وزیر ارتباطات: اینستاگرام پلتفرم مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تمرکز این وزارتخانه بر روی پیام‌رسان‌هایی است که مردم اقبال بیشتری نسبت به آن‌ها داشتند.

وزیر ارتباطات در سخنان جدید خود ادعا کرد که در دو روز اخیر به جز اینستاگرام و واتس‌اپ، هیچ محدودیتی برای دسترسی به اینترنت بین‌الملل وجود ندارد. وی تاکید کرد که اینستاگرام و واتس‌اپ به دلایل امنیتی بسته شده‌اند ولی دیگر محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل که به دستور نهادهای امنیتی برای ملاحظات امنیتی اعمال می‌شد، برداشته شده است.

زارع‌پور مجددا تاکید که محدودیت فعلی صرفا برای واتس‌اپ و اینستاگرام است و این دو پلتفرم تنها با تصمیم‌گیری مراجع ذی‌صلاح رفع فیلتر خواهند شد.

وزیر ارتباطات در ادامه سخنانی را مطرح کرد که احتمال دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام را افزایش می‌دهد، او گفت: پلتفرمی که قوائد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و هرازچندگاهی نقش محوری در آشوب‌ها و ناامنی‌ها ایجاد می‌کند، طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست، به هر حال مهم است تصمیمات دیگری هم در خصوص آن گرفته شود.

برنامه‌ریزی برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت تجمیع پیام‌رسان‌های بومی گفت: پیام‌رسان‌های متعدد در کشور شاید نیاز و ضرورت نباشد اما نمی‌توان به یکباره همه آن‌ها را کنار گذاشت، ما یک برنامه مدونی را دنبال می‌کنیم تا کمک کنیم پیام‌رسان‌های بومی تقویت شوند و در نهایت دو یا سه پیام‌رسان در کشور فعال باشند که بتوانند نیازهای مردم را بر طرف کنند.

زارع‌پور آماده بودن زیرساخت‌ها و اقبال مردم را به عنوان دو عنصر اصلی در جهت حمایت‌ از پیام‌رسان‌ها اعلام کرد، البته وزیر ارتباطات متذکر شد که افزایش کیفیت پیام‌رسان در مدت اخیر هم از جمله موارد کلیدی برای حمایت دولت از یک پیام‌رسان بومی است.

1 در مورد “وزیر ارتباطات: اینستاگرام پلتفرم مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست”

  1. تو رو خدا اینستارو فیلتر نکنید پیج انسانهایی ک تو زندگشون موفق بودن هم تو درس و هم تو کار مثل دکترا مهندسان معلما من وقتی می دیدم روحیه می گرفتم بیشتر تلاش می کردم خیلی تاثیر گذار بودن و همچنین پیج های مذهبی و نکات در مورد زندگی و همچنین پیج های کاری خلاصه خیلی خوب بود.البته نمی گم اینستا نکات منفی هم نداشت چرا داشت ولی اون دیگه به خود انسان بستگی داره چطوری استفاده کنه و اینم بگم اگه هر انسانی بخواهد خلافی انجام دهد اگه تو اینستا یا شبکه دیگه نباش از راه دیگه کار خودش انجام میده این دیگه بستگی به ذات و تربیتش داره و در آخر خلاصه نکات مثبت اینستا خیلی بیشتر بود تا نکات منفی نباید به خاطر یه چنتا نوجوان ک اگه تنبیه هم بشن خوب میشن اینستارو فیلتر کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH