ضرر بزرگ شرکت پست از قطع اینترنت و تعطیلی فروشگاه‌های اینستاگرامی

طبق اعلام مدیر عامل شرکت پست، درآمد این شرکت طی روزهای اخیر به یک سوم کاهش یافته است.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت پست به تازگی اعلام کرده که به دلیل اختلالات به وجود آمده، درآمد این شرکت به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که یک سوم مرسولات پستی و معاملات از طریق اینترنت بین‌الملل و پلتفرم خارجی انجام می‌گرفته است.

وی با اشاره به این که در چند هفته اخیر با ایجاد اختلال در اینترنت، اکثر معاملاتی که در بستر فضی مجازی مانند اینستاگرام و واتساپ صورت می‌گرفته تعطیل شده است، بیان کرد که درآمد این شرکت به علت کاهش مبادلات پستی به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

لیائی می‌گوید که مدیران ارشد کشور سال‌ها در تلاش هستند تا کسب و کارها را به حضور در پلتفرم‌های داخلی تشویق کنند تا اگر مشکلاتی مانند تحریم یا فیلترینگ رخ داد دچار مشکل نشوند اما حالا این روش‌ها جواب نداده و این مساله مشکلات متعددی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

چندی پیش انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای ضمن انتقاد به مشکلات ایجاد شده توسط فیلترینگ، اعلام کرد که قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از 400 هزار کسب و کار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.

همچنین طبق گزارش نت‌بلاکس، قطع اینترنت در ایران هر ساعت یک و نیم میلیون دلار برابر با 49 میلیارد تومان ضرر مالی به همراه دارد، به این ترتیب در حالی که سه هفته از این اختلالات می‌گذرد، ضرر مالی آن که بیشتر متوجه بخش خصوصی است به 25 تریلیون تومان نزدیک می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH