1
50 مگاپیکسل با دیافراگم ƒ/1.85
50 مگاپیکسل با دیافراگم ƒ/1.8
دوربین 2
12 مگاپیکسل، اولتراواید با زاویه دید 114 درجه 
12 مگاپیکسل، اولتراواید با زاویه دید 120 درجه 
دوربین 3
10 مگاپیکسل، تله‌فوتو با زوم 3 برابر 
دوربین سلفی
10.8 مگاپیکسل با دیافراگم ƒ/2.2
10 مگاپیکسل با دیافراگم ƒ/2.2
ارتباطات
5G, Bluetooth 5.2, Wi-Fi 6E
5G, Bluetooth 5.2, Wi-Fi 6
محافظ
IP68 و گوریلا گلس ویکتوس
IP68 و گوریلا گلس ویکتوس پلاس 
ابعاد
155.6 در 73.2 در 8.7 میلیمتر
146 در 70.6 در 7.6 میلیمتر
وزن
197گرم 
167 گرم
رنگ‌ها
مشکی، سبز، سفید
سفید، مشکی، سبز،  پینک‌گلد، یاسی و دیگر رنگ‌های اختصاصی سامسونگ

وقتی صحبت از مشخصات روی کاغذ به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که گلکسی S22 کمی برتری نسبت به پیکسل 7 دارد. برای مثال، نمایشگر سامسونگ ممکن است کمی کوچک‌تر باشد (و احتمالاً کار با آن راحت‌تر است)، اما گلکسی S22 از نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی که سریعتر از 90 هرتز پیکسل 7 است. به همین دلیل، اسکرول و انیمیشن‌ها روی صفحه نمایش گلکسی باید بسیار روان‌تر باشند.

گلکسی S22 همچنین دارای یک سنسور دوربین اضافی در پشت برای گرفتن عکس‌های تله فوتو است، اگرچه بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

با توجه به باتری بزرگتر 4355 میلی آمپر ساعتی، پیکسل 7 احتمالاً از نظر طول عمر باتری برنده خواهد شد. با این حال، گلکسی اس 22 به لطف شارژ سریعتر 25 واتی، باتری خود را بسیار سریعتر شارژ می‌کند.

پیکسل 7 از شارژ سیمی تا 20 وات با شارژر سازگار Google پشتیبانی می‌کند، که به گفته شرکت می‌تواند در 30 دقیقه به 50 درصد برسد، اما از هر شارژر دیگری استفاده کنید و احتمالاً مدت زمان زیادی منتظر پایان شارژ تلفن خواهید بود.

در بخش ارتباطات، این تلفن‌ها بسیار شبیه به هم هستند و از تمام بخش‌های 5جی، NFC و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کنند. با این حال، پیکسل با Wi-Fi 6E نسبت به S22 که از Wi-Fi 6 استفاده می‌کند، پیشی می‌گیرد.

گوگل پیکسل 7 یا سامسونگ S22: دوربین‌ها

وقتی صحبت از دوربین به میان می‌آید، این گوشی‌ها حداقل روی کاغذ بسیار شبیه به هم هستند. هر دو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسورهای فوق عریض 12 مگاپیکسلی هستند.

با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پیکسل 7 به دلیل نداشتن دوربین تله‌فوتو اختصاصی دارای یک نقطه ضعف است، به این معنی که اگر می‌خواهید یک عکس خوب از صحنه کنسرت بگیرید، باید فقط به زوم دیجیتال تکیه کنید. با این حال، ممکن است در عمل همه چیز بد نباشد.

در تجربه من، گلکسی اس 22 تصاویر کاملاً مناسبی می‌گیرد. آن‌ها دقیق و پر جنب و جوش هستند بدون اینکه بیش از حد زیاد باشند. در واقع، اگر به یک عکس خوب نیاز داشته باشم (مخصوصاً برای بررسی یا چیز دیگری)، معمولاً ابتدا به سراغ پیکسل 6 پرو خود می‌روم.

این چیزی علیه سامسونگ نیست، اما گوگل واقعاً عکاسی محاسباتی خود را به تکامل رسانده است. اکنون که این شرکت بالاخره از سنسورهای جدیدتر و با وضوح بالاتر استفاده کرده است، پیکسل‌های بیشتری برای ایجاد تصاویر عالی در دسترس دارد.

عکس‌های گرفته شده با پیکسل 6 پرو عمق بیشتری در خود دارند، که به نظر من، آن‌ها را بسیار زیباتر از آنچه گلکسی اس 22 می‌تواند از حسگر اصلی خود تولید کند، نشان می‌دهد. اگر پیکسل 7 حتی نصف این کیفیت را داشته باشد، مطمئن هستم که تصاویر فوق العاده‌ای خواهد گرفت.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: نقد و بررسی اختصاصی S22 Ultra

و برای کمک به عدم زوم تله فوتو، پیکسل 7 دارای Super Res Zoom است. در تست دوربین Galaxy S22 Ultra در مقابل Pixel 6 Pro نویسنده Nicholas Sutrich از Android Central نشان داد که چگونه زوم دیجیتال پیکسل می‌تواند با سنسور اپتیکال گلکسی همگام شود.

با این حال، در حالی که Super Res Zoom پیکسل 7 تنها می‌تواند تا 8 برابر برسد، در مقایسه با سنسور اپتیکال 3x اس 22 باید به اندازه کافی خوب باشد. مگر اینکه واقعاً به آن زوم دیجیتال 30 برابری در گلکسی S22 نیاز داشته باشید، که کمک می‌کند تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای از ماه و سایر سوژه‌های دور بگیرید.
علاوه بر Super Res Zoom، گوگل همچنین ویژگی‌های زیادی مانند Motion Mode، Photo Unblur، Magic Eraser، Face Unblur و هزاران ویژگی دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به دریافت بهترین تصویر ممکن به شما، معرفی می‌کند. البته، سامسونگ ترفندهایی نیز در آستین خود دارد، مانند حالت‌های عکس و فیلم دستی، Single Take و Object Eraser، که من کاملاً طرفدار آن‌ها هستم.

پیکسل 7 یا s22

وقتی صحبت از نور کم به میان می‌آید، سامسونگ واقعاً روی بهبود این قسمت تمرکز کرده است و این کار را به نحو احسن انجام داده است. هنگام مقایسه تصاویر با پیکسل 6 پرو من با حالت شب خاموش، گلکسی اس 22 نور بسیار بیشتری جذب می‌کند، در حالی که پیکسل اصلا سعی نمی‌کند تصاویر را روشن کند. با این حال، پیکسل با روشن بودن Night Sight واقعاً می‌درخشد و پیکسل 7 احتمالاً عملکرد مشابهی خواهد داشت، اگر بهتر نباشد، اکنون که تصاویر در شب دو برابر سریعتر پردازش می‌شوند.
فیلم‌برداری یکی از چیزهایی است که من در مورد دیدن آن در پیکسل 7 محتاط هستم. گلکسی S22 ویدیوهای فوق العاده 4K تا 60 فریم می‌گیرد و در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند. سری پیکسل دقیقاً به دلیل کیفیت ویدیو شناخته شده نیست، اما گوگل در این زمینه پیشرفت کرده است، به خصوص با سری پیکسل 6. این شرکت می‌گوید که HDR 10 بیتی را ارائه می‌دهد، بنابراین من کنجکاو هستم که ببینم این چگونه کیفیت را افزایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی که ما در مورد آن بسیار هیجان‌زده هستیم، Cinematic Blur است، که باید با استفاده از هوش مصنوعی برای محو کردن هوشمندانه پس‌زمینه در حالی که سوژه در فوکوس باقی می‌ماند، عمق میدانی شبیه به فیلم به ویدیوهای شما بدهد.

این ویژگی در سایر گوشی‌های هوشمند با موفقیت متفاوتی عمل کرده است، اگرچه به نظر می‌رسد هرگز آن را به درستی ارائه نکردند. امیدواریم که به همان اندازه که گوگل وعده داده است خوب باشد، به خصوص اگر Tensor G2 پشت همه آن باشد.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: نقد و بررسی اختصاصی از S22 Plus

من می‌گویم که یکی از نقاط ضعف دوربین Galaxy S22 دکمه شاتر کند آن است. گاهی اوقات ممکن است حدود یک ثانیه طول بکشد تا پس از فشار دادن دکمه، واقعاً تصویر را ثبت کند، که می‌تواند منجر به تار شدن عکس‌ها یا از دست دادن آن لحظه شود. اگر واقعاً به یک عکس در لحظه نیاز دارید، پیکسل 7 احتمالا سریع‌ترین و واضح‌ترین تصویر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Google Pixel 7 در مقابل Samsung Galaxy S22: نرم‌افزار و پشتیبانی

اگر به پشتیبانی نرم افزار اهمیت می‌دهید، به گوشی هوشمند غیر Pixel یا Galaxy نگاه نکنید. هر دو گوگل و سامسونگ در مورد پشتیبانی طولانی مدت پیشرفت کرده‌اند و پیکسل 7 و گلکسی S22 برخی از چشمگیرترین وعده‌های پشتیبانی را در بین بهترین تلفن‌های اندرویدی دارند.

پیکسل 7 یا s22

از یک طرف، گلکسی اس 22 از طول عمر بهتری برخوردار است، زیرا سامسونگ وعده چهار ارتقای سیستم عامل و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را داده است. سامسونگ همچنین به سرعت گوشی‌های خود را با وصله‌های امنیتی ماهانه به‌روزرسانی می‌کند، که اغلب از گوگل جلوتر است، که به آهنگ خاصی پایبند است.

از سوی دیگر، گلکسی اس 22 با اندروید 12 عرضه شد، به این معنی که تا اندروید 16 و یک سال دیگر پشتیبانی دریافت خواهد کرد. بنابراین، در حالی که پیکسل 7 یک ارتقاء سیستم عامل کمتر دریافت می‌کند، همچنان از زمانی که گوشی با اندروید 13 عرضه می‌شود، اندروید 16 را دریافت خواهد کرد.
می‌دانیم که سامسونگ هر از چند گاهی با ارتقاء ویژگی‌های کوچکتر، معمولاً به صورت ارتقاء نقطه‌ای مانند One UI 3.1 یا One UI 4.1 عرضه می‌شود. با این حال، دلیل زیادی برای این به‌روزرسانی‌ها وجود ندارد و معمولاً برای دریافت ویژگی‌های جدید باید منتظر نسخه‌های اصلی یا به‌روزرسانی‌های فصلی ویژگی‌های اندروید باشیم.

در همین حال، سری پیکسل معمولاً این ویژگی‌های جدید را قبل از هر کس دیگری دریافت می‌کند، به لطف عرضه ویژگی‌های سه ماهه گوگل. بسیاری از ویژگی‌هایی که در این به‌روزرسانی‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند، معمولاً بعداً برای سایر تلفن‌های اندرویدی عرضه می‌شوند و به کاربران Pixel اجازه می‌دهند ابتدا نرم‌افزار سرگرم‌کننده جدید را بررسی کنند.

با این حال، هر دو دستگاه اساساً در مرکز اکوسیستم مربوطه خود قرار دارند. Google با خانواده پیکسل و دستگاه‌های Nest و سامسونگ با One UI و SmartThings.

خوشبختانه، می‌توانید با خرید لوازم جانبی سوم شخص از آن‌ها استفاده کنید اما با ماندن در برند خود بی‌نظیرترین تجربه را خواهید داشت. بنابراین اگر پیکسل 7 را می‌خواهید، حتماً آن پیکسل واچ جدید را بگیرید و یا اگر گلکسی اس 22 می‌گیرید، گلکسی واچ 5 را بگیرید.

گوگل Pixel 7 در مقابل سامسونگ Galaxy S22: کدام را باید بخرید؟

به عنوان کسی که از سامسونگ به عنوان دستگاه اصلی استفاده می‌کند، باید اعتراف کنم که این یک دستگاه سخت است. گلکسی S22 یک تجربه نرم‌افزاری عالی با پشتیبانی فراوان، دوربین‌های خوب و عملکرد سریع ارائه می‌دهد که همگی در طراحی شیک و جیبی هستند. با این حال، با وجود کاستی‌های پیکسل، باید اعتراف کنم که احتمالاً ارزش بهتری دارد.

پیکسل دوربین‌های بسیار خوبی دارد که از نرم‌افزار برای جبران کمبود لنز تله فوتو استفاده می‌کنند. شکی نیست که قدرت تصویربرداری گوگل به سختی قابل مقایسه است، و پیکسل 7 احتمالاً یکی از بهترین تجربیات دوربینی را که می‌توانید در گوشی‌های هوشمند بخواهید به شما ارائه خواهد کرد.

نه تنها این، بلکه ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل بسیار راحت هستند و تراشه Tensor G2 بدون توجه به کاری که انجام می‌دهید باید عملکرد ثابتی را ارائه دهد. ناگفته نماند، احتمالاً عمر باتری بسیار بهتری در پیکسل خواهید داشت که بسیاری از کاربران در گوشی‌های هوشمند به دنبال آن هستند.

همانطور که گفتم، گلکسی اس 22 شلخته نیست و من همچنان آن را به هر کسی که بخواهد توصیه می‌کنم. اگر به گوشی‌های سامسونگ عادت دارید، ممکن است این گوشی برای شما مناسب باشد، به خصوص اگر قصد دارید آن را با گلکسی واچ 5 جفت کنید.

با این اوصاف، توجیه قیمت 799 دلاری در این مرحله کمی سخت است، به خصوص در مقایسه با پیکسل 599 دلاری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH